Bedste Sociale Netværk For Musikere


ohnoono

  

74 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Hey.

 

Jeg tænkte at det kunne være interessant at høre høre jeres mening og tanker omkring dette emne. Jeg håber i vil tage jer tid til at begrunde jeres svar, og kom meget gerne med forslag til andre netværk, som jeg har overset/fravalgt i første omgang.

 

kh Kristoffer

Redigeret af ohnoono
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har afgivet stemmer på Myspace og Facebook.

 

Jeg er ikke den store tekniker, men umiddelbart vil jeg mene, at disse sider (i særdeleshed Myspace) tilbyder de nødvendige muligheder. Samtidig kommer man ikke udenom, at facebook er et medie af ukendte dimensioner, og her er der nærmset ubegrænsede muligheder for kontakt til gud og hver mand...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har afgivet stemmer på Myspace og Facebook.

 

Jeg er ikke den store tekniker, men umiddelbart vil jeg mene, at disse sider (i særdeleshed Myspace) tilbyder de nødvendige muligheder. Samtidig kommer man ikke udenom, at facebook er et medie af ukendte dimensioner, og her er der nærmset ubegrænsede muligheder for kontakt til gud og hver mand...

 

Du har selvfølgelig ret i dine betragtninger ang. facebooks enorme output.

 

Myspace's aktualitet er jeg mindre sikker på. På den ene side bruges YouTube efterhånden i langt højere grad end myspace, ikke kun ift. videoer, men også blot til streaming af musik. Dernæst er programmeringen sindssygt tung og besværlig. API'en taler ikke godt sammen med 3-parts udviklere (artistdata o.l.) og mængden af aktive private profiler har styrtdykket efter facebooks indtog - derfor ryger meget af det sociale efter min mening. Men jeg er enig i, at værktøjerne er tilstede... Men ser det lidt som en gammel mastodont;)

 

Har selv stemt på soundcloud og youtube. Youtube har jeg vel nærmest begrundet ovenfor - derudover fungerer helt basale ting som embedding af videoer andetsteds & abonnenmentsordningen meget intuitivt.

Soundcloud er langtfra udbredt på niveau med mange af de øvrige. Men selve funktionaliten er jeg dybt forelsket i. Embed-able musikafspillere, kommentarer på tidskoder etc... blot for at nævne et par stykker. Til sidst tror jeg tingene trækker i retning af at have dedikerede netværk til forskellige områder af ens aktiviteter - dvs. f.eks. soundcloud til musikstreaming, flickr til billeder etc. etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger selv Last.fm til at finde nyt musik. Jeg elsker "Recommended"-featuren, og går derefter på eg. Myspace eller Youtube for at tjekke de nye anbefalede kunstnere ud.

 

Jeg synes kun facebook virker, hvis man allerede er en nogenlunde etableret artist. Jeg er ikke så vild med musikafspilleren, og synes egentlig kun at facebook-sider kan bruges til at dele/sende informationer og linke videre til en Myspace eller bandbase-profil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har stemt Facebook... Myspace plejede at være teh shizzle, men de er virkelig faldet af på den. Facebook er godt, fordi at man er langt mere synlig end på fx. Myspace, fordi at folk faktisk ser ens opdateringer + der er så latterligt mange facebook-brugere. Funktionaliteterne mangler lidt endnu, men med nogle plugins, fx BandPage (som forresten streamer via SoundCloud) kan man komme ret langt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm.. er kedelig.. har ikke stemt på nogen af dem

 

Er nok mest til at stemme på facebook, men da jeg er gigant modstander af deres politik om at de ejer ALT du lægger op, også dine billeder mm, og kan(vil) sælge dine informationer til andre mere eller mindre dubiøse firmaer mm(read the fine print).. tja.. så står jeg af..

 

er på, men bruger det stort set kun til mennesker jeg IKKE kender.. så kan de finde mig der, men skriver såvidt muligt intet personligt der.

 

så hmm... nok en facebook stemme.. men hader det.. så er gammel og besværlig og vil ikke sætte en officiel stemme der.. hehe.. judge me!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har kun stemt på Facebook.

Jeg sidder også med to kasketter: musiker og booker. For mig som musiker fungerer Facebook som omdrejningspunkt i onlineverdenen for bandet. Det er herfra vi linker ud til de andre sider (myspace, soundcloud og hjemmeside). Det er her vi holder interesserede opdateret på alt relevant vi foretager os.

Vi bruger dog ikke musikafspilleren, da den ikke er god, samt pga rettigheder. Der linker vi til hjemmesiden eller embeder soundcloud. Desuden uploader vi ikke højopløselige billeder af rettighedsårsager.

 

Som booker bruger jeg også Facebook enormt meget, men der er Myspace stadig højt på listen. Facebook kan bruges til at finde ud af hvem og hvad folk rent faktisk hører, mens myspace i højere grad er band-orienteret. Bandbase, Soundcloud, Soundvenue osv er også fine at surfe rundt på for at finde ny musik. De er dog ikke særligt funktionelle i forhold til netværk. Der vinder Facebook altså stadig - det er der "man" tjekker først når man logger på internettet og der er der man har både personlige og professionelle kontakter lige ved hånden. Derfor føles det også mere hjemmevant at surfe rundt på musiksider og interagere med bands end på nogle af de andre.

Redigeret af Rasmus D
Link til kommentar
Del på andre sites

MySpace synes jeg har den fede stil med god mulighed for ens profilside, upload af musik osv. Dog er antallet af private brugere, som tidligere nævnt, styrtdykket efter Facebooks indtog så der er ikke nær så meget gang i den længere. Jeg bruger dog stadig Myspace som min primære kontakt til privatpersoner, andre bands m.m. Det er der min musik primært kommer ud.

Last.FM bruger jeg en smule forstået på den måde at jeg har oprettet en side for mit band med noget uploadet musik således at de der streamer min sange kan finde frem til f.eks. Myspace og tjekke resten ud.

Facebook - fuck det! det er helt klart den side med flest brugere men den ting med at sælge de ting videre som de får ind, deeet er sgu ikke mig. Jeg går meget op i at musik skal være gratis, så de skal sgu ikke prøve at tjene penge på mine oplysninger eller billeder.

 

Har undladt at stemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Facebook - fuck det! det er helt klart den side med flest brugere men den ting med at sælge de ting videre som de får ind, deeet er sgu ikke mig. Jeg går meget op i at musik skal være gratis, så de skal sgu ikke prøve at tjene penge på mine oplysninger eller billeder.

 

Har undladt at stemme.

 

Så du tror at Facebook vil sælge din musik? Og at det i så fald ville ødelægge din musikkarriere?

Link til kommentar
Del på andre sites

Så du tror at Facebook vil sælge din musik? Og at det i så fald ville ødelægge din musikkarriere?

 

Hvilken "karriere"? :ph34r::cigar:

 

Nej, det er ikke det jeg siger, jeg har bare ikke lyst til at bruge for meget tid på at promovere mit band på en side som i princippet kan gøre hvad de vil med alle de personlige oplysninger som folk desværre ofte taster ind. Jeg sørger selv for ikke at smide noget på facebook som jeg ikke har lyst til at dele med alle, men det er ikke fordi jeg er bange for at de skal sælge min musik. Tror ikke der er mange basseører at tjene på det skrammel :) Jeg har sådan set kun Facebook fordi andet desværre er socialt selvmord efterhånden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken "karriere"? :ph34r::cigar:

 

Nej, det er ikke det jeg siger, jeg har bare ikke lyst til at bruge for meget tid på at promovere mit band på en side som i princippet kan gøre hvad de vil med alle de personlige oplysninger som folk desværre ofte taster ind. Jeg sørger selv for ikke at smide noget på facebook som jeg ikke har lyst til at dele med alle, men det er ikke fordi jeg er bange for at de skal sælge min musik. Tror ikke der er mange basseører at tjene på det skrammel :) Jeg har sådan set kun Facebook fordi andet desværre er socialt selvmord efterhånden.

 

Se så er det jo fint. ;-)

Man er jo også selv ansvarlig for hvad man lægger op og giver adgang til.

Netop derfor lægger vi heller ikke musik og højopløselige billeder eller andet op, men linker kun til det.

Som du skriver, så er det næsten socialt selvmord ikke at have en eller anden tilknytning til Facebook - helt så slemt er det måske ikke, men det er under alle omstændigheder et uhyrre vigtigt redskab for især upcomingbands, hvis det bruges med omhu. -Man kommer i direkte (virtuel) kontakt med mennesker der har valgt at følge bandet og har ydermere uudforsket potentiale i alle de andre medlemmer på sitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Netop derfor lægger vi heller ikke musik og højopløselige billeder eller andet op, men linker kun til det.

Som du skriver, så er det næsten socialt selvmord ikke at have en eller anden tilknytning til Facebook - helt så slemt er det måske ikke, men det er under alle omstændigheder et uhyrre vigtigt redskab for især upcomingbands, hvis det bruges med omhu. -Man kommer i direkte (virtuel) kontakt med mennesker der har valgt at følge bandet og har ydermere uudforsket potentiale i alle de andre medlemmer på sitet.

 

Men er der ikke eved at være en kultur, hvor man bare liker alt hvad ens venner er med i? Selvfølgelig er der nogen, der tager stilling, men har som antydet en klar fornemmelse af bevidstløs liking - hvilket ikke er den slags 'fans' som hæbger ved i længden

Link til kommentar
Del på andre sites

Men er der ikke eved at være en kultur, hvor man bare liker alt hvad ens venner er med i? Selvfølgelig er der nogen, der tager stilling, men har som antydet en klar fornemmelse af bevidstløs liking - hvilket ikke er den slags 'fans' som hæbger ved i længden

 

Måske, men pointen er, at folk tager et valg når de gør det. Et valg der tillader dig/bandet, at sende nyheder direkte til folk. -Til forskel fra bevidstløs spamming på myspace (for at bruge din terminologi). Som upcoming-band er det derfor et uvurderligt markedsføringsværktøj - hvis det vel at mærke bruges ordentligt og med omtanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske, men pointen er, at folk tager et valg når de gør det. Et valg der tillader dig/bandet, at sende nyheder direkte til folk. -Til forskel fra bevidstløs spamming på myspace (for at bruge din terminologi). Som upcoming-band er det derfor et uvurderligt markedsføringsværktøj - hvis det vel at mærke bruges ordentligt og med omtanke.

 

Helt enig, udfordringen om at levere optursindhold - udover det musikalske - til dem der vil have det er jo også altid god og sund at tænke over.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu