Verdens Fedeste Guitarsoli?


Tore

Recommended Posts

Jeg har virkelig svært ved at fremhæve enkelte soli, for der så sindsygt mange fede. Men i stedet vil jeg liste tre guitarister som jeg synes er fantastiske på hver deres måde:

 

Slash: Meget karakteristisk sound/stil. Indbegrebet af Rock n´ Roll guitar!

 

Zakk Wylde: Power!

 

John Petrucci: Sindsyg teknik med det melodiøse intakt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er mange der har nævnt Jimmy Page. Jeg kan kun melde mig selv som en del af koret. Men med denne enormt effektive, præcise og bare virtuose solo:

 

http://www.youtube.com/watch?v=otEglliI9us 3:05 cirka

 

Og hele den her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=wEiyGgWt6no

 

Og en super fed metal-solo. Anders Björler fra The Haunted:

 

2:45 cirka
Link til kommentar
Del på andre sites

Tore: Nu du er i gang, så check også lige Extreme III Sides to Every Story ud. :-)

Skal lige stene den første lidt mere inden:) Det satme fedt!!

Kan godt lide deres guitarist fordi han i modsætning til så mange andre nævnte, spiller meget varieret.

Zakk Wylde f.eks. (har været meget stor fan, kig bare på min guitar) spiller meget pentatonisk, hvor han så bare gør det så hurtigt på sin karakteristiske måde.

Slash er også fed, men igen meget ensidig.

 

Men ham her kan ALT! Der er blues, tapping, formindsket skala (som er pisse fedt i metal), og lidt klassisk AC/DC lign. stil, og så beviser han ind imellem at han virkelig sparker røv på dem allesammen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er kun en.. og det er pga. performance, overlegenhed og lyd..:

 

 

 

 

/magen til cremebolle skal man lede længe efter, men han spiller satme godt!

Den abekat! Hah.

Hader når han skal røre ved sit hår mens han spiller. Mon han har lus?

Link til kommentar
Del på andre sites

Huuuuu ha da: det bliver svært at begrænse sig til 3 ....

 

Hendrix: Red House (Expierience CD'en) Walter Trout gør det nu også godt i samme nummer :-)

Satriani: Cool # 9

Vai:

 

Og jeg brøds mig ikke om, når nogen generer mint idol (Vai), som jeg har mødt og talt med. Et yderst sympatisk, IKKE pralende, menneske!! :hmm: Vel vidende at smag og behag (heldigvis) er forskellig :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Og jeg brøds mig ikke om, når nogen generer mint idol (Vai), som jeg har mødt og talt med. Et yderst sympatisk, IKKE pralende, menneske!! :lol: Vel vidende at smag og behag (heldigvis) er forskellig :-)

 

Sejt nok at du har mødt ham alligevel:)

Jeg synes da også han er vild nok, han skal bare lade sit hår være når han spiller;)

Har ladet mig fortælle at det var ham der opfandt tapping, kan det passe?

Redigeret af Tore
Link til kommentar
Del på andre sites

Sejt nok at du har mødt ham alligevel:)

Jeg synes da også han er vild nok, han skal bare lade sit hår være når han spiller;)

Har ladet mig fortælle at det var ham der opfandt tapping, kan det passe?

 

Så vidt jeg har hørt, var det gode gamle Eddie der "opfandt" tapping, vel at mærke på guitar. Jeg synes, jeg husker at have hørt, at tapping er blevet brugt af violinister i uendeligt lang tid. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vidt jeg har hørt, var det gode gamle Eddie der "opfandt" tapping, vel at mærke på guitar. Jeg synes, jeg husker at have hørt, at tapping er blevet brugt af violinister i uendeligt lang tid. :)

 

 

Eddie "opfandt" ikke tapping, men gjorde det derimod mere udbredt...

 

I øvrigt også ham der oplærte Nuno fra Extreme.. (Hvilket man godt kan høre...)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu