Hvilken Producent Er Bedst?


Christopher Vejlager

Recommended Posts

Hej folkens...

 

Ja, det er såmænd meget simpelt. Ingen trommer lyder ens, og selvom de forskellige trommeproducenters topklasse-trommer alle lyder godt (lad os gå ud fra det, bare for nu), så gør de det på forskellige måder.

 

Så derfor kunne det egentlig være en smule interessant at få diskuteret, hvilken producent folk foretrækker mht. henholdsvis tammer, stortrommer, lilletrommer, osv. For det hænger jo ikke nødvendigvis sammen.

 

Og lad os da bare diskutere hardware, nu vi er igang.

 

Så redegør for dine præferencer på følgende måde i dit indlæg:

 

Tammer: mærke og serie

Stortromme: mærke og serie

Lilletrommer: mærke og serie

Hardware: mærke og serie

 

Og din helt subjektive begrundelse til sidst!

 

GO!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skulle have et trommesæt ud fra det jeg synes lyder bedst, skulle jeg have:

 

Tammer - Yamaha Maple Custom Absolute

 

Storetromme - Gretsch USA Custom

 

Lilletrommer - Drum Gear

 

Jeg synes, at den eneste Gretsch storetromme jeg har spillet på lød federe end nogen anden, jeg har prøvet... Har en Gretsch tam og tre yamaha tammer, og jeg synes Yamahaerne er federe end den... kan ikke forklare hvorfor..

Den Drum Gear lilletromme jeg har hørt er den klart fedeste snare jeg ever har hørt..! :gross:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tammer: Tama Starclassic Bubinga

Stortromme: Pearl reference

Lilletromme: Ludwig SP

Hardware: Yamaha

 

Tammer: Fordi de har den varme lyd jeg leder efter, dejlig klang og en god tone.

Stortromme: Jeg har valg en Pearl stortromme fordi, den har en varm lyd, god bund og en finish

Lilletromme: Jeg har valgt en Ludig lilletrommer, fordi de har den lud jeg leder efter, jeg har selv en Ludwig SP bronze ( med tube lugs ) Den lyder super fedt.

Hardware: Yamaha hardware synes jeg ser lidt bedre ud end alle andre efter min mening. De laver gode og solide boom stativer som er okay billige.

 

Er det svar nok ? :gross:

 

Kh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis jeg skulle have et trommesæt ud fra det jeg synes lyder bedst, skulle jeg have:

 

Tammer - Yamaha Maple Custom Absolute

 

Storetromme - Gretsch USA Custom

 

Lilletrommer - Drum Gear

 

Jeg synes, at den eneste Gretsch storetromme jeg har spillet på lød federe end nogen anden, jeg har prøvet... Har en Gretsch tam og tre yamaha tammer, og jeg synes Yamahaerne er federe end den... kan ikke forklare hvorfor..

Den Drum Gear lilletromme jeg har hørt er den klart fedeste snare jeg ever har hørt..! :gross:

Nårh jo... Jeg glemte da hardware..! Yamaha er "the thing" (bortset fra hihat stativer... Der er et gammelt tama leveglide det eneste rigtige! ;) )

Link til kommentar
Del på andre sites

Tammer: Tama Starclassic Bubinga

Stortromme: Pearl reference

Lilletromme: Ludwig SP

Hardware: Yamaha

 

Tammer: Fordi de har den varme lyd jeg leder efter, dejlig klang og en god tone.

Stortromme: Jeg har valg en Pearl stortromme fordi, den har en varm lyd, god bund og en finish

Lilletromme: Jeg har valgt en Ludig lilletrommer, fordi de har den lud jeg leder efter, jeg har selv en Ludwig SP bronze ( med tube lugs ) Den lyder super fedt.

Hardware: Yamaha hardware synes jeg ser lidt bedre ud end alle andre efter min mening. De laver gode og solide boom stativer som er okay billige.

 

Er det svar nok ? :gross:

 

Kh Kristian

 

Ja, det er meget flot. Du er dygtig, er du!

Link til kommentar
Del på andre sites

Tammer: Tama Starclassic B/B

Stortromme: Tama Starclassic B/B (22x18)

Lilletromme: Ikke helt sikker - der er så mange.

Hardware: Tama

 

Ja, jeg er tama geek og vil helst holde mig til det, da de aldrig har skuffet mig. Men det er til min main genre, som er metal. Hvis jeg skulle spille rock, ville jeg gerne spille på et Spaun Drums, som Aage har eller havde. Tammer og stortromme synes jeg er fedest, når det er samme mærke og serie, hvorfor ved jeg ikke.

 

Mht. snare er jeg ikke helt sikker. Jeg har spillet på en del, men jeg har ikke haft benyttelse af at stemme dem ordentlig eller noget, så derfor er jeg usikker. Spiller selv på en Tama Superstar 14x5½ - den lyder fed. Men jeg vil nu mene det pga. af stemnigen og skindet.

 

Hardware er helt klart Tama, selvom producenter som Pearl og Yamaha også kan deres pis.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Ja, det er meget flot. Du er dygtig, er du!

 

 

 

Det er selvfølgelig din tråd, så du bestemmer tonen - men er du ikke lidt bidsk?

 

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

+ 1

 

Jeg søger grundlæggende at holde mig fra tråde som denne, idet det nødvendigvis bliver subjektive erfaringsproklamationer. Det er ganske enkelt umuligt at fortælle hvlket mærke der laver det bedste grej.

Min erfaring er at samtlige topmærker laver rigtig fedt gear, og at man kan finde hamrende fede tønder og hardware indenfor hver af disse.

 

Desuden er der altid enorm forskel på den individuelle holdning til "hvad der lyder godt". dermed ikke sagt at nogen tager fejl, men selvom der vil være større sandsynlighed for, at den erfarne slager har mere ret i hvad der lyder godt, kan jeg sagtens være dybt uenig.

 

Det er selvfølgelig din tråd, så du bestemmer tonen - men er du ikke lidt bidsk?

 

 

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

+1

+ 1

 

Jeg søger grundlæggende at holde mig fra tråde som denne, idet det nødvendigvis bliver subjektive erfaringsproklamationer. Det er ganske enkelt umuligt at fortælle hvlket mærke der laver det bedste grej.

Min erfaring er at samtlige topmærker laver rigtig fedt gear, og at man kan finde hamrende fede tønder og hardware indenfor hver af disse.

 

Desuden er der altid enorm forskel på den individuelle holdning til "hvad der lyder godt". dermed ikke sagt at nogen tager fejl, men selvom der vil være større sandsynlighed for, at den erfarne slager har mere ret i hvad der lyder godt, kan jeg sagtens være dybt uenig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg beklager, hvis mit indlæg virkede bidsk.

 

Det er et fint eksempel på, hvordan tekstlig kommunikation kan misforstås og på uheldigvis skabe forvirring, når man ikke er bekendt med den enkeltes sprogbrug.

 

Jeg vil godt slå helt og aldeles fast, at min kommentar ingenlunde var ment hverken bidsk, sarkastisk eller negativ på nogen som helst måde. Blot en hyggelig besvarelse med blink i øjet til en ligeledes hyggelig kommentar med blink i øjet.

 

Prøv at læse det med positive briller:

 

- "Er det svar nok?"

- "Ja, det er meget flot. Du er dygtig, er du!"

 

Måske jeg skulle have anvendt en smiley, men det er nu engang ikke noget, jeg gør mig så meget i.

 

Mht. emnet: Selvfølgelig vil dette blive en tråd med fokus på subjektive holdninger - og det er netop pointen. Lad os høre om folkets forskellige præferencer, og se om vi måske kunne lære noget af den enkeltes særegne erfaringer. Det behøver jo ikke at være usagligt og useriøst, bare fordi det er subjektivt. Derimod kunne man gennem en objektiv behandling af de subjektive holdninger måske opnå en større og bedre forståelse for, hvad man selv leder efter mht. trommelyd mv.

 

Men altså, som altid er alle velkomne til at deltage - ingen er tvunget.

 

Og så er en smiley vist på sin plads... :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu