Hvor Mange Trommesæt Har Du Ejet I Dit Liv?


jonaslind

Hvor mange sæt har du ejet?  

267 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Pearl WMP

- brugt i teenager årene til garage-rock

- købt for første "rigtige jobhyre" på Aalborg Teater – senere solgt

 

Pearl Fiber

- rigtig rigtig mange tammer, kun med topskind - solgt

 

Gretsch "Steel over wood"

- brugt i 13 år i PartyBand

- købt på afbetaling – solgt mange år senere til jazz-slager

- kanon sæt, senere forsøgt tilbagekøbt uden held

 

Tama Superstar Jazz

- brugt til duo/trio, revy, parkunderholdning, soulbanden, jazz

- købt fra nyt – ejet i 24 år – solgt

- samtidigt købt Ludwig Black Beauty Jubilee – skal med i kisten

 

Gretsch Catalina Birch Dark Wallnut

- købt på udsalg i Moderndrums

- nu splittet i rock – og cafe-sæt

 

Altså 5 sæt på ca. 45 år …

- har stemt 5- 10, da der sikkert har været byttet mere i de unge år.

 

/ Jess

Redigeret af yes
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 år senere...

389. Orker ikke at remse dem op:)

 

Selvfølgelig skal de remses op, også med detaljer vedrørende hvilke skind der sad på hver enkelt tromme, og hvordan den pågældende tromme var dæmpet :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det var sgu en gammel tråd du har genoplivet Emil. Mon Jonas stadig synes det er relevant at høre hvad vi spillede på i 1980? :hmm:

 

nu er det jo ikke alle der er "så gamle" Ulf :lol:;-)

 

 

 

har personligt haft

 

century

sonor force 2003

gretsch catalina maple

amati

santana

sonor force 2000

Premier elite

Redigeret af Jens Madsen
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Bygynder sæt, mors gryder, så kom et grønt sæt komplet jeg ikke husker hvad var.

Fik her efter et blandet sæt af mange forskellige kedler, og så kom der et export , nej 2 sæt faktisk.

Købte så et ældre Premir der havde stået et sted der havde været ildebrand, så coatning var kogt.

Fiksede det som mit første sæt man prøver at fikse - købte sort selvklæbende vindueskam coatning, og fik så det sæt til og lige bare lidt.

Var et jeg husker som lød pisse godt, så langt jeg husker var det mahogni kedler, i hvertfad indvendig husker jeg.

Så kom det første nye sæt overhovedet - et Tama Rock star ( først 80 ) mener jeg det hed dengang - men var dog mit værste køb nogensinde, dyrt og dårligt syndes jeg - blev aldrig happy whit it.

Her efter kom så et brugt Gretsch jeg selv fiksede op af lidt forskellege kedler - men alt var da et US maple.

Så fik jeg et sort Gretsch US custom i mindre kedler jeg ikke havde prøvet før - 10 x 7 - 12 x 8 - 14 x 14 - 20 x 16, det var et fedt sæt, lød bare godt.

Så fik jeg mit første Ludwig 22x14 - 12 x8 - 13 x9 - 14 x 14 - 16 x 16 Champagne Sparkle, det var et fedt sæt også syndes jeg.

Fik mig så et kæmpe Gretsch US - custom igen 24 x 16 osv - det var noget møg, det blev jeg kun ked af og ha.

Så jeg gik i gang med og købe brugte gamle vintage Slingerland kedler op - var faktisk Gert Smedegaard der fik mig på Slingerland banen.

Byggede et sæt med 20 x 14 - 12x 8 14 x 14 - 16 x 16 - coatede sættet med rødt læder - fik kanterne lavet hos Drumstick, det blev et S U P E R fedt sæt, og det lød konge.

Sættet solgte jeg til en ven, eller bekendt til Bent fra Odder, og tror manden er glad for det stadigt.

Købte så mig et Ddrum jeg fiksede op 20 x 18 - 12 x 7 - 14 x 14 - 16 x 16 - coatede jeg med en taxa folie i Fender blå / turkis farven, og fik kick raieferne sprøjtet over i Pearl White hos en autolakerer.

Det blev så super flot med den sorte gun metal hardware til - og så i Fender farver der ville noget.

Det solgte jeg - og købte så nok mit sidste sæt for denne gang - et Gretsch Round Badge i Silver Sparkle/ glass nærmest , alt 100 orginalt - 20 x 14 - 12 x 8 - 14 x 14 - og det sæt har jeg fikset op med nylakeret kick raifer i original farve - pudset , vokset mindst 8 gange - smurt og lavet der der hang lidt, er jo fra 50 erne.

Er sættet jeg spiller på i dag, og bruger kun kick og 14x 14 - er nok til mig og min musik.

 

Spørgers der til snares på en tråd - så skriver jeg ikke i den, da jeg aldrig vil blive færdig med den bunke jeg har ejet gennem årerne.

 

Love & Peace

 

Carsten.

Redigeret af Funky day
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Bygynder sæt, mors gryder, så kom et grønt sæt komplet jeg ikke husker hvad var.

Fik her efter et blandet sæt af mange forskellige kedler, og så kom der et export , nej 2 sæt faktisk.

Købte så et ældre Premir der havde stået et sted der havde været ildebrand, så coatning var kogt.

Fiksede det som mit første sæt man prøver at fikse - købte sort selvklæbende vindueskam coatning, og fik så det sæt til og lige bare lidt.

Var et jeg husker som lød pisse godt, så langt jeg husker var det mahogni kedler, i hvertfad indvendig husker jeg.

Så kom det første nye sæt overhovedet - et Tama Rock star ( først 80 ) mener jeg det hed dengang - men var dog mit værste køb nogensinde, dyrt og dårligt syndes jeg - blev aldrig happy whit it.

Her efter kom så et brugt Gretsch jeg selv fiksede op af lidt forskellege kedler - men alt var da et US maple.

Så fik jeg et sort Gretsch US custom i mindre kedler jeg ikke havde prøvet før - 10 x 7 - 12 x 8 - 14 x 14 - 20 x 16, det var et fedt sæt, lød bare godt.

Så fik jeg mit første Ludwig 22x14 - 12 x8 - 13 x9 - 14 x 14 - 16 x 16 Champagne Sparkle, det var et fedt sæt også syndes jeg.

Fik mig så et kæmpe Gretsch US - custom igen 24 x 16 osv - det var noget møg, det blev jeg kun ked af og ha.

Så jeg gik i gang med og købe brugte gamle vintage Slingerland kedler op - var faktisk Gert Smedegaard der fik mig på Slingerland banen.

Byggede et sæt med 20 x 14 - 12x 8 14 x 14 - 16 x 16 - coatede sættet med rødt læder - fik kanterne lavet hos Drumstick, det blev et S U P E R fedt sæt, og det lød konge.

Sættet solgte jeg til en ven, eller bekendt til Bent fra Odder, og tror manden er glad for det stadigt.

Købte så mig et Ddrum jeg fiksede op 20 x 18 - 12 x 7 - 14 x 14 - 16 x 16 - coatede jeg med en taxa folie i Fender blå / turkis farven, og fik kick raieferne sprøjtet over i Pearl White hos en autolakerer.

Det blev så super flot med den sorte gun metal hardware til - og så i Fender farver der ville noget.

Det solgte jeg - og købte så nok mit sidste sæt for denne gang - et Gretsch Round Badge i Silver Sparkle/ glass nærmest , alt 100 orginalt - 20 x 14 - 12 x 8 - 14 x 14 - og det sæt har jeg fikset op med nylakeret kick raifer i original farve - pudset , vokset mindst 8 gange - smurt og lavet der der hang lidt, er jo fra 50 erne.

Er sættet jeg spiller på i dag, og bruger kun kick og 14x 14 - er nok til mig og min musik.

 

Spørgers der til snares på en tråd - så skriver jeg ikke i den, da jeg aldrig vil blive færdig med den bunke jeg har ejet gennem årerne.

 

Love & Peace

 

Carsten.

Har også haft 2 stk Sonor sæt gennem tiderne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Funky day

Har også haft 2 stk Sonor sæt gennem tiderne.

Hold op -nu så jeg Basix - uffffffffffffffff da, har jeg også haft et lille fedt sæt af.

Link til kommentar
Del på andre sites

To sæt - og jeg ejer dem begge endnu.

 

Mit første fik jeg efter, at jeg havde spillet i et par år. Et spritnyt Premier Cabria i 20x16", 10x8", 12x9", 14x14" og med 14x5" lilletromme til.

I 2010 købte jeg så selv et Rogers Big R 24x14" + 18x16", som jeg senere har suppleret med hjælp fra Henrik Rathje med en 15x12" tam og en 12x8" tam, som nu endnu ikke er i brug.

Link til kommentar
Del på andre sites

Premier Cabria Lite. (Solgt)

Yamaha 70'er sæt. Dog kun tammer. (Ejer det stadig)

Yamaha Recording Custom. (Har det stadig, men overvejer kraftigt at sælge. Leder stadig efter )

Bastard sæt. Premier/Dixon/Rogers. (Solgt)

Ludwig Maple B/O. (Stadig i min varetægt.)

 

Dvs. 5 sæt, på omkring 6 år.

 

Årh ja. En del er sket siden da. Af ovenstående har jeg kun Ludwig sættet tilbage.

Til gengæld har haft disse sæt, som er solgt eller byttet igen:

Tama Artstar II

Sonor Force 2000

Yamaha Maple Custom Definitive

Tama Starclassic B/B

Yamah Stage Custom Advantage Noveau

 

Samt et vintage Yamaha sæt fra start 70'erne som jeg er i gang med at sætte i stand og et vintage Premier.

 

Så det må vel blive 12 sæt i alt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 år senere...

Hej alle

 

Helt ny herinde, blev godkendt idag :tu:

 

Jeg er på mit 5. sæt på 4 måneder :oops:

 

Alesis (el-trommesæt)

No-name

Peace

Ludwig

Yamaha

 

Nu er jeg dog landet på mit fantastiske Stage Custom '98, med yamaha hardware og min søgen er hermed slut :)

Velkommen hertil - stedet hvor (næsten) alt diskuteres! - Dette er en gammel, men altid aktuel tråd.

 

Ved ikke med dig, men min søgen efter trommesæt slutter først 2 meter under jorden, tror jeg ..

 

I de godt 40 år, jeg har spillet trommer, har jeg ejet 10 trommesæt. De 4 har jeg stadig = Premier AKP, Ludwig Classic Maple, Rathje Drums og Roland TD25 ... kan dog stadig lokkes til at investere i andre sæt ...

Link til kommentar
Del på andre sites

1. sæt ca 25 år siden : Santana Percusion 12x13x16x20

2. sæt 1996: yamaha recording custom 10x12x14x16x22 (har jeg stadig :D )

3. sæt 2013: yamaha absolute beech custom 13x18x22 (har jeg stadig :-) )

4. sæt 2014: premier 60'er sæt 12x16x20 (har jeg stadig :argh: )

5. sæt 2015: sonor café sæt 8x12x16 (har jeg også stadig :bah: )

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Årh ja. En del er sket siden da. Af ovenstående har jeg kun Ludwig sættet tilbage.

Til gengæld har haft disse sæt, som er solgt eller byttet igen:

Tama Artstar II

Sonor Force 2000

Yamaha Maple Custom Definitive

Tama Starclassic B/B

Yamah Stage Custom Advantage Noveau

 

Samt et vintage Yamaha sæt fra start 70'erne som jeg er i gang med at sætte i stand og et vintage Premier.

 

Så det må vel blive 12 sæt i alt.

 

Sjovt nok er alt ovenstående røget videre igen, med undtagelse af Ludwig sættet.

 

Siden da har der været en del mere igennem. Af det jeg umiddelbart kan huske er følgende:

70'er Ludwig i Burgundy Sparkle

70'er Ludwig i Black Panther

70'er Ludwig Tri-Color

70'er Yamaha i Chrome

70'er Pearl i Red Silk

80'er Sonor Phonic i Black Gloss

10'er Ludwig BreakBeats

10'er Ludwig Club Date i Silver Sparkle

 

Af ovenstående er der pt. kun Ludwig Thermogloss, BreakBeats, Tri-Color og Sonor Phonic tilbage.

 

Det må så blive til 20 sæt nu. Jeg har sikkert glemt noget, og der er stadig laaaangt op til alle de hardcore folk ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu