Whitney Drums - Nesting Penguin


Fisk

Recommended Posts

Hej

 

Jeg faldt lige over et link i en anden tråd.

 

Jeg synes de ser vanvittigt flotte ud og prisen er rimelig okay. 15 k for et 4-piece m. stativer og tasker er ikke galt. Spørgsmålet er selvfølgelig hvor meget der vil komme oveni af told og fragt. Nogen der har forstand på det?

 

Anyway, selvom chancen er lille, vil jeg høre, om nogen skulle have hørt dem? I reviews og på div. fora er der udbredt begejstring for lyden.

 

Vh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Jeg faldt lige over et link i en anden tråd.

 

Jeg synes de ser vanvittigt flotte ud og prisen er rimelig okay. 15 k for et 4-piece m. stativer og tasker er ikke galt. Spørgsmålet er selvfølgelig hvor meget der vil komme oveni af told og fragt. Nogen der har forstand på det?

 

Anyway, selvom chancen er lille, vil jeg høre, om nogen skulle have hørt dem? I reviews og på div. fora er der udbredt begejstring for lyden.

 

Vh Anders

 

det var mig der postede linket... jeg har kun hørt studie + youtube klips, men ved der er en herinde der har et sæt.. skrev med ham på et tidspunkt.. kan forsøge at finde det frem..

 

Du kan beregne den nøjagtige på pris på shopusa.com forsiden.

 

vælg Danmark og Musikinstrumenter, indtast totalpris (pris + fragt til en USA adresse)

 

et sæt til 2600$ inkl. fragt vil ligge på omkring 19.500 DKK leveret til din dør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du bestiller fra et EU land, er der ingen yderligere omkostninger.

 

Udenfor EU er der selvfølgelig transportomkostninger.

 

Så er der et toldgebyr , som jeg mener er på kr. 150,- lige meget hvad man importerer.

 

Og så er der selve toldsatsen, som er på 3,2% af varens pris inkl. transportomkostningerne.

 

Til sidst kommer så den dejlige danske moms på 25%...

 

Du kan risikere at toldmyndighederne forsinker leveringen af pakken, hvis der ikke er fyldestgørende faktura i pakken, eller værdien ikke kan fastslås. Her bliver du kontaktet for at få oplysningerne.

 

Du kan også risikere, at pakken bliver fortoldet ud fra fx et prismærke på varen, hvis der ikke er medsendt en faktura. Dvs. at hvis der mangler en faktura, men der sidder et pris mærke på 1000$, så bliver du fortoldet af det beløb, selv om du kun har betalt 100$ for varen! Her kan du dog forsøge at få modregnet beløbet, hvis du kan fremvise en faktura.

 

Jeg har dog købt varer fra USA, som jeg ikke har betalt en krone for da den kom til DK. Hverken told eller moms... Ved ikke hvordan det kan ske, og ved heller ikke om det er bedre at hold kæft med det. :doo:

 

Men ellers er det bare at bestille... :-)

Redigeret af Mup
Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja... Shopusa.com...

Det havde sgu været nemmere! :tu:

 

Men som altid, skal man være klar med et svar, allerede inden spørgsmålet er stillet... Ellers her Hr. Rathje svaret...

 

:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja... Shopusa.com...

Det havde sgu været nemmere! :tu:

 

Men som altid, skal man være klar med et svar, allerede inden spørgsmålet er stillet... Ellers her Hr. Rathje svaret...

 

:-)

 

haha...ehmm.. tak tror jeg ;-)

 

shopusa er måden at gøre det på hvis det hedder USA indkøb.. det kan ikke gøres billigere (eller nemmere!, for ShopUSA får tingene klaret helt selv, så det bliver bragt direkte til din dør uden at skulle på posthuset osv osv) selv ved køb over 4-500 kr.. under dette beløb kan det være billigere at købe direkte.

 

men ja, i EU er der ingen yderligere udgifter udover fragt. :-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Hey,

 

Det er mig, der er "den bekendte" og jeg er den MEGET MEGET glade ejer af et Nesting Penguin 16-sæt med træreife.

 

Jeg synes de er for fede og jeg står til rådighed med alt, hvad jeg er i stand til at svare på i den forbindelse. SÅ fyr løs, hvis der er noget. Jeg bor i København centrum og måske kan vi (hvis der er flere der vil kigge/røre/spille med) arrangere en ting, hvor det bliver muligt for de interesserede. Måske skulle jeg nok koordinere det lidt med Hr Rathje da det virker som om, han kender *mange* her inde ;-)

 

Mine allervarmeste anbefalinger

 

Folke

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

 

Tak for linket til shopUSA - havde hørt om det, kunne bare ikke huske hvad det hed og hvorwhistling.gif

 

Folke, det lyder fandme fedt, nu bor jeg i Århus, men jeg skal faktisk til københavn d. 23/24 okt. så hvis der kunne laves noget i den forbindelse ville det være perfekt?

 

Vh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg skal faktisk til københavn d. 23/24 okt. så hvis der kunne laves noget i den forbindelse ville det være perfekt

 

Jeg skulle lige til at skrive at jeg var i sommerhus på sydsjælland den weekend, meeen kom lige i tanker om at Mr. Cave jo spiller d. 23, så der er jeg i byen. Især hvis det ikke behøver at være en langvarig affære, skulle det sagtens kunne lade sig gøre. Mangler dog lidt en lokalitet, men hvis nogen kender nogen, der ville lægge lokale til i nærheden af København, er jeg frisk på at komme med det. Det er jo ret nemt ;-)

 

- Folke

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skulle lige til at skrive at jeg var i sommerhus på sydsjælland den weekend, meeen kom lige i tanker om at Mr. Cave jo spiller d. 23, så der er jeg i byen. Især hvis det ikke behøver at være en langvarig affære, skulle det sagtens kunne lade sig gøre. Mangler dog lidt en lokalitet, men hvis nogen kender nogen, der ville lægge lokale til i nærheden af København, er jeg frisk på at komme med det. Det er jo ret nemt ;-)

 

- Folke

 

Jeg skal spille til en fest d. 23, men hvis du finder et tidspunkt - d. 23 om dagen eller d. 24? Op til dig (: Så skal jeg gerne se om jeg kan finde et sted. Måske nogen har et øvelokale? For midt vedkommende er det mest et spørgsmål om at se dem i praksis og høre dem... Inden jeg sælger arvesølvet for at købe et sæt - så det behøver ikke tage mere end den tid det tager at stille op, slå lidt på dem og sludre. En halv til en hel time?

 

Det er fandme fedt du gider hjælpe, Folke!Y-Smile.gif

 

Vh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal spille til en fest d. 23, men hvis du finder et tidspunkt - d. 23 om dagen eller d. 24? Op til dig (: Så skal jeg gerne se om jeg kan finde et sted. Måske nogen har et øvelokale? For midt vedkommende er det mest et spørgsmål om at se dem i praksis og høre dem... Inden jeg sælger arvesølvet for at købe et sæt - så det behøver ikke tage mere end den tid det tager at stille op, slå lidt på dem og sludre. En halv til en hel time?

 

Det er fandme fedt du gider hjælpe, Folke!Y-Smile.gif

 

Vh Anders

som sagt kan jeg nok godt lægge øver til.. Vi finder ud af noget 23 om dagen eller 24 om dagen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey hvor feeeedt.

 

Ja, lad os endelig lige arrangere noget i praksis. Måske er søndag dag - dvs. over middag (koncert lørdag you know) - det bedste, men det er skam ikke afgørende for mig. Måske skulle vi lade dig, Henrik, styre det lidt, hvis det er at spørgsmål om øvelokaletid... Jeg mailer lige telefonummer til dig Henrik :-)

 

Tales/ses/hygges/stemmes/spilles/pakkes ved

 

Folke

Link til kommentar
Del på andre sites

UPDATE!

 

Sted: Visningen vil foregå i min øver på Larmfabrikken på Amager, strandlodsvej 13.

Tid: d. 24.10.2010 kl. 12-15.

Mødetid og sted: Vi mødes ude ved vejen ved porten, kl. 11.50-12.00 er mit forslag.

 

Jeg vil MEGET gerne at i skriver en PM til mig senest et par dage før hvis I dukker op, så jeg ved hvor mange vi bliver.. der er nok ikke rigtig plads til meget mere end 5-6 stykker.. men vi ser på det. Skriv som sagt lige først.. jo før jo bedre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

UPDATE IGEN!

BEMÆRK ÆNDRET DATO (beklager skrivefejlen.. desværre kan jeg ikke ældre i gl. indlæg så det korrekte står herunder!).

 

Sted: Visningen vil foregå i min øver på Larmfabrikken på Amager, strandlodsvej 13.

Tid: Lørdag d. 23.10.2010 kl. 12-15.

Mødetid og sted: Vi mødes ude ved vejen ved porten, kl. 11.50-12.00 er mit forslag.

 

Jeg vil MEGET gerne at i skriver en PM til mig senest et par dage før hvis I dukker op, så jeg ved hvor mange vi bliver.. der er nok ikke rigtig plads til meget mere end 5-6 stykker.. men vi ser på det. Skriv som sagt lige først.. jo før jo bedre :-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Vil lige gentage: KUN folk der melder sig til (og får bekræftet det) via PM kommer ind(og siger nok ikke ja til mere end 5-6 stykker).. det er mit private rum med mange værdifulde ting, så medlemmer er velkomne, men ikke hvem som helst "fra gaden" ;-)

 

Håber det er ok med jer.. har jo lidt ansvaret for de ting der er i rummet hvis jeg booker det til noget :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

BILLEDER FRA DAGEN

 

Min lille "anmeldelse"

 

Test kit:

Nesting Penguin 16: 10tt,13FT, 16 BD + 13 snare..

 

Konstruktion

birke kedler, ret tynde i "skalle" som er den brede del på kedlen. Selve skindet er monteret på 2 korte stykker "kedel" som ligner 1½-2 " 8 ply kedel.. ca. 4,5 mm. Vi var ikke helt sikre men nogle stemte på ahorn , andre på birk.. what ever.. man kan sgu ikk høre forskel.

En fed feature er "fat in the middle", som betyder at kedlen er 2" større i midten af kedlen end det skind der er monteret! Det giver ekstra bund/dybde og sparer plads!

 

Hardware

Al hardware ligner (og jeg vædde på ER) Yamaha!.. tomholdere, og clamps er i hvert fald.. ingen logo, men trust me. Eneste holder der ikke er 100% top er den til lilletrommen.. den ligner en billig Dixon type.. ikke i top.. men virker. Men "rack" og resten er 110% top fedt!

 

Lyden

Kedlerne i sig selv lyder RET godt, især stortrommen var MEGET overbevisende. Selv med de kun 16" lød dem mere som en 18 eller 20.. imponerende bund! Kedlerne er dog meget følsomme overfor dæmpning.. de har ikke voldsomt megen egenresonans som "almindelige" kedler. Det mærker man når man smækker et stykke moongel eller lign. på.. så dør de.. ret meget!.. men på den anden side, med de rigtige skind vil jeg mene de kan stemmes ret enkelt så dæmpning ikke er nødvendig. Sagt med andre ord, så skal man lave lyden ved at vælge de rigtige skind og ikke med moongel.. MEN det er jo altid en god idé

 

De monterede Aquarian er ikke lige min kop the (lidt for bløde/slaskede til mig) men de lød helt fint. Bundskind på toms var noget der lignede Remo Diplomat tykkelse, og om muligt endnu mere bløde.. så der var ikke helt så meget konkret bund som et Ambassador i begge ender ville ha givet .. tror jeg. Vi havde ikke lige tid og mulighed for at teste det. Salgskind var ca. som coatede Remo Ambassador dog noget blødere i lyden.

Folkes sæt har træreifer, hvilket er ekstraudstyr.. fedt på toms, men jeg ville nok ikke vælge det på lilletrommen. Det bliver liiiiige vattet nok.. trommerne i sig selv har en meget "woody" sound, og med træreiferne (som iøvrigt såvidt jeg kunne se også var yamaha Maple) så blev lilletrommen især lidt for blød og slap. På toms lød det ret cool.. især til mere semi-akustiske ting. Til funky og rockede ting ville jeg spare de træreifer og bruge de billigere triple-flange reifer.

Generelt ville jeg nok fravælge lilletrommen, og bruge en af mine egne og montere den på racket vha. en RIMS. Men det er jo smag og behag.

 

Konklusion

Jeg er meget fristet til et 13,16,20 sæt (XT).. det er GOD DAMN genialt at kunne have et komplet sæt (ekskl. bækkener) i 2 tasker!!.. hvis man spiller mange lidt mindre jobs, så er det det mest geniale sæt ever! Lyden kan snildt måle sig med "normale" sæt i samme prisklasse (15-20k). Eller hvis man som mig ofte kører rundt fra det ene øvelokale til det andet, så er det sgu fedt at kunne grej med som man kender!

Ja det ER mange penge... men de er det værd!.. helt sikkert. Ikke mindst fordi man selv kan pakke og transportere hele skidtet i en håndevending uden at miste den fede lyd.

Spiller man Jazz så er de et must i mine øjne!! Selv det lille kit som Folke har (10,13,16) lyder mindst som et 10,14, 18 i alm. trommer. Og lyden lever op til prisskiltet.

 

Karakter(0-10): 8

 

mere info kan I få her: http://whitneydrums.com/wp/products/

Tak for kigget Folke!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu