Pdp 805 Farveskift


Niki Strandholdt

Recommended Posts

Nu er det måske lidt af en tilsnigelse at smide dette under selvbygger, men jeg vover pelsen.

 

Som skrevet i en tidligere tråd, var jeg ude efter at skifte coatingen fra den knapt så fantastiske røde med tribals, til noget mere "modent".

 

Jeg havde egentlig kig på den billige Taiwan wrap fra ST drums, men Gerd kunne ikke leverer.

Så gik den vilde jagt på indernettet ellers, og var endda ude i at bruge en formue på Delmar wrap, men det var sørme heller ikke på lager.

Farven jeg søgte var Silver Sparkle.

 

Endelig fandt jeg noget i US, som endda var til at betale. Det er så ikke rigtig wrap, men minder nok om DC Fix folie. Men synes resultatet er blevet ganske ok.

En positiv bonus er, at efter den meget løs siddende orginal wrap er fjernet og erstattet med den tynde folie, er lyden markant bedre i tønderne.

 

Her er så et før billede, og lidt efter billeder. Smider nogle flere op, når jeg får taget nogle af sættet i opstillet tilstand.

 

HPIM0205.jpg

HPIM0210.jpg

HPIM0212.jpg

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

... På farveskalaen hedder det vist Ekstreme Makeover ... det er blevet rigtig flot at se på ... og bonus at lyden er blevet bedre ... :tu:

 

- jeg kan snilt se for mig, at du sidder bag tønderne i matchende glimmerjakke, mens der bæres islagkage med sprudlende fontainer ind ... ;)

 

Glæder os til flere billeder ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak alle sammen.

 

Mr. Morkel: Billedet snyder, de er glatte som en barnerumpe :)

 

Niels: ja, havde været bedre med krom, men taget i betragtning hvad det har kostet mig at få et sæt i "rigtige" rock str. i en fed finish med en bob bob hardware farve, så kan jeg leve med det. :)

Rigtig gættet Henrik, det er fra Dennis. Super flink gut at handle med. Er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal hente noget folie hjem fra ham. Har ikke prøvet dc-fix, så skal ikke kunne sige om det er bedre, men synes det var ret let at sætte på.

 

Og til 700,- udskåret inkl fragt, så er det da til at leve med :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja helt sikkert flink fyr!.. Der er en ny sending på vej til mig.. Han har lige fået en ny farve.. Som er endnu bedre kval.. Så jeg poster lige når jeg har coated mit Rogers :-)

 

d-c-fix er meget tyndere og har ikke det blanke klare øverste lag som får det fra Dennis til at ligne normal coating!

Link til kommentar
Del på andre sites

Så lige han havde en citrus sparkle. Fuuuck.. Den ville se fed ud med det sorte hardware ;)

 

citrus sparkle er dog lidt "taiwan" agtig.. hvis du forstår.. ikke så "dyr" at se på som de fede af farverne... lidt stor i "flakes" og lidt tivoli agtig. Fint nok hvis det er den lidt "kitchede" stil man går efter.. synes bare lige det skal nævnes :-)

 

F.eks. hans ORANGE GLOSS GLITTER er super flot!.. hvis man har store boller og tør bruge den ;-)..

Link til kommentar
Del på andre sites

Hans eBay shop http://stores.ebay.ph/sparkledrumwrap

 

ikke alle finishes er dog super fede.. Dem der hedder Mod Sparkle er magen til d-c-fix. Men hans normale sparkles er ret fede. Fik prøver af alle hans sparkle hjem.. Må lave en tråd om det snart

 

Henrik: Handler en del på Ebay, og er også faldet over butikken, men hans billeder er møg ringe.

 

Umiddelbart vil jeg helst have gloss glitter (i hvertfald hvis det drejer sig om rigtig coating), men ved du hvordan den ser ud i forhold til hans sparkle?

 

Hvad vil du anbefale? Overvejer emerald sparkle eller silver sparkle/gloss glitter.

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik: Handler en del på Ebay, og er også faldet over butikken, men hans billeder er møg ringe.

 

Umiddelbart vil jeg helst have gloss glitter (i hvertfald hvis det drejer sig om rigtig coating), men ved du hvordan den ser ud i forhold til hans sparkle?

 

Hvad vil du anbefale? Overvejer emerald sparkle eller silver sparkle/gloss glitter.

 

Morten

 

 

Emerald Sparkle er grøn sparkle.. super flot.. en af de bedste... silver sparkle er lige så flot.. BEGGE er GLOSS!.. dvs. de har et ydre blankt lag (som er det der gør DE FLESTE af hans sparkle ret fede).

 

Men f.eks. Citrus sparkle er noget øjebæ... den er ringere end d-c-fix... den vil jeg ikke anbefale..

Link til kommentar
Del på andre sites

Bemærk at selv om folien er nem at fjerne igen, så vil der sidde masser af glimmer partikler tilbage på kedlen når den fjernes igen (HVIS man nogensinde får brug for det!).. bare til info.. de kan dog nemt fjernes, men fjerne det udenfor ellers har du glimmer over hele huset ;-)

 

folien skal derfor også sidde i første hug.. du kan ikke ta den af og prøve igen!.. så sidder 30% af glimmer dimserne på kedlen og ikke på folien :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu