Hvilken Familiebil


Kenneth Andersen

Recommended Posts

Skal ha ny dyt. Vi har en Berlingo fra 2000 nu, som vi faktisk har været rigtig glade for.

Men den er ved at have en del skavanker, så vi vil have en ny (brugt).

 

Spørgsmålet er så om vi skal have en nyere Berlingo eller om vi skal kigge på andre gode alternativer. Og vi taler stationcar eller lign.

 

Budgettet er på ca 150.000 kr.

 

Så vil jeg lige høre jer af hvad i har af erfaringer på brugtbilsmarkedet.

 

Kom også gerne med links, billeder, test og lign!

 

 

Fyr løs!! :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

Som tidligere nævnt: Opel Astra (Gaaaab)(skulle kunne købes fra ca 100.000) blev nr 1 i seneste brugtbilskåring. Skoda Favorit (fra ca 120.000), nr 2 og Golf V (fem) blev nr 3(der kan jeg ikke huske hvad de sagde den kunne købes for). Prøv evt. at finde det indslag de lavede i Go´morgen Danmark for ca 10 dage siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Artikel om Opel Astra

 

Det kan godt være, at den er kedelig, men den kører sgu godt.

Har selv en, godt nok fra 2000, men den kører upåklageligt. Har startet hver gang hele vinteren på trods af, at den har stået udenfor hele tiden. Og har ikke kostet andet end almindelig service.

 

Nok salgstale fra min side i denne omgang.

 

:D

Link til kommentar
Del på andre sites

Som tidligere nævnt: Opel Astra (Gaaaab)(skulle kunne købes fra ca 100.000) blev nr 1 i seneste brugtbilskåring. Skoda Favorit (fra ca 120.000), nr 2 og Golf V (fem) blev nr 3(der kan jeg ikke huske hvad de sagde den kunne købes for). Prøv evt. at finde det indslag de lavede i Go´morgen Danmark for ca 10 dage siden.

 

Skoda Favorit??? :D:argh:

 

:lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Iøvrigt er jeg ovenud lykkelig for min polo fra 08 med lækkert gps/dvd/tv/radio-anlæg, climatic og fartpilot.. Tysk kvalitet når det er bedst. Lyder lidt som en traktor i tomgang men det glemmer man når den kører 25-30 km på literen på motorvej.

 

Og trommer passer perfekt bagi.

Link til kommentar
Del på andre sites

Artikel om Opel Astra

 

Det kan godt være, at den er kedelig, men den kører sgu godt.

Har selv en, godt nok fra 2000, men den kører upåklageligt. Har startet hver gang hele vinteren på trods af, at den har stået udenfor hele tiden. Og har ikke kostet andet end almindelig service.

 

Nok salgstale fra min side i denne omgang.

 

:D

 

Vil lige nævne at det var en noget nyere årgang af Astra der blev årets brugtbil.. Sidder nemlig i juryen der valgte den :lol:

 

Opel fra 2006 og frem har forbedret sig MEGET siden katastroferne i slut 90'erne mm.

 

Jeg vil også pege på Kia Ceed Station car 1,6 diesel.. Med lidt held kan du finde en til ca. 150k

 

Octavia er også et godt bud.. Men undgå 1,8 (uden turbo) den larmer for meget.. Turbo modellen er bedre og kører lige så langt på literen i praksis.

 

Kenneth: skriv evt en pm med mere detaljer om jeres behov, så kan jeg komme med nogle kvalificerede bud.. Brugte biler er jo en af mine specialiter :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige nævne at det var en noget nyere årgang af Astra der blev årets brugtbil.. Sidder nemlig i juryen der valgte den :P

 

Opel fra 2006 og frem har forbedret sig MEGET siden katastroferne i slut 90'erne mm.

 

Jeg vil også pege på Kia Ceed Station car 1,6 diesel.. Med lidt held kan du finde en til ca. 150k

 

Octavia er også et godt bud.. Men undgå 1,8 (uden turbo) den larmer for meget.. Turbo modellen er bedre og kører lige så langt på literen i praksis.

 

Kenneth: skriv evt en pm med mere detaljer om jeres behov, så kan jeg komme med nogle kvalificerede bud.. Brugte biler er jo en af mine specialiter :-)

 

Kan klart anbefale Kia C'eed! Har haft min fra ny i ca. 2 år nu og har virkelig været glad for den!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange spændende bud, Kia C'eed er en fremragende bil + Multipla'en er i sandhed også bedre end sit rygte..

 

Dog synes jeg at Volvo 850 er det fedeste bud i en her tråd. OCEANER af plads, og de KAN simpelten ikke køres i stykker. En af mine kolleger har haft sin i 16 år nu, den er som ny, og han kører omkring 30.000 om året.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan klart anbefale Kia C'eed! Har haft min fra ny i ca. 2 år nu og har virkelig været glad for den!!

 

Den har jeg også kigget på, og flippet over de 7 års fabriksgaranti. Men bagklappen skråner bare så meget, at jeg allerede på forhånd kan se problemer med at have større genstande (klapvogn på højkant, lysbro mv.) stående.

Link til kommentar
Del på andre sites

Den har jeg også kigget på, og flippet over de 7 års fabriksgaranti. Men bagklappen skråner bare så meget, at jeg allerede på forhånd kan se problemer med at have større genstande (klapvogn på højkant, lysbro mv.) stående.

 

De 7 års fabriksgaranti var bestemt også en af de ting jeg blev imponeret over. Jeg har dog ikke haft brug for det endnu, heldigvis ;)

 

Jeg skal ærligt indrømme at den ikke har været brugt særligt meget til grej-transport. Men jeg har aldrig haft klap/barnevogns problemer. Og så er det ret nemt at klappe bagsædet (2 delt) ned! Og så er der masser af plads. :-) Der er i hvert fald rigligt plads til et 6-piece kit (i kasser) + det løse...

 

Fiat mulipla ville jeg aldrig!! bruge til at transportere min famillie i! Den er dårlig i samtlige uafhængige crashtests! Sikkert fin til grej dog... Det kan jo trods alt forsikres!

Link til kommentar
Del på andre sites

De 7 års fabriksgaranti var bestemt også en af de ting jeg blev imponeret over. Jeg har dog ikke haft brug for det endnu, heldigvis ;)

 

Jeg skal ærligt indrømme at den ikke har været brugt særligt meget til grej-transport. Men jeg har aldrig haft klap/barnevogns problemer. Og så er det ret nemt at klappe bagsædet (2 delt) ned! Og så er der masser af plads. :-) Der er i hvert fald rigligt plads til et 6-piece kit (i kasser) + det løse...

 

Fiat mulipla ville jeg aldrig!! bruge til at transportere min famillie i! Den er dårlig i samtlige uafhængige crashtests! Sikkert fin til grej dog... Det kan jo trods alt forsikres!

 

 

Vil heller ikk anbefale multipla... den kører fint, og er praktisk.. men præcis på sikkerheden er den ikke moderne (og det bør tælle højt med børn i bilen), og den er heller ikke fejlfri i længden.. selvom de fleste fejl som traditionelt i Fiat er elektriske.

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil heller ikk anbefale multipla... den kører fint, og er praktisk.. men præcis på sikkerheden er den ikke moderne (og det bør tælle højt med børn i bilen), og den er heller ikke fejlfri i længden.. selvom de fleste fejl som traditionelt i Fiat er elektriske.

Sig mig - er der noget galt med den nye Berlingo/Partner?! - Så vidt jeg ved, har den 5 crash-stjerner.

Jeg har selv haft en Berlingo årg. 1999 - den bedste bil til små børn, da man kan sætte barnevognen ind bagi UDEN at slå den sammen overhovedet - eller slå sæder ned!!

Den skal nok købes som diesel - gir bedre økonomi (derfor vi solgte vores benzin'er).

 

Ellers kan jeg da foreslå en Toyota Yaris Verso D4D - den kører som en drøm - 4 crashstjerner (mangler fx. lyd, når man "glemmer" selen) - og kører 20 km/l.

Der er plads til et STORT trommesæt, når man gemmer bagsæderne væk under gulvet (hvilket tar ca. 60 sek.)

En sådan toyota kan fås indtil årgang 2005 - som diesel koster den nok 120.000-150.000 alt efter stand og km.

Jeg har en sådan fra nov. 2004 - kørt 135.000 km uden problemer. :-)

vh søren

 

ps. køber dog nok en (ny) Kia Ceed diesel næste gang - pga. prisen og de 7 år garanti!!

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Ellers kan jeg da foreslå en Toyota Yaris Verso D4D - den kører som en drøm - 4 crashstjerner (mangler fx. lyd, når man "glemmer" selen) - og kører 20 km/l.

Ved godt en Yaris Verso IKKE er så køn - men med alu-fælge og LETTERE sænket (pga. mere stabil campingvogns-kørsel)

kan den da vist godt være bekendt at vises frem!

 

Og ja - den må GODT køre med campingvognen (totalvægt 1000 kg)!!

vh søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Køre selv Audi A4 Avant V6.. super dejlig bil...

 

jeg vil anbefale enten: Volvo V70 eller en Audi A6 (ikke vælg en 2.5 V6 diesel- de er svage i motoren og ret dyre at rep på)

Passat fra 04-05 og frem.. der er rigtig god plads i dem og køre rigtig godt.

 

 

og så for man penge for dem igen, når man sælger dem!.. ¨+ god komford

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu