Pearl Wood-fibreglass - Erfaringer?


Kasper Stougaard

Recommended Posts

Hey Drenge!

 

Er faldet over et Pearl Wood-Fibreglass sæt fra 80'erne, i 22x14, 13x9 og 18x14. Størrelserne passer mig strålende og jeg leder netop efter et oldschool sæt, til noget god rock!

 

Kunne godt bruge lidt inputs, inden jeg kører turen for at opleve det.

 

Er der nogen der kan sige noget om det?

 

- Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er seriøse rocktønder som på ingen tænkelig måde kan stemmes højt. De siger boom boom boom og ikke andet. Det er herre fedt fordi de næsten stemmer sig selv. De kan ikke bruges til jazz, funk eller andet hvor der gerne må være sustain men er som skabt til rock & roll. Jeg er fan.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er seriøse rocktønder som på ingen tænkelig måde kan stemmes højt. De siger boom boom boom og ikke andet. Det er herre fedt fordi de næsten stemmer sig selv. De kan ikke bruges til jazz, funk eller andet hvor der gerne må være sustain men er som skabt til rock & roll. Jeg er fan.

 

Peace!

Peter

 

+1

 

total enig... Har selv et sæt!!

 

De kan kun sige BANG BANG.

 

Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft 3 forskellige sæt wood fiber gennem tiden, så det er nok den type sæt, jeg har spillet mest på. Jeg var godt tilfreds med tønderne dengang - som andre også skriver duer de kun til rock. Jeg anskaffede mig et sæt for et års tid siden, men solgte det hurtigt igen. Jeg synes ikke rigtig om det i dag. Efter min mening er der så mange sæt, der er så meget federe og mere vellydende. Jeg har haft mit sidste wood fiber. Men det er blot mine erfaringer og min mening.

 

Mvh. Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt, mange tak for de gode besvarelser, positive som negative, præcis hvad jeg havde brug for. Og ja, havde også en fornemmelse af at det nok hovedsageligt egner sig til rock, men det passer mig også glimrende med et sæt der ikke er alt for alsidigt, men bare pissefedt til det det skal!

 

Mange tak for svarene.

 

- Kasper

Link til kommentar
Del på andre sites

ja jeg ville ikk købe det.. mit første sæt var et sådan sæt.. glad for aldrig at skulle have det igen.

 

umuligt at få tone ud af, total død papkasse lyd.. ikke min kop the..

 

hvis du vil ha død lyd, så køb dog nogle nyere trommer til samme penge, sæt Pinstripe skind på og stem det ned, så har du samme effekt, bare med mulighed for at sætte andre skind på og få et sæt der kan mere..

 

men ok, hvis du har råd til at have et sæt der kun skal lave død sok anno 1975, så er det vel ok.. på en måde.

 

jeg ville dog vælge alt andet før et wood-fiber..

 

PS: har en Pearl Export EX 16x16" gulvtom (dog uden ben, men de fås sgu billigt) du kan købe super billigt.. hvis det var noget? Kan se i din signatur du søger?

 

Den er sort, coated, med gennemgående lugs (tidlig 90'er tror jeg), naturtræ indeni..

200 + fragt.

 

evt. med ben(så må jeg købe nye til mig selv) for 350+fragt (eller afhentet på fyn d.29-30 maj hvor jeg alligevel er der til TS dagen).

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er ganske rigtigt, hvad Henrik skriver i andet indlæg. Jeg er vild med Wood-Fiberglass trommerne.

Jeg har haft trommer fra alle de kendte fabrikanter og arbejdet i trommebutik/musikbutik i syvår, hvor jeg har prøvet alt.

Wood-Fiberglass er nogle af de fedeste ROCKtrommer jeg har prøvet.... hvis der skal mikrofoner på. Akustisk er de lidt tamme målt mod et moderne ahornsæt.

Jeg har selv 4 sæt og alle de størrelser der er lavet (Pånær en 20" stortromme).

Jeg har sat rims på mine sidetammer og Pearls Air Suspension fødder på gulvtammerne. Det giver al den sustain, jeg nogensinde har haft brug for.

 

Hvad skal du give for dem?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen
Beklager Stougaard

Men det er jeg rendt med, dog til 1200 herinde, for 3 uger siden.

Er nu også omcoate, med nye reifer og skind.

 

 

Nej, det er ikke blevet omcoated, når du ikke viser billeder :cigar:

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Den må du lige forklare? 'Råd til at have et sæt der kun skal lave død sok'?

 

efter min erfaring er wood-fiberglas et sæt der kun kan én lyd.. stemt meget dybt, og med en halvdød til heldød lyd = meget kort, mørk og med et temmelig dumpt anslag.

 

Ikke et alsidigt sæt synes jeg.. men hvis det kun skal bruges til rock med den lidt specielle dumpe lyd, så er det jo 10-4

 

men det er jo bare min mening :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 9 år senere...

Jamen dog.. Jeg har spillet med et meget dybt stemt sæt i 3 år men vendte tilbage til højere pitch, mit sæt er fra 1975 13" 14" 16" 24" og det lyder helt kanon godt.. Der hvor det falder igennem er vægten og en tam holder med 4 skruer for justering som har en ret dårlig vinkel, da jeg kun spiller med 1 oppe & 1 nede, har jeg flyttet min tam fra venstre hul til højre og det virker. har en lille lyd bid med snare & bd mic. -> https://www.youtube.com/watch?v=CtxLLrkvcRc513484987_Smadrtrommer1975.jpg.f5b0d7f9dbd020eb5af1018ea0786dcb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu