Ny Demo - Konstruktiv Kritik Søges


magnusskytte

Recommended Posts

Hey folkens

 

Mit band "Cosmic Dog" har lige være en tur i studiet, hvor vi fik indspillet en enkelt demo af vores sang "Tonight" Vi er et ret ungt band på 7 med medlemmer fra 8. klasse til 2. G og alt der imellem :) Vi spiller en blanding af Funk, disco og pop med inspirationer som Jamiroquai, Earth Wind And Fire og den bands i den dur.

 

Kom med jeres ærlige mening, godt og ondt, men tal pænt ;)

 

http://www.myspace.com/cosmicdogdk eller http://www.bandbase.dk/cosmicdog

 

mvh Magnus

 

P.s. Sangen "Dancefloor" skal I ikke tage med i bedømmelsen, da den er indspillet i lagkage på bassistens værelse, så både lydkvaliteten og spillekvaliteten halter lidt, det skal vi nok få rettet op på til en anden god gang :)

Redigeret af magnusskytte
Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. til trommespillet synes jeg personligt det er lidt for stift spillet. Et par rimshots her og der ville ikke være af vejen.

 

Jeres sanger for mig til at smile, så snart hun begynder at synge :)

 

Stilen er ikke lige mig. Men det da fint spillet og ikke mindst godt indspillet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder sku fedt. Jeg havde ikke gættet på at i var så unge. Det lyder meget vel arrangeret. God lyd, gode ideer og koret ligger fedt. Og ja... man får lyst til at danse :)

Det eneste negativ kritik jeg kan finde er at jeg syntes at slutningen er lidt svag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er ikke så meget at sige, det lyder som det skal ... top nice

 

 

 

 

.... dog hvorfor i forsøger at genoplive 1977 er mig en gåde ??

 

Fordi 70'erne er der hvor det fedeste musik (dog også noget af det værste) musik udspringer fra :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Lækkert.. Jeg synes i har en god lyd, og en god sanger!

 

Jeg er personligt meget imod når man tydeligt kan høre at der er brugt filter /ekko etc på stemme, og der synes jeg i rammer lidt ind i. Men hvis det er jeres stil så fred være med det!

 

Synes i rammer en rigtig god stil, og det er da oldschool på den hippe måde! Det er et rigtigt godt nummer... :rock:

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle svarene !

Angående filter og ekko og generelt lyden, så havde vi det sådan, at vi bare ville prøve en masse ting, halvt for sjov, men også for at lære lidt om hvad man egentlig kan i et studie. Også for at prøve at finde hen til hvad der er vores rigtig lyd.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for alle svarene !

Angående filter og ekko og generelt lyden, så havde vi det sådan, at vi bare ville prøve en masse ting, halvt for sjov, men også for at lære lidt om hvad man egentlig kan i et studie. Også for at prøve at finde hen til hvad der er vores rigtig lyd.

 

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. til trommespillet synes jeg personligt det er lidt for stift spillet. Et par rimshots her og der ville ikke være af vejen.

 

Jeres sanger for mig til at smile, så snart hun begynder at synge ;-)

 

Stilen er ikke lige mig. Men det da fint spillet og ikke mindst godt indspillet.

 

Det der kendetegner en god studietrommeslager er dog at slagene ligger præcis det samme sted på trommen hver gang. - så hvis man har svært ved det, er det bedst ikke at lave rim shots. - og det er jo disko, ikke rock. så jeg syntes ikke det gør noget der ikke er nogle meget høje rimshots eller noget.....

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi er også godt indspireret af BNH. Trommeslageren er vores bassist's onkel :tu:

 

Fed stemme på pigen, og fed "fed" lyd..

 

Pas på at du ikke "shuffler" imellem stortromme og lilletromme.. Specielt i starten..

 

Det skal ligge helt stramt når nu stortrommen er på alle 4.. Det er ikke meget, og det bliver hurtigt "rettet" ind .. Men, når nu du vil have lidt konstruktiv kritik :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu