Så Er Der Købt Triggers!


Drummer

Recommended Posts

Jeg har købt mig nogle Roland-triggers + Axis til stortr. Nu skal der findes et modul! Jeg er ny i den verden, og har dermed alt at lære.

 

Hvad anbefaler I? Kan forstå, at mange er glade for Alesis DM5. Den er forhåbentlig kompatibel med Roland-triggers?

 

En monitor/højttaler skal også bruges, og jeg kunne forstå, at enheden ikke skal være for slatten? Mener jeg én herfra skrev?

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene, gutter!

 

Det lyder sgu lovende! Så bliver det nok et DM5 :tu:

 

Ved I, om der er noget om snakken m.h.t., at enheden helst skal være "tight"(hård)? Jeg har intet begreb om det, og vil helst ikke ende med at købe en monitor, der ikke kan klare opgaven.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svarene, gutter!

 

Det lyder sgu lovende! Så bliver det nok et DM5 :tu:

 

Ved I, om der er noget om snakken m.h.t., at enheden helst skal være "tight"(hård)? Jeg har intet begreb om det, og vil helst ikke ende med at købe en monitor, der ikke kan klare opgaven.

 

det er korrekt... det er kraftige sager de trommelyde!.. enheden skal være ret stiv i ophænget.. eller ryger den hurtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu bliver der grinet af det, så om det er en joke ved jeg ikke, men hvis ikke: Hvordan sikrer man sig, at enheden kan klare det? Hvad går man efter af monitorer?

 

puhh.. det er en lang snak.. jeg er ikk ekspert nok til at forklare det.

 

Men det kræver en god forstærker der spiller rent!.. og nogle enheder der kan klare MANGE watt.. og er godt hårde/stive i ophænget.. jeg har altid foretrukket enten fuldtone enheder eller subwoofer systemer til el-tønder.

 

hvis du er helt på bar bund, så køb nogle der er beregnet til netop det.. f.eks. Roland eller Yamaha laver nogle.. ofte med indbygget forstærker.

 

man kan hurtigt købe sig fattig i det.. så købe ikke større end du skal bruge.. spilelr u kun hjemme eller i øveren, så behøver du ikke et 500w anlæg :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er meningen, det er en monitor til øvelokalet! Formålet er, at de andre kan høre især stortr. bedre under sammenspil :) Jeg prøver dog at trigge hele sættet.

 

Ja, man kan satme købe sig fattig! Som om trommer og bækkener ikke var dyre nok ;-) Det kan godt være, det ender med at bliver sådan en monitor med indbygget forstærker så! Puha... Hvis jeg både skal købe monitor+seperat forstærker+modul.. Og så lige trigger-prisen oveni!

 

Vil jo gerne finde en brugt monitor, så hvis I tilfældigvis støder på noget passende, må I gerne råbe højt! :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu