The Pretender


albertbp

Recommended Posts

hej drummies! :D Jeg har prøvet at spille "the pretender" med foo figthers, men kan simpelthen ikke finde ud af at spille hihatten og lilletrommen sammen med stortromme rytmen! :argh: jeg har prøvet at spille det hver for sig, derefter sammen, at spille det uhyggeligt langsomt, men det gidder sku ikke lyde ordentligt! Er der nogle af jer nørder der har en god måde at lære det på?

Link til kommentar
Del på andre sites

du sidder med det! du skal simpelthen bare dele det op, altså som du siger, i små bider, bd og snare sammen og så putte hi-hat på, og så altid øv ALT langsomt, til du kan det, det er bare det du skal og hvis det er virkeligt svært for dig, så hør nummeret en hel masse, så du får det ind i hovedet! :argh:

mit bedste råd!

 

/henrik.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis det går galt når hatten kommer på så er det ærgelige bud på et svar at du spiller for hurtigt. Kan du få det til at hænge samme i det halve tempo?

Spil det lææænge, meget længere end du har lyst til, i et komfortabelt tempo.

Redigeret af Niklas
Link til kommentar
Del på andre sites

SÅ fedt et nummer!

Ja, lyt til det så mange gange, at der ikke er noget der kommer bag på dig længere, og øv det så langsomt op uden at du ikke udfordrer dig selv med tempoet. Så skulle den gerne snart være der;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Been there my friend. Havde det præcis som dig da jeg startede - går ud fra du er relativt ny. Jeg går ud fra dit problem er at du sagtens kan spille introen med lilletrommen, hvorfor stortrommen kommer på også. Det kører såmænd fint nok, INDTIL 0:58, right? Der går det galt.. Vil gætte på du godt kan de første stortrommeslag der, som bare er et dobbeltslag, men de tre næste, der synes ret skæve på en måde, gir dig problemer? Det var nemlig PRÆCIS det samme problem jeg havde..

 

Hvad gjorde jeg? Ingenting... trods nedbrydning af det, langsomt tempo, fungerede det bare ikke.. jeg gav op.. Kan godt være jeg var en wuss, og det kan sikkert sagtens lykkes dig, men jeg gav altså op.. Da jeg så vendte tilbage til nummeret som en mere habil trommeslager måneder efter sad den der første gang.. Det er faktisk komplekst det beat på en måde, og tja.. Det er ikke as easy going som mange andre beats.. Stortrommen driller sammen det det andet..

 

Men tja.. Håber du får det til at du i en nær fremtid, eller når du engang vender tilbage til nummeret - det en god følelse at overvinde noget som var uovervindeligt engang!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu