Fedeste Danske Bassist


Simon80

Hvilken dansk bassist er din favorit?  

84 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Tom Bilde er færdig, tog en overdosis. Jeg er ny bassist i Cirkus Lilholt, synes du så jeg er bedst nu? :uhm:;):-)

 

Spøg til side, prøv at høre lidt andet end Lilholt. Der findes SÅ meget andet dansk som rykker røv!!!

R.I.P Tom bilde. haha ;)

 

jo der er masser.

kim larsen,zididada,laid back,tv2,swan lie, jokeren er os meget sej, shubidua.

 

jeg hører da os andet. metallica.

 

Forresten er det ikke et cirkus bare fordi de har lavet skål for klovnen :argh: som er en sang der er skrevet af The kings i tidernes morgen. bare oversat til dansk,. :D

hehe ..

 

forreste sys jeg og i skal chekke ham her¨

 

Mikkel riber spiller bl.a for linie 3 og mange andre kendte og band[/url

goldkit.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan kan i lave sådan en afstemning og så glemme Michael Friis og Peter Ingemand.

 

det er to af danmarkes mest benyttede basister... peter ingemand har spillet med og produseret stort set alt der er mere end 8 år gammelt og har stadig en finger med i spillet hvor der nu er plads... og michael friis er bare alt for vild han fræmbringer lyde med den bas som mange sukker for at kunne efterligne... han er for vild... :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

... og michael friis er bare alt for vild han fræmbringer lyde med den bas som mange sukker for at kunne efterligne...

... og så spiller han på Mørch-basser ligesom........ nåååååh ja, mig :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

He he.. klassisk indlæg :huh:

Svært at vælge "den bedste" tror jeg..

 

Jeg vil holde mig til "personlige favoritter"

 

Larry

SP

Jon Bruland

Peter Buch

Mogens Palsbøll

Nicholas Findsen

 

I tilfældig række følge, men alle søde dejlige drenge med en teknik,lyd og feeling som er lige mig...!!

 

Men ja vi har sgu en god bas tradition i landet her faktisk!

 

Sez

Link til kommentar
Del på andre sites

Er han ikke Svensker?

Nej, dansker :doo:

 

Stemte "en anden" da det er uendeligt svært at vælge én.

 

Christian Hyltén-Calvallius (Bagdad Dagblad)

 

Jens Kristian Uhrenholdt (Rocco nr. 2) (Ridin' Thumb)

 

Morten ....... (som Gunnar spiller meget med :huh: )

 

(Jon Bruland er da ikke dansker?)

Link til kommentar
Del på andre sites

Morten ....... (som Gunnar spiller meget med  :huh: )

Morten Jørgensen! Ja, han er en superfed bassist! :doo:

 

Larzan herindefra spiller også med Morten i deres band, Tumult!

Link til kommentar
Del på andre sites

UPS: så ikke lige at Fillip havde nævnt sin far - godt Fillip. Vandt din far ikke et eller andet ved DrumShow i Amager Bio by the way??

Jo han vandt da DanishDrumLegends - til mig vel at mærke.... :(

 

Men meget cool du kendte/kender ham, var overbevist om jeg var det eneste herinde der havde hørt om ham.... :-) Men nu er vi da to...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo han vandt da DanishDrumLegends - til mig vel at mærke.... :-o

 

Men meget cool du kendte/kender ham, var overbevist om jeg var det eneste herinde der havde hørt om ham.... :-) Men nu er vi da to...

Vi er da 3!

 

Peter Danstrup er da min gamle rektor :tu:

 

 

Håber meget vi kommer til at høre mere til ham nu hvor han stopper på kons!

 

 

Respekt til farmand Fillip!

 

 

 

 

:(

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

hm. tydeligvis ikke nok der har hørt jon bruland siden det kun er mig on EN mere der har stemt... haha dyrk ham feks. på tjubang chokolademand med alberte. svinger rigtig fedt.

 

og hvem sagde nikolaj munch! ja super smagsfuld mand.

 

desuden forstår jeg ikke den der non kontrabas holdning. synes der findes hundredevis af områder hvor en el-bas med eller uden bånd aldrig vil kunne erstatte kontra-bassens bløde lækre og nogengange på grænsen til at være falsk melodiske klang og tone.

 

men okay smagssag, ville bare udtrykke min uenighed

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...
Der er dog få danske udover Doky, der kan få mig helt op og stå. Jesper Bodildsen er også en rigtig dygtig.

 

Men man skal altså til USA 

 

Dave Carpenter, Christian McBride, John Pattituci, Dave Holland osv. - Men de er alle inspireret af vores alle sammens NHØP!

 

Øh, du kan mene om instrumentet hvad du vil (er BESTEMT ikke enig) men prøv liiiiige at lytte til Jesper Lundgaard, Nils Davidsen, Mads Vinding, Lennart Ginman, Kasper Vadsholt, Kasper Tagel, Morten Ramsbøll (ikke mindst) m.fl!

 

Og at sige at alle de amerikanske bassister er inspireret af NHØP? Hm...er det noget de har fortalt dig? :angry: Mon ikke der er lyttet pænt herhjemme til stilskabere som Ron Carer, Ray Brown, Milt Hinton, Steve Swallow (!), Scott LaFaro osv? Kasper, du er trommeslager! Dyrk lige nogen flere bassister, gamle jas! :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Lysgaard

tror han er kommet frem til dette lidt overdrevne resultat på grund af alt den snak og ophøjelse af NHØP efter hans død.

 

men alligevel.. ´mange mener jo at NHØP og Scott LaFaro dannede skole som værende inspirations kilde til deres efterfølgere.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...
  • 8 måneder senere...

Moussa Diallo er en af mine klare favoritter. Ikke mindst pga hans scene show - han er altid frisk på en lille dans. Ved godt at han er født i Paris og vokset op i Mali, men han har immervæk boet i landet siden '73. Synes hans Kinkéliba Projekt er rigtig fedt. Og så var han med på scenen sammen med Toumani Diabeté på Roskilde i år. Det var stort :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Danmarks sejeste bassist... Det er da helt sikkert Stig Pedersen fra D:A:D

 

Han er ikke den bedste... Men helt sikkert den sejeste og mest excentriske...

 

Stig Pedersen Rocks!!!

 

tjek bare hans kostumer på scenen og så spiller han på en 2-strenget bas... det er da for unødvendigt fedt

Roskilde___2005.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu