Træklods Til Reifen (Til Kantslag)


erikjensen

Recommended Posts

Hej trommevenner

 

Jeg har lige set en koncert-DVD med Carole King og James Taylor. Det var selveste Russ Kunkel der spillede trommer. Han er jo bare bundsolid og tilbagelænet på den fede måde...

Nå, men jeg kunne se at han havde monteret en træklods på reifen på lilletrommen, som gav en rigtig god lyd til kantslag (istedet for slag på reifen). Det var en ca 2 cm tyk klods som havde samme bue som trommen og vel ca 10 cm lang, =ca afstanden mellem 2 lugs.

 

Er der nogen der ved hvad sådan en hedder, og hvor man kan købe dem ?

 

Hilsen Erik

 

PS: Jeg kan iøvrigt på det varmeste anbefale koncerten

Redigeret af erikjensen
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej trommevenner

 

Jeg har lige set en koncert-DVD med Carole King og James Taylor. Det var selveste Russ Kunkel der spillede trommer. Han er jo bare bundsolid og tilbagelænet på den fede måde...

Nå, men jeg kunne se at han havde monteret en træklods på reifen på lilletrommen, som gav en rigtig god lyd til kantslag (istedet for slag på reifen). Det var en ca 2 cm tyk klods som havde samme bue som trommen og vel ca 10 cm lang, =ca afstanden mellem 2 lugs.

 

Er der nogen der ved hvad sådan en hedder, og hvor man kan købe dem ?

 

Hilsen Erik

 

PS: Jeg kan iøvrigt på det varmeste anbefale koncerten

 

Hej, det hedder en Groove Wedge og er så vidt jeg husker lavet af Yamaha :) Den kan fås i alle trommebutikker, stort set.. DrumCity, Slagtøjcenteret, Modern Drums, Thomann osv.

 

Sådan en her, ikke? Groove Wedge :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg siger mange tak for hjælpen og for jeres fantastisk hurtige svar.

 

-og jo, det er da lige præcis sådan en fætter jeg så den gode Russ Kunkel havde på sin snare. Og nu ved jeg så at det hedder en groove wedge.

 

Mange tak. hilsen Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe, hvor er i langsomme:lol:

 

Vi joker! Hvis, nogle skulle være i tvivl om, hvad en joke er, så lad mig lige demonstrere:

• What do Ginger Baker and black coffee have in common?

They both suck without Cream. :dialaugh_trans:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte sådan en for en del år siden... Og jeg må ærligt indrømme, at den ikke rigtig gjorde den store forskel.

Man skal virkelig være kantslag- og lydnørd for at få udbytte af den her. Penge ud af vinduet for mit vedkommende, men hvis du har de penge i overskud og nørder din lyd enormt meget, så go ahead :ph34r:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

Jeg købte sådan en for en del år siden... Og jeg må ærligt indrømme, at den ikke rigtig gjorde den store forskel.

Man skal virkelig være kantslag- og lydnørd for at få udbytte af den her. Penge ud af vinduet for mit vedkommende, men hvis du har de penge i overskud og nørder din lyd enormt meget, så go ahead :ph34r:

Groove wedgen er oprindelig udviklet til 13" og 12" lilletrommer, hvor den lille diameter gør, at stikken rager for langt ud til at give en god klik lyd.

 

Mvh.

Peter S.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu