Ludvig Pris


Brammer

Recommended Posts

Her TSèr.

 

Har en kammerat der har arvet et gammel trommesæt. Bl.a. en ludvig lilletromme 14" x 5" stål. Trommen er i meget fin stand.

 

Den har et datostempel inden i som siger "14 Okt 1966" og et serienr. 379403.

 

Hvad tror i sådan en står i ?....

 

Resten af sættet er mærket Orange i farven Orange. Nogle der ved noget om det mærke?

 

Alt i meget pæn stand.

 

Vil lige sige at jeg ikke ved om det er til salg da det er fra hans far.

 

DSC00080.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Lilletrommen ser ud til at være en Supraphonic. Jeg har én magen til, men med B/O badge( vidstnok fra 77). Jeg gav for kort tid siden 2200 for den. Din er jo med keystone badge, og er jo lidt ældre. Der kommer nok et mere præcist svar fra de mere nørdede brugere, men mit umiddelbare gæt ville nok ligge på 2500. måske lidt mindre grundet rust. Sættet kan jeg intet sige om :cigar:

 

Hvis din ven spiller trommer, så kunne han jo også beholde trommen. Den er - hvis den ikke er skæv, eller har andre større skader - en mega fed lilletromme, hvilket de fleste nok vil give mig ret i (om ikke andet herinde).

 

-Niels V

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Orange er franske, håndbyggede sæt i mahogni - rigtig, afrikansk mahogni. De blev bygget af Capelle i Frankrig og solgt af Orange.

 

Hardwaren er tonsesolid og træarbejdet virkede på det ene sæt, jeg har haft fingrene i, lækkert. Værkstedet eksisterer stadig og er leveringsdygtige i reservedele til rimelige priser.

 

Det skulle ikke undre mig om Erge har ret i at de ikke står i høj kurs - men det er ikke fortjent efter min opfattelse.

 

De er iøvrigt sjældne på verdensplan - prøv selv at søge!

 

Alex Buch købte mit sæt.

 

 

Jeg vil gerne høre mere om sættet - specielt hvis det bliver sat til salg.

 

 

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Har en kammerat der har arvet et gammel trommesæt. Bl.a. en ludvig lilletromme 14" x 5" stål. Trommen er i meget fin stand.

 

Snaren er 100% IKKE i stål, men enten alu (ludalloy) med krom eller messing med krom.

Den hedder LM 400 supra phonic og havde været noget sjovere hvis den var 6½" dyb.

 

En klassiker der stadig kan købes fra ny :

http://www.aage.dk/shop/lilletrommer/ludwi...pra-phonic.html

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu