Konstruktiv Kritik Søges


Rasmus D

Recommended Posts

Halløj,

 

Netop kommet op fra øveren med et halvfærdigt nummer i kassen - vi er stadig i gang med at indspille dette nummer, faktisk midt i processen med at skrive stemmer, rytmer osv stadig. Der er ikke indspillet vokal endnu.

 

Derfor tænkte jeg, at trommeslageren.dk's fantastiske brugere skulle have mulighed for at give os lidt inputs her midt i den kreative proces. Så gå amok... :(

 

Nummeret hedder "The Nation Who Chose Cheese" og kan findes her (i .wav, så det tager lidt tid at hente). Klik, eller gem.

 

På forhånd tak ! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var der ikke meget jazz i...

 

Så får i her det rene trommespor. SÅ hvis i har tid og lyst, så giv det et lyt (og lidt kritik). Så bliver jeg så glad!

 

 

Overblik:

Nummeret ligger i 152 bpm.

 

Vers går i 9/8 (5+4)

Omkvæd går i 6/8 med et indlæg i 2/4

C-stk. går i 5/8 med indlæg i (2x) 7/8 og 13/8

Resten går i 5/8

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Meget kreativt nummer! Skæve taktarter længe leve ;-)

- Jeg synes det er rigtig godt fundet på. Glæder mig til at høre det med vokal på. C-stykket passer godt ind. Det er generelt et spændende nummer med meget udfordring rytmemæssigt. Håber lidt at vokalen samler nummeret mere og gør det mindre rodet. Det er ikke fordi musikken er rodet som sådan, men med skæve taktarter bliver det tit svært at finde hoved og hale i stykkerne.

 

- Alt i alt, super fedt lavet.

 

Hvordan har I indspillet det? Og hvor langt er I nået med mixet? Kunne anbefale dig at kompressere trommerne lidt mere, og eventuelt komme noget mere diskant på stortrommen. Selv med hovedtelefoner synes jeg den virker meget fjern :P Men det er super svært at indspille stortromme. Har selv store problemer med det.

 

- Hvis du selv får tid, så må du godt tjekke mit nyeste nummer ud på demosiden også.

 

- Med venlig hilsen Kasper Hertz

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for kritikken. Dejligt du har givet dig tid til at lytte og tænke over det.

 

Vi har indspillet det i øveren og det er slet ikke mixet færdigt. Det bliver det først når vi har indspillet det helt færdigt. Lige i øjeblikket indspiller vi guitaren ind igen og så derefter er det vokalen.

Men det foregår jo bare på demo-basis, så vi forbliver kreative til det sidste - det gør jo så bare at det nogle gange trækker lidt ud med at få tingene færdige.

Jeg vil have dine kommentarer i baghovedet når vi går videre :tu:

Redigeret af Rasmus D
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu