Hvor Er Egentlig Fotografer?


Matte

Recommended Posts

Hej TS!

 

Jeg har lagt mærke til, at der har været et par tråde her de sidste par dage om noget foto osv.

Jeg gad godt vide hvor mange der egentlig går op i fotografering og er der nogle der arbejder som fotograf?

 

Jeg har selv taget billederne lige siden jeg var 7 år, da jeg fik et gammelt Olympus analog kamera af min far, jeg har så fået mere og mere interesse for det, og har siden 13-års alderen taget billeder af ekstremsport. Bla. skateboarding, BMX og alt det der. Jeg er gået over til at tage til mange koncertere og fotografere, og overvejer stærkt at melde mig ind i nitusind.nu, så er der gratis adgang til koncerter hvis blot jeg aflevere et par billeder bagefter. Har også arbejdet meget i studie, da mig og en kammerat har vores eget studie med en masse lys, baggrunde osv.

 

Jeg ligger rigtig meget i stemning i billeder og kan ikke tåle at sidde og se på et billede der slet ingen dybde har, som der mangler stemning og sjæl. Det eneste jeg vil redigere på mine billedere er kontrast og farve. Jeg bruger for det meste redigering i farverne, til at skabe stemninger i forskellige rum og miljø. F.eks. trække nogle af farverne ud ad billedet for at få en underground stemning og rå attitude.

 

 

Mit udstyr:

 

Hus: Canon 40D

Batterigrep: Canon BG-E2N

Flash: Canon Speedlite 430EX II

Canon Speedlite 580 EX II

Objektiver: Canon EF-S 17-85mm 1:4-5.6 IS

10mm F2.8 EX DC HSM Fisheye

Div tilbehør: Canon Speedlite Transmitter ST-E2

 

 

Skriv lidt omkring jeres fotografering.

 

Mathias.

Link til kommentar
Del på andre sites

altså, min far er freelance fotograf, og har eget firma osv. (canons topserie som kamera, navn?)

så jeg kan ikke undgå at lege med det, men har ikke tænkt mig at erhverve mig spejlrefleks lige fortiden, men hvis jeg skulle, var mit valg helt klart canon, gernerelt synes jeg de har de fedeste produkter, og farverne er federe og varmere på et canon frem for nikon, men det kan jo altid diskuteres.

jeg har da også været med ude på en del opgaver efterhånden.

 

det var vist bare det, men som sagt er det sku ikke min største hobby. det kunne være sjovt hvis i lagde nogle billeder i er stolte af op? :cigar:

 

vh - Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er stadig forholdsvis ny i faget, men det er jo vildt spændende. Jeg bruger meget tid på bl.a. FotoStart og andre foto-sider rundt omkring - meget inspirerende!

 

Mit grej er som følgende:

Canon EOS 7D

Canon EF-S 15-85 mm. f/3,5-5,6 IS USM

Canon EF 100 mm. Macro USM

Canon Speedlite 580 EX II

Manfrotto stativ

 

Mine næste køb bliver højst sandsynligt softbox/paraply til flashen og på sigt et Tokina 11-16 mm. f/2,8

 

Se mere på min hjemmeside inkl. galleri

 

P.S. Kom i tanke om denne gamle tråd - Kamera-tråden

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg interesserer mig rigtig meget for foto.

 

Har gjort det i mange år, men det er først for halvandet år siden, jeg købte mit Canon 450D.

Det er så sidenhen blevet udskiftet og nu har jeg følgende udstyr:

 

Canon 1Ds (full frame. fandeme lækkert :tu:

Canon 50mm F1.8

Sigma 28-70mm F2.8

Canon 15-30mm F4

Canon 75-300mm F4

 

+ masser af batterier, stativer and what not.. :)

 

 

 

Tager til Uganda i et år i slutningen af juli, så er igang med at investere i en Canon 24-70 f2.8 L linse. Den er dejlig all-around og bedst i denne zoom længde.

 

Overvejer også om jeg skal investere de 8000-10000 kr det koster for en Canon 70-300 f4 L-linse.

 

Der er jo masser af løver og elefanter i Uganda, så en god lysstærk zoom, ville være perfekt dernede.

 

 

tror jeg har linket til det i en anden tråd, men her er min hjemmeside for foto: www.bricksite.com/fotopeter

Redigeret af PeterBeier
Link til kommentar
Del på andre sites

Mit grej er som følgende:

Canon EOS 7D

.....

 

7D'eren er så lækker! Tror det bliver det næste jeg køber, næste gang jeg skal ud og erhverve nyt hus.

 

Har en kammerat der lige har købt et det er helt fantastisk hus. Bare LCD-skærmen får ens dreng til at stå stift og frejdigt - for så ikke at tale om alt andet, der er så fantastisk!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Har et efterhånden nogle år gammelt Pentax Isd-t - kun 6 megapixel og så videre.

 

Men - det er kompakt og let, virker fortrinligt og jeg kan bruge mine gamle analoge glasoptikker, så når jeg får brug for at skifte bliver det nok også til et Pentax.

 

Jeg kunne selvsagt godt tænke mig et full-frame Canon, men de vejer jo et kvart ton og koster.................meget.

 

 

Ingen blitz, bruger altid forefaldende lys.

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er fotografelev i et reklamefotofirma, så jeg går sjældent ned på udstyr, altså det bedste står til rådighed på arbejdet, så det er fedt! Arbejder 40-50 timer/uge til elevløn, men jeg elsker det.

 

Forståelsen for lys/lyslægning er essentielt i foto, og man kan hele tiden blive bedre. Teknikken med blændeskala, lukkertid osv osv skal helst ligge på rygraden, så har man overskud til at være kreativ.

 

Jeppe

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu