Hjemmestudie


jonassdk

Recommended Posts

jeg har et stort rum, 200 æggebakker et pa sæt en bærbar et trommesæt en sanger.

så nu mangler jeg bare resten, vil gerne kunne lave lidt musik, har 6000 kr til det håber at der er nogle der kan hjælpe:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo du skal også have et program.

 

Hvis du vil bruge penge på det, så vil jeg forslå Cubase.

 

Hvis du ikke vil bruge penge på det, så er der en del gratis ude på nettet.

 

Derudover skal du bruge et midi/usb keybord.

 

- Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo du skal også have et program.

 

Hvis du vil bruge penge på det, så vil jeg forslå Cubase.

 

Hvis du ikke vil bruge penge på det, så er der en del gratis ude på nettet.

 

Derudover skal du bruge et midi/usb keybord.

 

- Peter

 

 

kan du sende et link til hvor man kan købe cubase?

mvh. Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Link til Cubase

 

Æggebakker er temmelig overvurderet. De er mere negative for lyden end de er positive. Det bedste du kan gøre er at sætte såkaldte "basstraps" op. De skal sidde i hjørnerne, så der ikke er nogle "rigtige" hjørner hvor lyden skal summe rundt.

 

- Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Cubase følger med i det lydkort jeg linkede til, det synes jeg selv var lidt genialt.

 

Æggebakker er garanteret OK diffusere.. (det tror jeg faktisk ikke engang de er) plus de udgør en stor brandfare

Det du har brug for er masse (absorption) til at kvæle noget klang og holde styr på de langsomme lydbølger (de dybe frekvenser) som har en stor spredning. Derudover skal de høje frekvenser (som er mere retningsbestemte) spredes ud og stoppes ved parallelle flader osv..... Det er lidt en videnskab, men hvis du ikke har mod på at regulere dit rum ordentligt, så er basstraps, bogreoler og sofaer et godt skridt på vejen :doo:

Redigeret af Simon
Link til kommentar
Del på andre sites

6000,- er for lidt hvis du vil indspille trommer...:doo:

 

Jeg vil anbefale dig at kigge lidt her: Studie hjælp

 

Men under alle omstændigheder skal du have:

-Lydkort m. x antal input/output (afhænger af hvilke instrumenter som skal indspilles

-Mikrofoner

-stativer

-Cubase eller anden software (husk at være opmærksom på begrænsningner i de små programmer

-Div. kabler og små ting som kan komme hen af vejen

-Monitor (ikke nødvendig til start, men en god ide, da det bliver bedre resultat)

-Et midi keyboard er ikke nødvendighvis nødvendigt, det afhænger selvfølgeligt af flere ting, men i nogle af de større cubase pakker kan man tage eller lave et node spor fra eksempelvis sibelius og så bruge det til midi. de fleste el pianoer kan også bruges(ikke super men kan bruges) der ud over kan man vist nok også bruge tastaturet. Men keyboard er at anbefale.

 

Men spørg endeligt hvis der stadig er spørgsmål.

 

Fandt lige dette...

Bas traps placering

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu