Nævn de 3 vigtigste tilbehørsdele!


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Idet jeg går ud fra at man har trommesæt, stikker, tålmodig familie osv - da man jo ellers ikke stadig spillede - ser min liste sådan ud:

 

1: metronom

 

2: høreværn/ørepropper

 

3: værktøj; såsom stjerneskruetrækker, lille umbraconøgle osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

det eneste jeg bruger (brugte) det til var hvis det var et finttrægulv vi spillede på, hvor spurs'ne ikke måtte hakke ned i gulvet. så tapede jeg stortrommebenene fast, så den ikke rykker sig :P . Men nu har jeg sgu et tæppe med :P .

 

jeg kunne aldrig finde på at bruge det til trommerne eller noget. eneste jeg ville kunne bruge det til nu var hvis jeg f.eks. mister den der gummi (plastik på tama) der skåner bækkenet på stativet. så kunne man jo lige proppe en lille stump gaffa på. Ellers så scenekasser. f.eks. spillede jeg her i weekenden hvor trommerne var hævet ( :tu: ) 2-3 meter på nogle borde, med en træplade foran. Der var det nu godt at have lidt gaffa til at tape det sammen med!

 

eller mener i bldet gaffa? :D ( :D )

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har gaffa med for hvis der skulle flække et skind - det kan til nøds holde sammen på skindet indtil pausen! Eller hvis et stativ skulle få det "dårligt" - nogle gange har man jo ikke råd til at købe nyt...

Og til at mærke ens tæppe med så man har et hurtigt setup hver gang. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger det også til at lave mærker på mit tæppe. Derudover bruger jeg det også indimellem til at dæmpe især min lilletromme. Det er jo selvfølgelig ikke de helt store mængder, der går til dette, men når vi er ude og spille, forventes det altid at jeg som trommeslager har tape med til at hæfte ledninger fast osv. Jeg ved ikke, om nogle oplever det samme?

I øvrigt synes jeg ligesom de andre, at det er rart at have med, så man kan lave en lille nødreparation om nødvendigt.

-Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Jeg bruger gaffa til alt. man ved aldrig hvad man kan få brug for gaffa til..jeg flækkede engang et stortrommeskind mit under 2. nummer..men så kom gaffaen og reddede dagen. ellers kan det bruges til alt der går i stykker..trommestole m.m

 

GAFFA! GAFFA! GAFFA! GAFFA! GAFFA! GAFFA!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man går lidt væk fra the-basics (Trommenøgle, stikker og høreværn) hvad har i så mest gavn af???

 

Øveplade, metronomer, osv.???

 

Jeg er begyndt at blive ret glad for min drop-clutch!!! Og så har jeg også altid være glad for mine plast-dimser (Bækken-kondomer), der gør at jeg stadig har mine bækner i behold!!!

 

Det jeg har brugt mindst, var nogen "Rock-whiskers" jeg engang købte!!! De kan ikke bruges til en skid!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

1: Et trommesæt som lyder inspirende og så komplet som man ønsker det. 100% tilfreds!

2: Et privat øvested til 365 dage om året.

3: Noget at spille til/efter, en metronom, cd ,bånd osv.

 

Bruger kun et lille stk tape på mine mange trommer. På toppen af min 18 tommer gulvtam for en kortere tone pgr. god sustain. Mit personlige udgangspunkt er at det må være muligt at stemme sættet uden tape eller anden dæmpe metode.

Værktøj?? Kun en stemmenøgle. Tama meteret hvis der skal stemmes/skiftes skind.

Det er sjældent jeg skal lige justere før jeg kan spille på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis man går lidt væk fra the-basics (Trommenøgle, stikker og høreværn) hvad har i så mest gavn af???

 

Øveplade, metronomer, osv.???

 

Jeg er begyndt at blive ret glad for min drop-clutch!!! Og så har jeg også altid være glad for mine plast-dimser (Bækken-kondomer), der gør at jeg stadig har mine bækner i behold!!!

 

Det jeg har brugt mindst, var nogen "Rock-whiskers" jeg engang købte!!! De kan ikke bruges til en skid!!!!

Drop clutch er en fed ting når man bruger 2 storetrommer. Et godt køb og nemt at have med at gøre.

Men hele mit sæt generalt. Ellers noget at spille til.

Link til kommentar
Del på andre sites

Og til at mærke ens tæppe med så man har et hurtigt setup hver gang. :hmm:

Et lille fif, nogen af jer måske kan bruge til det hurtige setup:

 

Mange af os bruger vores "standard tæppe" til vores sæt af flere årsager. Hvis du har sat dine trommer rigtig godt op, så kan du bruge lidt spraymaling til nemt og hurtigt, at markere, hvor de forskellige stativer står på tæppet til hurtig setup til koncerter m.m. Brug en farve, der er nem at se på det tæppe du buger, og giv så et lille "pift" maling rundt der, hvor de forskellige stativ-fødder står på tæppet, og du vil nu kunne se et klart aftryk af hvor det pågeældende stativc stod hver gang du skal sette dit sæt op.

 

Dine stativer vil også blive ramt lidt af malingen, så det skal du selvfølgelig kunne leve med - nu er det heller ikke nødvændigt, at sprøjte 5 liter maling på hvert sted :D og bruger du f.eks sort på sorte stativ-fødde så kan man ikke se det alligevel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu