Sponsor Deal!


mazman

Recommended Posts

Jeg sidder lidt og tænker på hvordan jeg skal få råd til det gear jeg gerne vil have i forbindelse med de forskellige gigs jeg har! Og tænker på at der jo er nogen der får nogle sponsor-deals,.. hvor god skal man være,..? hvor mange gigs skal man spille,..? Er der nogle mærker man hellere skal kontakte end andre?? nogen der ved noget om dette?? Ku være så fedt hvis du ville dele det med mig ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Kort sagt eksponering... jo mere tydelig du er i medierne, desto bedre reklame for diverse mærker.

 

Hvis du kan dokumentere at du spiller i sammenhænge der tiltrækker stor opmærksomhed i medier, så er du bedre stillet.

 

De største mærker er naturligvis sværest at komme i betragtning til... men bare klø på :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

... nu ved jeg jo ikke hvor stort det band du spiller i er - men det er altså ofte sådan at de sponsorerede trommeslagere selv punger betragtelige summer ud for deres grej. Nogle gange har det bedre kunnet betale sig at købe det samme grej brugt. De helt store musikere får smidt det hele i hovedet - men det kan nok tælles på ganske få hænder hvor mange danske trommeslagere der sidder på sådan en deal.

 

Peace!

Peter

Redigeret af Gæst
Link til kommentar
Del på andre sites

... nu ved jeg jo ikke hvor stort det band du spiller i er - men det er altså ofte sådan at de sponsorerede trommeslagere selv punger betragtelige summer ud for deres grej. Nogle gange har det bedre kunnet betale sig at købe det samme grej brugt. De helt store musikere får smidt det hele i hovedet - men det kan nok tælles på ganske få hænder hvor mange danske trommeslagere der sidder på sådan en deal.

 

Peace!

Peter

 

you said it ;-)... ville ikke sige det med det samme for ikke at skuffe upcoming folk.. og gå-på-mod er altid godt :-)

 

Men ja... MEGET få har 100% spons.. 50% er mere normalt... og personligt er det intet værd for mig.. har heller ikke forsøgt skal siges.

Det vigtigste for mig er at spille på det instrument JEG har valgt.. hvis det tilfældigvis er det samme som man kunne få spons på så er det da fint.. men mit problem er at jeg ofte spiller på en stor blanding af fabrikater, og dermed vil jeg ikke kunne opfylde et sponsor krav om udelukkende at bruge deres trommer eller bækkener.

 

Stikker og skind til gengæld ville jeg gerne have spons af, for det er DER den store hverdagsudgift for en turnrende slager ligger!

 

I den periode i 90'erne hvor jeg spillede mest live, brugte jeg omkring 8-10.000 om året til disse ting:argh:.. DET tærer på kontoen. Skide uretfærdig når guitarister bruger langt mindre og bassister endnu mindre.. SNØFT!

Link til kommentar
Del på andre sites

Du spørger: "hvor god skal man være,..?"

 

Desværre handler det nødvendigvis ikke om at være god, for at få en god sponsor deal...

 

Meget tyder på, at man i disse reality tider mere skal være god til at markedsføre sig selv, end at besidde et egentlig talent. Det er medierne et godt eksempel på...

 

Kendt = sponser aftale

Redigeret af Gandrum
Link til kommentar
Del på andre sites

Sikke nogle gode svar,.. jeg er godt med på at det selvfølgelig er nemmest hvis man er kendt!!

 

Jeg tænker bare, at hvis jeg tager på turné med 2 bands her til foråret i DK,.. Den ene fortsætter formentlig til england og Tyskland også,. Så er der da rimeligt mange jobs, og dermed mulighed for at en del folk tjekker mig og mit gear ud!!

Men ja,.. det kan sgu godt være at man skal være meget mere kendt :-)

Jeg prøver sgu at skrive til dem jeg er interesserede i alligevel!!, skind og stikker selvfølgelig også interessant :-)

 

Interessant at høre hvis nogle af jer har direkte erfaring med en sponsor-deal!??

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er mange muligheder for spons.

 

Dog er der en del der giver 25-40 Pct. Det er sådanne set bare en god tilbudspris, og en mulighed for at få solgt nogle produkter. Det har ikke en dyt med spons at gøre.

 

 

Jeg syntes en rigtig definition af spons er:

 

- Foræring af instrumenter, gratis lån af dem, eller at betale indkøbsprisen.

- Ekstra service, dvs. Går noget i stykker, så er du den første de hjælper.

 

Hvis du vil have sponsorat så skal du regne med det kan tage 6-12 måneder. De får bunker af ansøgninger, og du skal lave et virkelig godt stykke arbejde.

 

- Beskriv din Bio

- Hvem har du spillet med?

- Hvem spiller du med?

- Datoer for jobs det kommende år?

- Hvorfor vil du gerne sponsoreres af netop dem?

- Hvad er dine ambitioner som musiker?

- Underviser du også?

- Send også musik, og video med.

 

Jeg vil råde dig til at søge:

 

Tama

Yamaha

Pearl

 

De skal være store før der er noget ved det, ellers kan de ikke give dig ordentlig muligheder og tilbud.

 

Der er self også fx Ludwig, DW og diverse custom mærker, men de er virkelig svære. Tror ikke det er til at komme i nærheden af hvis det skal være seriøst.

 

Til sidst skal du også bare være heldig: at søge på det rigtige tidspunkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu