Fælles Intern Band-kalender


optikeren

Recommended Posts

Hej

 

Jeg søger en kalender som vi i bandet kan bruge som fælles kalender for vore jobs..

 

Findes der en webkalender, hvor hvert bandmedlem kan logge sig ind og indtaste hvilke datoer de kan eller ikke kan spille jobs, så vores booker kan se hvornår vi alle kan spille... Uden at skulle ringe rundt til alle inden en aftale kan bekræftes..

 

Hvad gør I andre ?

 

 

Nogen gode forslag?

 

Hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gmail har google kalender. Vi bruger det i mit band, og det virker. Det er nemt at komme i gang med.

Hej

 

Jeg søger en kalender som vi i bandet kan bruge som fælles kalender for vore jobs..

 

Findes der en webkalender, hvor hvert bandmedlem kan logge sig ind og indtaste hvilke datoer de kan eller ikke kan spille jobs, så vores booker kan se hvornår vi alle kan spille... Uden at skulle ringe rundt til alle inden en aftale kan bekræftes..

 

Hvad gør I andre ?

 

 

Nogen gode forslag?

 

Hilsen Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gmailkalender her, og ellers har de fleste bookere en intern kalender. Måske I kan få login til den. Det plejer at virke rigtig godt...

 

Jamen den der "interne kalender" som bookeren bruger... det er lige netop DEN jeg er interesseret i...

 

Jeg kender godt google calendar, men v´søger noget mere specifikt til netop denne løsning..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg/Vi har ingen booker, men jeg refererde til bookeren i "-tegn...

 

Forstå mig ret: hviklen kalender/software ville en "booker" bruge???

 

tror der er mange forskellige stykker software, men de fleste bruger bare en alm. kalender ting.

 

Google calendar, lav EN fælles konto, lav så EN mere pr band medlem(lav en ny selvom I har en, da der ellers går kludder i det.. trust me!), og hvert medlem deler så sin kalender med den fælles!

 

Så kan I til enhver tid logge ind på den fælles, og se om alle kan den pågældende dag, sålænge folk bare opdaterer deres egen.. på den måde kommer de heller ikke til at slette noget forkert eller noget i den fælles!

 

fungerer skide fint.. og gratis

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om nogle hoster en kalender gratis.. Med MobileMe som man får 3 måneders prøve på, hvis man køber en mac, der kan man bare give et link til andre, som man propper ind i sit kalenderprogram (universelt), så kan de sætte det ind som abonnement i deres kalender, og sikkert også selv lægge datoer på.

 

Se om man ikke kan fremavle et link fra google's kalender.. søg evt også "share google calender with friends"

Link til kommentar
Del på andre sites

det har egentlig oss været et ønske i mit band med sådan en kalender.. indtil nu bruger vi et excel ark som bliver sendt rundt plus en kalender på vores bandmail!!

 

men inspireret af dette indlæg, så er jeg sq gået igang med at finde noget software.. ska nok vende tilbage hvis jeg kan finde noget der duer!!

Link til kommentar
Del på andre sites

det har egentlig oss været et ønske i mit band med sådan en kalender.. indtil nu bruger vi et excel ark som bliver sendt rundt plus en kalender på vores bandmail!!

 

men inspireret af dette indlæg, så er jeg sq gået igang med at finde noget software.. ska nok vende tilbage hvis jeg kan finde noget der duer!!

 

De fleste online kalender systemer kan du finde via denne side: http://www.calendarreview.com/

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, hvis alle i bandet opretter en Google G-Mail kalender og i synkroniserer dem med hinanden, så kan hele bandet se det én af jer skriver i den. PISSE SMART...

Derudover er der jo den bonus af man også kan se Google kalender på sin Iphone, hvis nogle af jer sådan en.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu