Beverley Snare 14X6


Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Premier er det mest undervurderede trommemærke i historien efter min mening.. ødelagt af vanlig dårlig engelsk markedsføring i 60'erne..

 

men deres nyere ting er vel efterhånden anerkendt som kval igen.. men de havde godt nok en skidt periode i slut 80'erne og frem til start 00'erne..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Nu er Beverley'en opført i min bog, som min helt egen Supra-klon!!!

 

Havde et job igår, hvor min main snare ikke rigtig fungerede så godt i rummet og i pausen mellem opstilling og job, røg jeg hjem og fik Beverley'en ned fra hylden. Lidt tuning og den lød helt rigtigt i forhold til akkustikken i det rum, hvor vi skulle spille (en mindre sal i Odense Koncerthus, som er bygget til......musik med mursten og mursten og mursten i en 6-kant :argh: ), mente jeg.

 

Det holdt stik! Den performede super godt og havde ikke så vildt et output og kroppen kom fint frem i alukedlen...lækkert.

 

Så nu tror jeg, at den skal med på lidt flere jobs, så jeg kan vænne mig til fysikken i den, som er væsentligt anderledes end i min 13x7 messing Drum Gear med støbte reifer.

 

Behovet for at eje en Ludwig er samtidig blevet sat lidt på standby...i hvert fald indtil jeg får mulighed for, at lave en A-B test på et tidspunkt.

Redigeret af legolas
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være spændende med noget lyd, hvis du på et tidspunkt skal indspille et eller andet. Jeg synes generelt, at mange af de engelske alu-lilletrommer fra 60'erne og 70'erne som jeg har hørt, lyder godt. Den store forskel er tit seidingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal øve i et fedt, fedt studie i morgen, så jeg vil helt klart punke Hr. Findshøj til at optage en snas med den. tror også jeg skal have optaget lidt med mine nybejdsede Gretsch, for de siger helt fantastisk her i kælderen... Tror fakker talt, den Beverley ville passe for fedt til det gretsch-sæt. Den ser jo også nærmest også mint ud og lyder flot, flot, flot :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

YES SIRSES!!!

 

Før gik jeg og var så træt og deprimeret over IKKE at eje en vintage Ludwig Supra......men så prøvede jeg at skifte et 45 år gammelt slagskind og en ditto seiding og nu har jeg det pludselig meget, meget bedre. Tak slagskind og seiding!

 

Har, som ovenstående beskriver, ofret en ny seiding (PureSound P1420) og et nyt Ambassador til min Beverley fra '64-'69. Og jeg må sige, at min trang til at eje en "ægte" supra lige pludselig blev meget mindre.

 

Den lyder SÅ godt, nu. Tørt og punchy med klang....

 

Sådan en Beverley er umiddelbart ikke så pebret som en Ludwig, så kan klart anbefales, hvis man vil have en god supraklon.

 

Må ne' i kæl'ån å bank' lidt mer'... See ya!

Link til kommentar
Del på andre sites

Må ne' i kæl'ån å bank' lidt mer'... See ya!

 

- ja jeg har også gået rundt med mindreværdskomplekser over ikke at eje en ægte supra ... nu har jeg dog fået en Ludwig Standart ... og dem der er noget ved musikken påstår at den lyder mejet mejet ægte ... ... ... .... så nu skal jeg bare ud og finde noget andet og have mindreværdskomplekser over ...

 

... færdi med kæl´ån ??? ... billeder og tekst i behørig tråd om man må be´ ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo også en supra kopi.. Og ca lige så god.. Til 1/3 af prisen :tu:

 

Den ER fed :-)

Jeg sender jævnligt en taknemmelig tanke til Vintage Bent for et super byt. Han har jo de vildeste ting og jeg endte op med en fin, fin englænder fra dengang min far var tømrerlærling og sporvognene tournerede Odense! Lucky me:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du fik vel aldrig optaget lidt lyd på trommen der?

Jeg vil sindsygt gerne eje sådan en beverly alu snare, jeg syntes bare aldrig rigtigt at de er til at komme i nærheden af..

Det fik jeg aldrig gjort, men jeg vil da låne en zoom Q3 af en ven og lave en lille demo af den. Kan godt forstå du er ude efter sådan en. Er bare så glad for min. Falder jeg over en, giver jeg lyd!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der var én i denne uge på Ebay.uk - gik for 50 £, hvilket vil svare til ca. 800 kr. inkl. porto.

 

Hvis altså man selv havde fået den til den pris - jeg steg af ved 41 £.

 

 

Men de er der af og til.

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja tak! :-)

 

Så har jeg leget lidt med den Q3.

 

Synes den er meget fed og komprimerer lyden godt. God bund og rimelige nuancer... Dog gainer den ret hårdt, så snaren mangler lidt bid. Men et overall indtryk kan man godt få.

 

Håber det virker... Har ikke leget med filehosting før. :hmm:

 

Vintage Wonders

Link til kommentar
Del på andre sites

Så har jeg leget lidt med den Q3.

 

Synes den er meget fed og komprimerer lyden godt. God bund og rimelige nuancer... Dog gainer den ret hårdt, så snaren mangler lidt bid. Men et overall indtryk kan man godt få.

 

Håber det virker... Har ikke leget med filehosting før. :hmm:

 

Vintage Wonders

Nå, den virker vist ikke...

 

Prøver lige denne her... Andet forsøg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nydeligt! :tu:

 

Lydkvaliteten gør ikke gearet ære, men jeg kan godt høre ligheden med en supra.

 

I know :hmm:

 

Lidt bedre i den store fil, men som sagt er jeg nødt til at indstille på Low gain, for ikke at overstyre for vildt. Dermed mister den lidt åbenhed og crisp. Synes ellers jeg smækker til den, men det bliver lidt fladet ud.

 

Skal vel have en optager til væsentligt flere gryn, hvis det skal blive anderledes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu