BendixBoogie

Pearl Masters Studio Extra

Recommended Posts

Jeg har efterhånder spillet et par år på mit Pearl sæt. Men for nylig lagde jeg mærke til at der stod extra på badget...?

Hvad betyder extra?

Findes der Masters studio som ikke hedder extra?

Pearl guruer kom ud af busken ;)

Ja der findes sæt uden "extra" ;).. det er de gamle betegnelser..

Extra var 6 ply kedlerne.. dvs. MRX eller BRX.. hvor dem uden Extra er 4 ply kedlerne.. MMX eller MBX (MBX = 4 ply birk med 4 ply birk re-rings blev kun lavet i 1993-96 såvidt jeg ved.. de er ret sjældne, hvorimod MMX jo blev lavet længe)

.. i dag laves de igen som MMP og BMP (4 ply hhv. maple og birk) og MRP og BRP (6 ply hhv. maple og birk)... de hedder bare ikke extra mere..

Ja der findes sæt uden "extra" ;).. det er de gamle betegnelser..

Extra var 6 ply kedlerne.. dvs. MRX eller BRX.. hvor dem uden Extra er 4 ply kedlerne.. MMX eller MBX (MBX = 4 ply birk med 4 ply birk re-rings blev kun lavet i 1993-96 såvidt jeg ved.. de er ret sjældne, hvorimod MMX jo blev lavet længe)

.. i dag laves de igen som MMP og BMP (4 ply hhv. maple og birk) og MRP og BRP (6 ply hhv. maple og birk)... de hedder bare ikke extra mere..

Så må de vel nærmest være BRX... De har i hvert fald ikke re-rings...

Nu bliver jeg sq nysgerrig, Henrik! Kan du se ud fra disse billeder helt præcis hvad det er for nogle?? http://picasaweb.google.dk/NickBendix/Drums?feat=directlink

Hvorfor skriver Pearl aldrig modellen på badge??

Så må de vel nærmest være BRX... De har i hvert fald ikke re-rings...

Nu bliver jeg sq nysgerrig, Henrik! Kan du se ud fra disse billeder helt præcis hvad det er for nogle?? http://picasaweb.google.dk/NickBendix/Drums?feat=directlink

Hvorfor skriver Pearl aldrig modellen på badge??

det er BRX.. vil jeg godt vædde en flaske rødvin på... 7,5 mm 6 lags birk kedler..

ja hvorfor faen de ikke skiver modelnavn på mere er en gåde.. tror de synes det lyder mere eksklusivt med smarte betegnelser som "Masters" eller "Reference" ;)

ja hvorfor faen de ikke skiver modelnavn på mere er en gåde.. tror de synes det lyder mere eksklusivt med smarte betegnelser som "Masters" eller "Reference" ;)

På den anden side, så havde vi også noget at lave lørdag aften ;)

Tak for hjælpen champ ! :)

Edited by BendixBoogie

På den anden side, så havde vi også noget at lave lørdag aften ;)

Tak for hjælpen champ ! ;)

havde min mor på besøg, så det var en god anledning til at se travl ud og ikke snakke om hvad vi kunne fixe i haven i morgen eller sidste nyt fra jylland :)

havde min mor på besøg, så det var en god anledning til at se travl ud og ikke snakke om hvad vi kunne fixe i haven i morgen eller sidste nyt fra jylland :)

Hahaha ;) Jeg har også min Mor på besøg!! Haha...