Nicolaj Fage-Lorenzen Skrevet Oktober 3, 2010 Del Skrevet Oktober 3, 2010 Hej alle, Har byttet mig til denne fede gamle sag. Den er let og en magnet preller af som vand på en gås. Regner med en alu... Lyden er lidt hen ad en supra. lidt tør, men med god krop og supersensitivitet ved alle styrker... Tak til Lurifax for en hyggelig formiddag/middag. Det var super spændende... Kunne godt bruge lidt hjælp til identifikation og aldersbestemmelse, please. (Hvis Hr. Rathje er hurtigst, giver jeg en trommevirvel ) Nå, men her er den så. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Og nej, den hedder IKKE "deverley" Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Og lige et af "the inside". Prøv at se en pæn og nuttet dæmperpude... Den gør vist jobbet uden at dræbe alt.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 jeg så den godt i gul og gratis... det er en beverly ja.. fra 70'erne såvidt jeg husker.. skal lige grave lidt i arkivet.. stay tuned! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 original seiding tror jeg endda.. i hvert fald en gl. premier seiding (new era står der på den ikk?). .. eller noget deromkring.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 "New era" på seidingen er spot on, Henrik! Men de skiftede da badge i 69 til det store bløde "b", ikke? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 næhh.. vi er ude i noget omkring 65-68 sgu... forsker lige liiiidt mere.. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 "New era" på seidingen er spot on, Henrik! Men de skiftede da badge i 69 til det store bløde " b", ikke? nemmerlig..kom jeg oså lige på.. og har en forgænger her fra 64.. så den er efter det, men før 69.. vender retur..skal nok nagle den mere præcist.. måske. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 hmm.. damn.. ikke meget at finde om 64-68... men den er stensikkert derfra.. jeg er usikker på om det er alu.. har du testet.. det er absolut mest sandsynligt, men de lavede dem også i stål lige der omkring.. men hælder til alu. den kunne godt ligne en Super deluxe Cosmic i 14x6.. skal vi sige 1965-66?.. det er nok mit endelige bud. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Som skrevet i startindlægget preller en magnet af kedlen og lugs men ikke af reifer... Så jeg hælder ud fra vægten til en alu. Den er overraskende let, da lugs også er alu tror jeg... Den siger maxifedt og jeg er super glad for den... Min "næsten" supra, hahaha!!! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Seidingmekanismen er jo spot on på den fra 64... Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Chromen er heeeeelt uhyggeligt godt bevaret af en 60'er at være... De englændere kunne sgu noget Ludwig kunne lære af, hva? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 Chromen er heeeeelt uhyggeligt godt bevaret af en 60'er at være... De englændere kunne sgu noget Ludwig kunne lære af, hva? nemlig!!.. det er jo det der er så tydeligt på 60'er modellerne... ser du en forkromet alu fra Premier fabrikken, så står den ofte som ny.. du skal dælme være heldig for at se det på en Supra! Jeg har lige skaffet en 71'er Ludwig Standard alu/krom hjem til Grevens.. den er dog FU%#""ing flot også i kromen.. så åbenbart kun på supra de ikk kan det!.. weird.. den lyder iøvrigt lige så godt som en supra. men generelt er kromen på Premier LANGT bedre end de andre mærkers! Der er en grund til at Yamaha i 80'erne flyttede deres dyre seriers krom arbejde til England/Premier!.. de kan det pis! LOVE Premier krom! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst jon petersen Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 Jo, altså legenden siger jo også at det var samme chrom-shop som lavede forchromning for Premier (og dermed Beverley) og.....Rolls Royce! Jon Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kajak Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 Jo, altså legenden siger jo også at det var samme chrom-shop som lavede forchromning for Premier (og dermed Beverley) og.....Rolls Royce! Jon Og ifølge http://www.vintagedrumguide.com/beverley_history.html så er Beverly sættene faktisk lavet på Premiers fabrikker. "Beverley paid Premier for making the sets and the two companies were kept quite separate." Det er faktisk en meget spændende historie. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 Og ifølge http://www.vintagedr...ey_history.html så er Beverly sættene faktisk lavet på Premiers fabrikker. "Beverley paid Premier for making the sets and the two companies were kept quite separate." Det er faktisk en meget spændende historie. Beverly BLEV lavet på dem... de fik deres egen afdeling.. og senere en anden bygning, men det var Premier der støttede dem MEGET. Og mange af delene er renen Premier kopier, eller endda magen til. de lavede også en total kopi af en Supra.. som endda blev vist frem for Ludwig himself.. kan ikk lige huske model navnet, men de er møgsjældne idag.. den har 10 lugs som en af de få b snares... køb den hvis i vælter over en. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kajak Besvaret Oktober 3, 2010 Del Besvaret Oktober 3, 2010 Beverly BLEV lavet på dem... de fik deres egen afdeling.. og senere en anden bygning, men det var Premier der støttede dem MEGET. Og mange af delene er renen Premier kopier, eller endda magen til. de lavede også en total kopi af en Supra.. som endda blev vist frem for Ludwig himself.. kan ikk lige huske model navnet, men de er møgsjældne idag.. den har 10 lugs som en af de få b snares... køb den hvis i vælter over en. "Cosmic 21" - Den hed 21 fordi den på det tidspunkt kostede 21 pund. De lavede den så tæt op af Supra'en at de kunne uden at det clinchede med patentet. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 3, 2010 Hold da op, hvor den snare fik gang i repetitionen af engelsk trommeproduktionshistorie! Fedest med inspirerende godnatlæsning. Det næste er vel, at I finder ud af, at mit eksemplar er lavet som dåbsgave til en eller anden royal og derfor er ca. en 12 mio £ værd. Så går jeg på tidlig pension og åbner fyns første vintagetrommeshop + værksted. Det kunne være spas! Godnat, d'herrer! Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 4, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 4, 2010 Har sendt Beverley en mail med oplysninger på trommen, link til galleri. Håber så, at de kan og vil hjælpe med hvad de nu har af oplysninger. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 4, 2010 Del Besvaret Oktober 4, 2010 Har sendt Beverley en mail med oplysninger på trommen, link til galleri. Håber så, at de kan og vil hjælpe med hvad de nu har af oplysninger. du har husket at lægge billederne de skal se, udenfor TS ikk?.. ellers kan de ikke se dem uden en konto Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 4, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 4, 2010 Selvfølgelig... De har fået et link til mit photobucketgalleri med snares... Regner med, de kan finde deres egen! Nu må vi se. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kajak Besvaret Oktober 4, 2010 Del Besvaret Oktober 4, 2010 Det kan være det bliver svært at få noget fornuftigt ud af dem. Sadly there is nothing left of Deans & Son, the site is just rubble and weeds. There is a range of Far Eastern ‘Beverley’ drum still available today, but they have no connection or lineage with the original company. Men ellers kan du jo skrive på de forskellige vintage drum forums. Der er altid en eller anden nørd som ved alt om alt der noget med Beverley drums at gøre. Jeg ville smide en post herinde: http://www.vintagedrumforum.com/ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Nicolaj Fage-Lorenzen Besvaret Oktober 4, 2010 Forfatter Del Besvaret Oktober 4, 2010 (rettet) Hej Kajak, Det har jeg skam gjort. Et par tilbagemeldinger er der kommet, uden at kunne komme et år nærmere. Jeg er sådan set også fint tilfreds med at vide, at det er en 60'er og ikke 70'er. Og mellem 65 og 68 er sådan set også fint nok. Det kunne bare være sjovt, om man kunne ramme den spot on. Redigeret Oktober 4, 2010 af legolas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
henrikrathje Besvaret Oktober 4, 2010 Del Besvaret Oktober 4, 2010 mener der er en gl. gut der arbejder for Premier som stadig servicerer sådanne mails ind imellem.. der går nok noet tid inden de svarer!.. læste jeg om på et af de amerikanske fora for et par måneder siden. Prøv at skrive til Premier http://www.premier-percussion.com/contact-us Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst jon petersen Besvaret Oktober 4, 2010 Del Besvaret Oktober 4, 2010 Prøv også vintagesektionen hos mikedolbear: http://www.mikedolbear.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=3 Jeg synes nemlig ikke fyrene på vintagedrumforum generelt er meget vidende om europæiske mærker. Der er selvfølgelig gengangere begge steder, men mikedolbear er stedet for engelske trommer. Venligst Jon Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu