Tv Køkkenet Jingle


Gandrum

Recommended Posts

Hejsa

 

Kan I huske TV Køkkenet tilbage i 70'erne? Det var der et dejligt stykke instrumental jazz musik, som blev spillet til sidst, da opskriften rullede ned over skærmen.

 

Jeg har ledt og ledt, men det er helt umuligt at finde nogen steder.

 

Kan nogle af jer oplyse hvem der spiller musikken, og hvor det evt. kan lånes/købes?

 

På forhånd tak.

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ville være frygtelig nemt, hvis jeg bare skulle en tur på google og ... wupiti... så var den der. Nej...jeg har selvfølgelig søgt på nettet og kender linket... og nej det er ikke det musik jeg søger.

 

Andre der har et bud????

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt arbejde :doo:

 

Så var det da Hallberg......

 

Det er vist bare ikke Hallberg selv, der spiller udgaven her...?!

På YouTube figurerer Hallberg og "Truddelutt" sammen med en vis svensk saxofonist, Lars Gullinn, som også hænger sammen med bl.a. Stan Getz - kan der være noget dér! Nogle jazzere, der ved noget???

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm... Det er en svær en, men tror måske det er opklaret:

 

"One of Sweden's top jazz pianists, Bengt Hallberg made his first trio recordings when he was 17. In the 1950s, he recorded with Lars Gullin, Arne Domnerus, and such traveling Americans as Clifford Brown, Stan Getz, and Quincy Jones. He worked as a member of the Swedish Radio Big Band (1956-1963), and, although in demand as a writer for films and television, Hallberg has continued playing jazz on a part-time basis (often with Domnerus and Karin Krog), mostly recording for Swedish labels such as Metronome, Sonet, and Phontastic."

 

Det kan altså tyde på, at det er Bengt selv, der spiller jinglen (læste et sted, at der henvises til en plade, der vist hedder "P som i piano" af Hallberg sammen med Gullin etc.)

 

Tror ikke man kommer det tættere - der er andre, der har forsøgt rundt om på nettet :doo:

Redigeret af rohde
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Rasmus Vorm
Jeg har også ledt efter den. Mener den hedder "hottentot", "huttelihut" eller lign. Det er vist nok Bengt Hallberg der har lavet og spillet den.

 

er det ikke truttelutt

 

edit:

...jeg bliver aldrig nogen knallert på en havn.

Redigeret af Rasmus Vorm
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 10 år senere...
  • 5 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu