Panic Drums


Kenneth Andersen

Recommended Posts

er det den Teknos teak du har brugt?.. synes den ser mørkere ud.,. men det kan jo være fotos der snyder :-)

 

Ja det er Teknos bejdse jeg har brugt! Dog har jeg blandet lidt valdnød, lys mahogni og sort i, så derfor er den lidt mørkere!

 

Sættet har nu fået første gang olie;

 

17olie.jpg

 

16olie.jpg

 

Kanterne drillede lidt, men det betyder jo ikke noget..

 

Så venter der en gang finslibning og et lag olie mere, så tror jeg den er i vinkel!

Redigeret af Kenneth Andersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hold kæft hvor er det flot! Jeg har altid drømt om et sæt i træfinnish, og så med træreifer. Efter min mening noget af det smukkeste der findes.

 

Hvis kanterne er lavet fra "fabrikken", hvor meget arbejde er der så i, at bore huller og bejdse? Har sgu flere gange overvejet, at kaste mig ud i et selvbyggerprojekt, og har en far som er tømrer, så han kan vel lave det meste :)

Link til kommentar
Del på andre sites

der er bare noget amerikansk borgerkrig over de tønder! .. på den fede måde!..:)

 

cool..

 

Helt sikkert, og så Levon Helm ind bag dem og trylle løs!

 

Tilllykke Kenneth, det ser (som altid) skide godt ud!

 

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Hold kæft hvor er det flot! Jeg har altid drømt om et sæt i træfinnish, og så med træreifer. Efter min mening noget af det smukkeste der findes.

 

Hvis kanterne er lavet fra "fabrikken", hvor meget arbejde er der så i, at bore huller og bejdse? Har sgu flere gange overvejet, at kaste mig ud i et selvbyggerprojekt, og har en far som er tømrer, så han kan vel lave det meste :)

 

det er altså ikke noget stort!... bare i gang.. det vigtigste er at måle korrekt ud til lugs..og vælge hardware der passer.. men det hjælper vi andre seføli med.. det er ikk raket videnskab.

 

Og så ER det altså bare noget særligt at spille på trommer man slev har skruet sammen.. især når de lyder bedre end "købe trommer"... og så koster det kun 30-40% af fabrikstrommer i samme kval.

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

det er altså ikke noget stort!... bare i gang.. det vigtigste er at måle korrekt ud til lugs..og vælge hardware der passer.. men det hjælper vi andre seføli med.. det er ikk raket videnskab.

 

Og så ER det altså bare noget særligt at spille på trommer man slev har skruet sammen.. især når de lyder bedre end "købe trommer"... og så koster det kun 30-40% af fabrikstrommer i samme kval.

 

:)

 

Fedt! Kunne godt være mit næste sæt skulle være selvbyg. Jeg synes ikke de store mærker laver noget, som er noget for mig, og jeg har sgu ikke råd til et customsæt. Enten bliver mit næste sæt selvbyg eller noget vintage.

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt! Kunne godt være mit næste sæt skulle være selvbyg. Jeg synes ikke de store mærker laver noget, som er noget for mig, og jeg har sgu ikke råd til et customsæt. Enten bliver mit næste sæt selvbyg eller noget vintage.

 

;)

 

bare i gang :)... regn med omkring 7000 for 2 toms + stortromme (med ALT).. eller omkring 10-12k for 4 toms + BD... dette er uden coating.. men med skind og lignende.

 

seføli bare et "ballpark" gæt, men det er deromkring!.. lidt billigere hvis det er Highwood birk, lidt dyrere med keller maple + støbte reifer.

 

coating er omkring 3-4000 i materialer for 3-4 toms + BD... erller en 1/3 hvis du bruger Taiwan coating.. som efter min mening er et bedre valg rent lydmæssigt, men de er ikke i nærheden af flotte sparkle og glitters fra Delmar.

 

 

men olierede kedler som de her Kenneth laver er altså død lækre og flotte.. og også nemme at holde!

Link til kommentar
Del på andre sites

bare i gang :)... regn med omkring 7000 for 2 toms + stortromme (med ALT).. eller omkring 10-12k for 4 toms + BD... dette er uden coating.. men med skind og lignende.

 

seføli bare et "ballpark" gæt, men det er deromkring!.. lidt billigere hvis det er Highwood birk, lidt dyrere med keller maple + støbte reifer.

 

coating er omkring 3-4000 i materialer for 3-4 toms + BD... erller en 1/3 hvis du bruger Taiwan coating.. som efter min mening er et bedre valg rent lydmæssigt, men de er ikke i nærheden af flotte sparkle og glitters fra Delmar.

 

 

men olierede kedler som de her Kenneth laver er altså død lækre og flotte.. og også nemme at holde!

Tusind tak for det! Det lyder meget overkommeligt rent prismæssigt. Jeg har leget lidt med tanken om, at det skulle være maghoney kedler for, at få en dejlig, dyb, rund lyd. Er nogle maghoney kedler du kan anbefale?

 

Sorry for OT!

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi taler vel en helt anden pris, hvis man gerne vil have tyk farvet højglanslak - fades, bursts etc.?

 

mjaee... lak i sig selv er ikk så dyrt, men det er mere at finde en der kan lave den slags lakering.. når du finder ham, så sig til :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Manner, manner, manner!

 

DET kunne jeg godt finde på at gøre....netop med træreifer for at få noget der lyder ANDERLEDES end mine andre sæt.

 

Glæder mig til at høre om de så også lyder så blødt, som man kunne forvente at de gør.

 

 

Men manner, hvor det dog ser godt ud.

 

Levon under heftig beskydning trommer uanfægtet videre!

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

GO morgen!

 

Så blev gultommen færdig, og den er blevet AWESOME!!!!!!!

 

13eren mangler lige airvent og badge, så er den også færdig.

 

28gt.jpg

 

29gt.jpg

 

30gttt.jpg

 

31gttt.jpg

 

Jeg håber sgu også at de lyder så godt som de ser ud!!

 

Nå jeg må hellere i gang med at bore de 20+ huller i jorden til vores terasse.... :-):-):argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu