En Lille Leg


Bjarne

Recommended Posts

Hey alle. :-)

 

Inspireret af en fotohjemmeside har jeg fået en idé.

Der vil blive lagt et play along nummer ud. Man får derefter 2 uger til at lægge sit eget præg på nummeret. Man optager sit eget trommespil til sangen og lægger det sammen med play along nummeret. Det uploader man så her i tråden og skriver også, hvilket trommesæt og hvilket optage udstyr der er blevet anvendt. Optagelserne behøver IKKE at være perfekte studieoptagelser.

 

Efter de to ugers uploadningsfrist, skal man så vidt muligt kommenterer alle de uploadede versioner. Idéen er, at man derved får:

- Konstruktiv kritik af sit trommespil

- Konstruktiv kritik til simple optagelser

- Masser af inspiration fra andre trommeslagere!

 

Følgende regler gælder:

- Ingen redigering

- Optagelsen må ikke være "lagkage"

- Ingen computergenererede trommelyde. (eltrommer med akustisk trommelyd er dog ok)

 

Vinderen bliver kåret 3 uger efter starten. Vinderen får så opgaven af at lægge et nyt play along nummer op. Man må gerne selv deltage, selvom man vandt i runden før, men man kan ikke vinde. Der er desværre ikke finanser til nogen premier :D Vinderen bliver kåret af sidste rundes vinder (første rundes vinder bliver kåret af mig). Man skal som "dommer" argumenterer for sin valg af vinderen.

 

NUMMERET FOR DEN FØRSTE RUNDE ER:

 

Play along!

Man henter sangen som MP3, ved at højreklikke på MP3 logoet under videoen og vælger gem som.

 

Ens sang skal være uploadet lørdag den 17. april. vinderen bliver kåret lørdag d. 24 april.

 

Sæt igang!

Link til kommentar
Del på andre sites

Super fed ide! Faktisk har jeg tit tænkt på det. Dog uden at det skulle være en konkurence.

 

Med hensyn til det valgte nummer, syntes jeg dog at det nogle gange lyder som om det ikke er tight..? :D Derudover er det lidt øv at metronomen kører hele vejen igennem nummeret. :-)

 

Men jeg vil give det et forsøg alligevel, hvis jeg da kan finde noget at indspille på ;-)

Redigeret af BendixBoogie
Link til kommentar
Del på andre sites

... yiiippii ... mig er først ... har nu spillet trommer ét år, så man kan godt sige vi starter fra bunden af ...

 

... og ja der er masser af plads til forbedringer ... :) ... men det her er min fortolkning som jeg spiller denne 2 Påskedag ...

 

... eneste "manipulation" er at jeg har skruet op for trommesporet i Audacity +6 DB ...

 

Linkebørge dropbox

 

 

... Pearl MMX over hele linjen ( 8x8 er hjemmebygget) ... deværste bækkener Hihat Zil. ZBT, 18 ZBT CRASH/ride ... og Zil. 18 K Dark Crash, og vist nok et 20 paiste ride ... optaget med ZOOM H4 venligst udlånt af en hemmelig ven i eftermiddag ... den er placeret 14 tommer fra, og på højde med BD reif som det ses på billedet ...

P4050337.jpg

 

 

... kom så drenge ... fra nu af kan det kun gå fremad ... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

... kom så drenge ... fra nu af kan det kun gå fremad ... :)

Det - synes jeg - eddessparkeme er godt gået. Har du virk'li' kun spillet i 1 år?

Ved godt, du ikke er en årsunge, (der bare dasker lidt til de fede tønder i ny og næ) - og helt sikkert tager spillet meget seriøst - men al'li'vel!!

Keep up the good work! :)

vh søren

Link til kommentar
Del på andre sites

... kom så drenge ... fra nu af kan det kun gå fremad ... :)

 

Rigtig godt gået! Du er rimelig tight, det svinger også fint, dog synes jeg du arbejde lidt med at få noget mere variation i dine fills. Det er meget 8. dele rundt på tammerne der-ud-af. Prøv at øve nogle forskellige rudiments, og øv dig i at spille dem rundt på sættet. Så kan du lige pludselig lave nogle meget federe fills.

 

Men rigtig godt gået efter 1 år!

 

Jeg ville ønske jeg selv kunne være med, men jeg har desvære ikke noget jeg kan optage med pt. Håber på at skaffe noget.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for indput ... vi gør plads til næste deltager ... :-)

 

... - Har du virk'li' kun spillet i 1 år?
.. joo det kun lidt løgn ... startede den 19 Apr. sidste år (jfr. min tromme LOG) ... såå nææsten 1 år ... :hmm:

 

... - Prøv at øve nogle forskellige rudiments, og øv dig i at spille dem rundt på sættet.
... det vist liige der skoen trykker ... meen til næste år så har jeg forhåbentlig været igennem bare nogle af de Fede 40´rudiments ... :tu: Redigeret af Grevens
Link til kommentar
Del på andre sites

Her et lille indlæg fra mig - lavet en sen søndag aften. :dev:

 

Har brugt 2 x SM58 i x/y-opsætning - og direkte ind i pc'en - uden EQ, kompressor el. lign!!

Trommesættet er 86'er Ludwig "Keystone Badge": 12"/16"/22" + 78'er 14x5 SupraPhonic.

 

http://dl.dropbox.com/u/6053160/funk-drumming-play3.mp3

 

Spiller normalt ALDRIG efter clips-track - ej heller funk, hvilket osse kan høres! :tu:

vh søren

Link til kommentar
Del på andre sites

yess ... :tu: ... godt gået Søren ...

- fedt at de to mikrofoner direkte i PCén kan gi´ så go´ lyd ... inspiration til andre kommende deltagere i "En Lille Leg" ...

 

Nummeret... - nu er jeg jo ikke "rigtig" musiker ... men det er jo trods alt kun en Canadier der kalder dette nummer for "funk" ... jeg syntes mere det lugter af JAZZZZ ... den der klaverbokser sejler da rundt i sin egen lille verden ... - men det er da åbent for fortolkning i alle retninger ... gad godt høre en heavy-slager lægge skind til dette stykke musik ... ;) ...-og samtidig vil jeg afholde mig fra at give dig gode råd om trommespil ... det ville svare til at den blinde skulle lede den seende over gaden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

... den der klaverbokser sejler da rundt i sin egen lille verden ...

Lige præcis!

Den klaverbokser (eller hvad han nu kan kaldes) SEJLER.... :) - hvilket gør det meget svært at finde et "steady beat" i det nummer, synes jeg.

 

Som sagt spiller jeg ALDRIG efter click-trak (hvilket jeg sikkert burde), men jeg finder det utrolig svært at få det til at swinge med en sådan!! :)

Men i lige dette nummer bliver man desværre NØDT til at lytte meget til clicket, ellers er man "tabt" i rytmen med den klaver-"mester".

 

Gad godt høre, hvordan "Simon Duun" ville kringle dette lille nummer på sit "nye" fede Ludwig - helt sikkert ville det blive noget jazz-agtigt.

Så hermed en opfordring til dig, Simon!! ;-)

vh søren

Link til kommentar
Del på andre sites

En fed lille leg, den må jeg sku være med på. Spiller på gretsch blackhawk som er bygget om til el-trommer. Jeg bruger et td-10 exp lydmodul og det hele er optaget i cubase.

https://dl.dropbox.com/u/6140626/DSC00123.JPG

 

https://dl.dropbox.com/u/6140626/funk-drumm...lay-along-1.wav

 

Nu håber jeg linkene virker, det er første gang jeg uploader noget :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Pissesjov idé og fedt spillet alle sammen! Ville dog ønske jeg havde en mic så jeg kunne lege med - tror nummeret godt kunne bære mine alt andet end funky chops. Jeg må prøve at lokke min keyboardspiller til at låne mig sin Zoom en dag :)

Link til kommentar
Del på andre sites

:confused::confused: Ja jeg prøver lige igen.. Den sidste manglede over halvdelen.. Sorry..

 

http://dl.dropbox.com/u/6140626/funk-drumm...lay-along-1.mp3

 

... Kære gud ... :tu: ... du spiller ski´ godt ... -efter min egen personlige mening måtte du gerne skrue en tøddel op for trommesporet så trommerne kommer længere frem i forhold til musikken og klikket ... just my humble 10 cents ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu