Erfaringer Søges Mht. Diverse Bd Practice Pads...


darkling

Recommended Posts

Jeg er på udkig efter noget udstyr, så jeg kan øve med stortrommepedaler i min lejlighed

(helst uden at min underbo bliver generet af støj eller lign.)

 

Så vidt jeg kan se, findes der primært følgende på markedet:

  • DW Steve Smith Bass Drum Practice Stand
  • Gibraltar GBDP Bass Drum Practice Pad
  • Pearl BD 10 Bass Drum Practice Pad
  • Pro-Mark BDP Bass Drum Practice Pad
  • Evans HQ ReelFeel Bass Drum Practice Pad
  • Roland V-drum KD-120
  • Roland V-drum KD-140
  • Roland V-drum KD-8

Jeg har umiddelbart kig på DW's "Steve Smith Bass Drum Practice Stand", men vil meget gerne høre folks erfaringer på området.

Hvordan er de forskellige produkter mht. lydniveau/vibrationsabsorbering, holdbarhed, feeling osv.?

 

dwcpPADBDSS.gif

 

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Du kan evt også lave en selv.. For noget tid siden var der en som havde en hjemmelavet BD pad til salg, og den så sgu ret god ud. Den så heller ikke ud til at larme.

Du skulle vel ikke have et link?

Redigeret af darkling
Link til kommentar
Del på andre sites

Desværre.. Det er noget tid siden jeg så den, før jul faktisk :S Tråden er nok blevet slettet nu. Men det er er dybeset bare at sætte to planker sammen med sådan en fætter her, og så sætte noget liggeunderlag på. Det holder sikkert lige så godt som alt muligt andet, og jeg vil tro det er noget billigere. Man kan evt også bruge et hængsel vil den skal kunne klappes sammen

beslag.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt generelt tror jeg at det er ret vigtigt at det man slår på ikke er for hårdt. Jeg har Pearls BD-10 (som i øvrigt fungerer fremragende), og jeg tror bestemt vibrationerne fra den vil forplante sig i gulvet og larme hos underboen. Det er ren spekulation da jeg ikke har prøvet det i praksis (bor pt. i stuen).

 

Det, at puden på BD-10'en er så hård gør også, at den føles lidt "urealistisk" at spille på. Jeg har i hvert fald ikke spændt mit stortrommeskind så meget at det føles på den måde :) Holdbarheden er der til gengæld ikke noget problem. Den er ret robust bygget, så jeg tror den kan holde til en del tæsk i en del år.

 

Hvis jeg gad, så ville jeg se om jeg kunne blødgøre slagfladen lidt med noget skumgummi eller lignened, og så sætte den på et godt, tykt gulvtæppe af hensyn til eventuelle underboer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er måske mig, Meyham tænker på?

 

CIMG2086.jpg

CIMG2092.jpg

 

Relativt lydløs og tog de værste vibrationer - synes også, den var ret solid, men det kan den nye ejer måske bedre udtale sig om. Den havde en del mere rebound end en stortromme, men det var i mine øjne (fødder) ikke værre end så mange andre pads.

 

Du skulle vel ikke have et link?
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er personligt ikke så glad for Pearl BD-10 eller HQ RealFeel, da de er for hårde at spille på - synes faktisk at det er direkte ubehageligt, da der bliver sendt kraftige rystelser igennem hele pedalen...

 

Jeg bruger selv en Dixon øveplade (nogenlunde magen til Gibraltar GBDP):

 

SoundPercussionSPA08BassDrumPracticePadStandard.jpg

 

Den kan fint bruges med dobbeltpedal og er meget solid. Den står bedre fast end andre modeller jeg har prøvet, sålænge man har et tæppe under. Selve slagpladen er en blød, tyk gummi-membran med en skumgummi-pude indenunder, hvilket føles behageligt og nogenlunde realistisk at spille på og så larmer den ikke forfærdeligt meget.

 

Ved ikke om Dixon stadig laver dem for jeg har ikke kunnet finde dem på nettet, men Gibraltar's GBDP ser ud til at være fuldstændig samme koncept...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er frisk at klassificere KD-120 og KD-140 som practice pads. En KD-140 koster trods alt over 7K ;-)

Ja, det kan der være noget om :)

Men hvis alle de andre produkter er noget bras, kunne man måske finde noget brugt Roland til en billigere pris...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det primært er støjen der er et issue så tror jeg ikke du vil få noget ud af at vælge en Roland. Kd-8'en larmer rimelig kraftigt. Kd-85'en en smule mindre, men ikke noget jeg synes der gør den store forskel - især fordi man ikke må bruge felt beaters på mesh pad'en. Mesh'en giver dog en lidt mere realistisk fornemmelse.

 

Derudover tror jeg også som andre nævner at selve lyden fra pad'en vil være det største problem, men derimod vibrationerne fra pedalen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu