Saml Selv Alu. På Vej


Jonas Haaf

Recommended Posts

Man kan vel næsten ikke kalde følgende liste for andet end saml selv, men glæder mig nu aligevel til det lander.

 

1 stk. alushell 14x6,5"

1 stk. HBC14/10 Hoop black chrome 14" 10 hole

1 stk. HBC14/10S Hoop black chrome 14" 10 hole Snareside

10 stk. T052 Tensionrod chrom

1 stk. TIGHT52 Tensionrod Tightscrews 5.2cm set of 10pcs

1 stk. AV2BL Airvent black 12mm

1 stk. SN1420B Snarewire 14" Bronze

1 stk. 555BL Strainer with Butt 233 black chrom

10 stk. 70mm TUBELUGS black chrome

 

 

Jeg ville ha' købt en sort Dunnett strainer, men der er ukendt levering :-(

 

Det hele kostede lige præcis 336,84 Euro mere end jeg havde råd til, og det burde lande i næste uge. Billeder følger, når min pakke lander.

 

Det er ikke lige så sjovt som det "grydeprojekt" jeg droppede, men en hel del nemmere ;-)

Så må vi se om den kan konkurrere med Henrik Rathje's 3mm stål monster. . .

 

 

/Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Ind til videre har jeg kun dette middelmådige billede, som Gerd sendte mig.

 

alu51.jpg

 

Jeg regner ikke med at behandle den med noget, jeg overlever nok hvis den får lidt patina.

 

/Jonas

 

ellers bare giv den noget sapon lak eller lign... men tror ikk det er nødvendigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nærmest ligeså blank som en blondine ved en computer, når det gælder det dersens hjemmebyg, men er det re-rings jeg ser på alukedlen?

Er det normalt at man forstærker sådannne? elller er bare for at lave den så tyk, at den ikke behøves blive bøjet for at benyttes so bearing edge?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er nærmest ligeså blank som en blondine ved en computer, når det gælder det dersens hjemmebyg, men er det re-rings jeg ser på alukedlen?

Er det normalt at man forstærker sådannne? elller er bare for at lave den så tyk, at den ikke behøves blive bøjet for at benyttes so bearing edge?

 

normalt .. mjaee... en trend er det vist ved at blive.. det bruges af flere firmaer (Gretsch og Pearl bl.a.) når de laver "solid spun" metal kedler. Giver en ULTRA stiv kedel!.. fantastisk power og fokuseret tone... mere end en "traditionel" (1,2-1,5 mm) kedel.. men ikke samme bløde bund som en 1,2-2,0 mm tynd metal kedel.

 

jeg mener i øvrigt denne Alu er samme type som min i stål (som dog er solgt nu).. dvs. 3 mm kedel, med 5mm ved re-rings?

Link til kommentar
Del på andre sites

det er 3 mm med 5 mm i rerings ikk?... ligner en snarebed som jeg selv laver dem.. så synes ikk det er så vildt.. det ser altid vildt ud når den bliver flad og tager hele det 45 graders stykke i midten.

 

men hvis du lægger den på en plan flade og måler efter, så er den garanteret max. 2,5 mm... og det er sgi fint .. især til rock!

 

og fed seiding ikk?... har den på 5 af mine snares :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Yes. 3 og 5mm

 

Jeg ved først om seidingen er fed imorgen :)

Der kommer også lige til at gå lidt med at få den tweaket og stemt.

Det er jeg en skovl til :)

Venter også på et nyt bundskind.

 

Hvis jeg får mulighed smider jeg lidt lyd på, men der går nok lidt tid.

 

/Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis den lyder som jeg håber, skal jeg bare ha' bytter de ting der står i min signatur, så jeg kan få et ordentlig bækken setup.

 

Vejen tilbage til hæderligt gear, efter 8 års pause er snart slut . . .

 

Så mangler jeg bare at lære at holde tempo igen (men først gear) :)

Link til kommentar
Del på andre sites

lilletromme%20med%20kat56.jpg

 

Ha ha! Jeg er helt solgt over det billede. :lol:

"Nu er det MIN keddel. Sorry."

 

Den lyder jo i øvrigt godt. Jeg spiller også selv med en alu-keddel i samme str. Jeg synes det er fedt at stemme bundskindet helt op, Bonham style, men det er i det hele taget nemt at få god lyd med aluminium, synes jeg.

 

Så tillykke med den. :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu