Keith Carlock Med John Mayer


Leo

Recommended Posts

Jeg var en af de heldige som nåede at opleve John Mayer i Forum inden han aflyste koncerten dagen efter samt resten af tour'en.

 

Keith Carlock soloede den rimeligt grumt, og så kan Steve Jordan godt gå hjem og lægge sig :) Dette klip er ikke fra kbh, men soloen var noget álá det samme. Jeg har aldrig været så vild med hans clinics, men den mand er vild!

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

 

Keith Carlock soloede den rimeligt grumt, og så kan Steve Jordan godt gå hjem og lægge sig :)

 

Det lyder ikke som om, at du har særlig meget kendskab til Steve Jordan og f.eks. hans tid med Brecker Brothers mm. Steve rummer med meget mere, end hvad han byder ind med hos John Mayer. At sammenligne Keith med Steve, er at sammenligne vin med øl og hvad er forøvrigt en god trommesolo? Jeg har efterhånden set Keith spille solo en del gange, og han har - med al respekt - aldrig overrasket med sit spil, men derimod formået at gentage sig selv lidt.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Rasmus Vorm

At sammenligne Keith med Steve, er at sammenligne vin med øl

 

word.

 

og i konteksten, vil jeg mene at det er en ret malplaceret trommesolo, rent stilmæssigt... Det var ikke lige det jeg helst ville høre som indledning til waiting for the word to change!

dygtige slagere begge to. Jeg kan nok bedst lide øl...

Link til kommentar
Del på andre sites

Har nogle hørt om, at tilpasse en trommesolo efter den stilart man spiller?????

 

Hvem gider høre en jazz-solo til en metal koncert og omvendt. Get the point?

 

Steve kan fyre det vildeste shit af, men har ikke brug for det. Derimod kan han kunsten, at spille efter "forholdene", hvilket desværre ikke lykkes for Keith i dette klip.

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Har nogle hørt om, at tilpasse en trommesolo efter den stilart man spiller?????

 

Hvem gider høre en jazz-solo til en metal koncert og omvendt. Get the point?

 

Steve kan fyre det vildeste shit af, men har ikke brug for det. Derimod kan han kunsten, at spille efter "forholdene", hvilket desværre ikke lykkes for Keith i dette klip.

 

/Gandrum

 

Præcis! Jeg vil til en hver tid foretrække enten Steve eller JJ Johnson i den sammenhæng.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow.. Der bliver godt nok hadet meget på Keith på trods af den MONSTER FEDE SOLO! Har ikke hørt nogen som ham der formår at blande solo og groove og få de to ting til at løfte hinanden. Det er præcis sådan jeg ønsker mig at kunne spille solo.

 

Om det så giver mening overhovedet at spille trommesolo waiting for the world... kan diskuteres. Men skal der spilles en solo synes jeg sgu den skal tages lidt ud af kontekst (jv Gandrums kommentarer). Hvis man skulle holde den 100% i sangens rille var det blevet en sumpet lortesolo.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow.. Der bliver godt nok hadet meget på Keith på trods af den MONSTER FEDE SOLO! Har ikke hørt nogen som ham der formår at blande solo og groove og få de to ting til at løfte hinanden. Det er præcis sådan jeg ønsker mig at kunne spille solo.

 

Om det så giver mening overhovedet at spille trommesolo waiting for the world... kan diskuteres. Men skal der spilles en solo synes jeg sgu den skal tages lidt ud af kontekst (jv Gandrums kommentarer). Hvis man skulle holde den 100% i sangens rille var det blevet en sumpet lortesolo.

 

Ja, jeg tænkte præcis det samme. Helt enig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder ikke som om, at du har særlig meget kendskab til Steve Jordan og f.eks. hans tid med Brecker Brothers mm. Steve rummer med meget mere, end hvad han byder ind med hos John Mayer. At sammenligne Keith med Steve, er at sammenligne vin med øl og hvad er forøvrigt en god trommesolo? Jeg har efterhånden set Keith spille solo en del gange, og han har - med al respekt - aldrig overrasket med sit spil, men derimod formået at gentage sig selv lidt.

Enig..! Steve Jordan spiller det meste a Brecker Brothers pladen "Detente", og det holder altså max! Han spiller med sådan et stort overskud på trods af alle de mærkelige ting resten af musikerne spiller! :)

Og skal jeg være enig, har jeg faktisk aldrig været helt vild med Keith Carlock.. Han spiller fedt og alt muligt ved jeg godt, men han har ikke rigtig fanget mig sådan helt nogensinde.. Men sådan synes man vel de forskellige slagere spiller fedt på hver deres måde! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Forstår ikke hvad i taler om når i siger at hans solo ikke passer ind i sammenhængen? De kommer fra et uptempo sing-a-long groove og det fortsætter han i - og derefter bevæger soloen hvor han vil han vil have den hen, fordi det er en... solo?, det kan man da ikke sætte en finger på.. især når det er en blind vej for ham, han skal jo alligevel ændre retning totalt for at spille introen til waiting for the world to change.

 

både keith og steve spiller helt vanvittigt fedt og glem ikke at steve anbefalede KC til john mayer.. nu har steve været hos i måske 15 år længere end keith så lad os nu se hvad han finder på, indtil videre har han jo siddet på nogle af de fineste gigs for trommeslagere, Steely Dan, Sting, James Taylor, John Mayer, tal wilkenfeld osv - for slet ikke at snakke om det helt sindsyge musik han laver med rudder og wayne kratnz.

Link til kommentar
Del på andre sites

Wow.. Der bliver godt nok hadet meget på Keith på trods af den MONSTER FEDE SOLO!

 

Du ved jeg jo ikke hvem din kommentar om Keith bliver hadet eller ej henvender sig til, men hvis du læser mine indlæg kan det næppe være undertegnede, for så har du misforstået hvad det handler om :doo:

 

Om det så giver mening overhovedet at spille trommesolo waiting for the world... kan diskuteres. Men skal der spilles en solo synes jeg sgu den skal tages lidt ud af kontekst (jv Gandrums kommentarer). Hvis man skulle holde den 100% i sangens rille var det blevet en sumpet lortesolo.

 

Anyway...hvis du oprigtig mener dette, så siger det hvis mere om din holdning til hvordan en trommesolo skal være, end hvad der ren faktisk er praktisk muligt at få ud af en trommesolo.

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Anyway...hvis du oprigtig mener dette, så siger det hvis mere om din holdning til hvordan en trommesolo skal være, end hvad der ren faktisk er praktisk muligt at få ud af en trommesolo.

 

/Gandrum

 

Og lige over. Og, sikke noget vrøvl.. Keith får da lige netop "det" ud af sin solo som du mener ikke er praktisk muligt?

 

Keiths solo er da på ingen måde uden for genren? Det er underligt at man går direkte fra trommesolo, til et stille nummer - det er et dynamisk valg som nok er velovervejet.

 

Men, Keiths solo passer da ganske fint ind i det groovy sing-a-long som Mayer har gang i umiddelbart inden? Keiths solo spil er normalt eksplosivt og dynamisk - en egenskab som jeg forguder. Jeg var til clinic med ham i Odense for nogen tid siden, det var ikke fordi man fik specielt meget fagligt/nørdet snak ud af det. Til gengæld delte han ud af hans tilgang til musik, perioder, temposkifte osv. - Hans stil er en anden end Jordans, men det bør den vel også være, han er jo en anden trommeslager..

 

Steve's stil er groovy af pommern til og også super fed.

og den har været med til at forme Mayers musik, men kan forandring ikke også være udemærket? :) (i øvrigt også med overgang til "waiting ..." - mindst lige så meget stilskifte som efter Keiths solo..) Redigeret af Kasper Moll
Link til kommentar
Del på andre sites

Og lige over. Og, sikke noget vrøvl.. Keith får da lige netop "det" ud af sin solo som du mener ikke er praktisk muligt?

 

Hø-hø... hvem er det der skriver noget vrøvl her :dialaugh_trans:

 

Jeg synes ikke, at Keith's lir af en trommesolo passer ind i John Mayer's univers. Dvs. at jeg snakker om at tilpasse en trommesolo efter den genre og det publikum som er kommet for at høre musikken.

 

Bottom line: en trommesolo er og bliver noget sekundært i forhold til, hvad publikum er kommmet for at høre, og derfor er det meget vigtigt at den er tilpasset efter forholdende.

 

(det tør jeg godt sige i dette nørdet forum, selvom jeg selv elsker at høre trommesoloer)

 

 

Jeg har efterhånden hørt Keith spille solo en del gange, og det er det samme han fyrer af hver gang, udenset om det er fusion eller pop-rock han kaster sig ud i. Og det er der kæden hopper af hos mig. Jeg savner i den grad nuance i spillet og indlevelse i det store sammenhæng.

 

Og desuden har også været til clinic med ham, hvis det altså gør mig mere kvalificeret til at have en mening om emnet. Åbenbart nogen herinde der mener :doo:

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Hø-hø... hvem er det der skriver noget vrøvl her :dialaugh_trans:

 

Jeg synes ikke, at Keith's lir af en trommesolo passer ind i John Mayer's univers. Dvs. at jeg snakker om at tilpasse en trommesolo efter den genre og det publikum som er kommet for at høre musikken.

 

 

Hm. Du skriver som om at det kun er et bestemt publikum som kommer til koncerterne. Det er det jo ikke. John Mayer er blevet så main stream og stor en stjerne, at det er alle slags mennesker som gæster hans tour. Og eftersom koncerter i den størrelsesorden ofte mere er show end rock'n'roll (heldigvis gør John's løse jammede tilgang til musikken at det aldrig helt bliver en teaterforestilling), vil jeg mene at en fed og liret trommesolo passer bedre ind. Folk går jo også bananas.

Og forstå mig ret; John Mayer er en levende legende på guitar, og hans croon er heller ikke at kimse af. Men jeg synes skisme at mogle af hans numre - især fra den nyeste plade, som han naturligtvis spillede en del fra - er ret så kedelige på en sådan fesen fissekarl agtig måde og gentagelse på gentagelse. Og så er det da forfriskende at der lige kommer en trommesolo og pifter det hele lidt op. Og hvis det havde været Steve Jordan som havde liret den solo af som Kasper Moll linker til, havde jeg med 110% sikkerhed faldet stående i søvn! :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

John Mayer er blevet så main stream og stor en stjerne, at det er alle slags mennesker som gæster hans tour. Og eftersom koncerter i den størrelsesorden ofte mere er show end rock'n'roll, vil jeg mene at en fed og liret trommesolo passer bedre ind. Folk går jo også bananas.

 

At folk går bananas siger ikke noget som helst. Glem ikke, at selvom 1000 fluer vælger at sætte sig på den samme lort, gør det vel ikke lort til noget godt... :doo:

 

Anyway... vi bliver aldrig enige, men fred være med det.

 

Jeg har sagt hvad der skal siges vedr. dette emne og jeg står 100% ved hvert et ord.

 

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad det næste mon bliver... Tjaaa, måske at nogle også synes det er total fedt med en trommeslager der blaster derudad med 2 storstommer til traditionel jazz koncert... :dialaugh_trans::gross:

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

At folk går bananas siger ikke noget som helst. Glem ikke, at selvom 1000 fluer vælger at sætte sig på den samme lort, gør det vel ikke lort til noget godt... :doo:

 

Anyway... vi bliver aldrig enige, men fred være med det.

 

Jeg har sagt hvad der skal siges vedr. dette emne og jeg står 100% ved hvert et ord.

 

Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad det næste mon bliver... Tjaaa, måske at nogle også synes det er total fedt med en trommeslager der blaster derudad med 2 storstommer til traditionel jazz koncert... :dialaugh_trans::gross:

 

/Gandrum

 

At folk går bananas siger da netop alt?

 

Fluerne sætter sig på lorten fordi de godt kan lide den. For fluerne er lorten altså noget godt. Du synes ikke at lort er godt, fint - fluer synes ikke om John Mayer.. Du bruger en analogi som slet ikke fungerer, og jeg har svært ved at se hvor du vil hen med din argumentation?

 

Som en side note har jeg simpelthen behov for at skrive dette:

 

Jeg har så svært ved ikke at blive virkelig irriteret over dine indlæg, de er fyldt med postulater, overdrivelser, overfortolkninger og dit valg af smileys virker nedladende i stedet for debatfremmende.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu