Instrumentforsikring


Gandrum

Recommended Posts

Hejsa

 

Dette spørgsmål har sikkert været stillet flere gange i dette forum, men nu vil jeg gerne have et opdateret svar på nedenstående spørgsmål:

 

Hvor får man p.t. den bedste og billigste instrumentforsikring henne? Og gerne uden selvrisiko.

 

Jeg efterlyser den årlige præmie. Dvs. hvor stor en procentdel der skal betales af forsikringssummen om året.

 

På forhånd tak :-)

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hos DMF skal der betales 0,22% af forsikringssummen, og der er ingen selvrisiko. Jeg vil vove at påstå, at det er en af de bedste instrumentforsikringer, men om det er den billigste, kan jeg ikke svare på. Den kræver også, at man er medlem af forbundet. Læs mere om diverse vilkår og priser på deres hjemmeside.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hos DMF skal der betales 0,22% af forsikringssummen, og der er ingen selvrisiko. Jeg vil vove at påstå, at det er en af de bedste instrumentforsikringer, men om det er den billigste, kan jeg ikke svare på. Den kræver også, at man er medlem af forbundet. Læs mere om diverse vilkår og priser på deres hjemmeside.

 

Enig, hvis du alligevel er medlem af DMF er deres instrumentforsikring ikke til at komme udenom - jeg har personligt udelukkende gode erfaringer med erstatningssager osv..

 

Jeg er ligesom skumborg heller ikke i stand til at udtale mig om prisen i forhold til andre forsikringer...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke noget kendskab til Max Levigs forsikring, men jeg kan helt klart anbefale DMF Forsikring, - den dækker over alt og uden selvrisiko.

 

Man skal selvfølgelig være medlem af DMF men det er der jo også fordele ved, - man får bl.a. ulykkesforsikring og erhvervsansvarsforsikring med i DMF medlemsskabet.

 

Om DMF Forsikring se evt folder her:

http://dmf.dk/files/frsktlml.pdf

 

Et p.s. om DMF: Medlemskabet består af et "grundkontingent" + et lokal/afdelingskontingent. Sidstnævnte kan der være en prisforskel på op til 80 kr/måned på afhængig hvilken lokalafdeling man melder sig ind i (det er ikke kun bopælsadresse der afgør hvor man er medlem, - man kan vælge at være medlem hvor man har sit virke/tilhørsforhold).

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hvis du gør det for forsikringens skyld er det meget billigere at "nøjes" med Max Levig.

 

Hvis du er musiker og vil i forbundet er det en anden sag.

 

Det koster mig 1200 om året at forsikre for 70.000 hos Max Levig.

 

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du gør det for forsikringens skyld er det meget billigere at "nøjes" med Max Levig.

 

Hvis du er musiker og vil i forbundet er det en anden sag.

 

Det koster mig 1200 om året at forsikre for 70.000 hos Max Levig.

 

 

 

Jon

 

 

.. Og jeg giver 500 for ca. 25.000, til reference.

 

Max Levig holder!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hos DMF skal der betales 0,22% af forsikringssummen, og der er ingen selvrisiko. Jeg vil vove at påstå, at det er en af de bedste instrumentforsikringer, men om det er den billigste, kan jeg ikke svare på. Den kræver også, at man er medlem af forbundet. Læs mere om diverse vilkår og priser på deres hjemmeside.

 

0,22% om måneden! Har lige opdaget, at der blev spurgt om, hvad prisen var årligt... Så altså 22 kr. om måneden for 10.000 kr. i værdi, og så kan man selv gange op.

Link til kommentar
Del på andre sites

Takker for svarene :lol:

 

Jeg evaluere lige... :tu:

 

Hvis man tager eksemplerne med medlemmer jon petersen contra SKOefoed, så kan jeg regne ud, at procentdelen ved Max Levig er henholdsvis 1,71% og 2.0% om året.

 

Kan det virkelig passe at forsikringen er billigere (dvs. procentdelen er lavere) jo mere man har forsikret for?!?? Jeg troede, at der var en fast procentdel hos Max Levig, så derfor...

 

Hos DMF er procentdelen 2.64% om året, ved eksemplet hos medlem skumborg, så det kan ikke betale sig, hvis man kun er interesseret i forsikringsdelen.

 

Er der flere som har nogle gode bud på instrumentforsikringer???

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Takker for svarene :lol:

 

Jeg evaluere lige... :tu:

 

Hvis man tager eksemplerne med medlemmer jon petersen contra SKOefoed, så kan jeg regne ud, at procentdelen ved Max Levig er henholdsvis 1,71% og 2.0% om året.

 

Kan det virkelig passe at forsikringen er billigere (dvs. procentdelen er lavere) jo mere man har forsikret for?!?? Jeg troede, at der var en fast procentdel hos Max Levig, så derfor...

 

Hos DMF er procentdelen 2.64% om året, ved eksemplet hos medlem skumborg, så det kan ikke betale sig, hvis man kun er interesseret i forsikringsdelen.

 

Er der flere som har nogle gode bud på instrumentforsikringer???

 

Jeg vil gerne lige rette mig selv:

 

Jeg betaler 550,- (50,- af disse er gebyre osv.) omm året for at få forsikret 26.125,-

 

Om der er fast procentdel hos Max Levig skal jeg ikke kunne udtale mig om.

Det kan muligvis have noget at gøre med, hvor og hvordan dine instrumenter er opbevaret. Jeg mener at erindre at jeg skulle dokumentere at der var/er to låse og døre til vores øvelokale, og ligeledes sikrede vinduer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan da lige tilføje, at DMF's forsikringsselskab køres for medlemmernes skyld, og derfor undgår man måske nogle diskussioner, der ellers kunne forekomme med et almindeligt forsikringsselskab, der har økonomiske interesser. Jeg har i hvert fald fået dækning alle de gange, jeg har haft brug for det, og pengene kommer med det samme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Min pris er heller ikke så præcis at man skal udregne procentpriser med flere decimaler - men det er der omkring.

 

Jeg har ikke skullet dokumentere noget som helst - men forsikringen dækker for eksempel ikke, hvis den bil de bliver stjålet fra er blevet dirket op. Der skal være konkrete tegn på indbrud - for eksempel en knust rude.

 

Ellers er det ret imponerende hvad den dækker af skader sket under jobs med videre.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du gør det for forsikringens skyld er det meget billigere at "nøjes" med Max Levig.

 

Hvis du er musiker og vil i forbundet er det en anden sag.

 

Det koster mig 1200 om året at forsikre for 70.000 hos Max Levig.

 

 

 

Jon

Ja... billigere, men hvad med selvrisiko?!?

 

Er der sådan én?

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu