602 Hat Beyond Hope ?


Jonas Haaf

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg har fået fingre i en gammel defekt 602 bund, men nu hvor jeg har den i hænderne, ser den noget værre ud end på det billede jeg først så.

Kan det betale sig at klippe i den, når nu den er revnet så meget?

 

Hvordan går det at varme en sådan fætter op?

Man kan lave reperationer på smykker i sølv, guld og bronce ved at slaglodde, så hvis den kan tåle at blive varmet op, burde man også kunne save en revne op, så fladen er helt ren og derefter lodde den med f.eks. sølv

 

formula602001.jpgformula602003.jpg

 

 

/Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha... det er nok lige overkanten for hvad der kan skæres til. Den kommer jo næsten med garanti til at hælde kraftigt til den ene side hvis du skærer 50 g bronze af.....

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Ja, det er lige sådan én, jeg synes du skal have.....

 

Uden revner, dog!

 

Jeg har KUN hørt at det er UMULIGT at gøre noget ved revner - alle teknikker - svejsning, lodning, limning - enten ændrer ved molekylestrukturen eller er uholdbare.

 

Så bortskæring er det eneste.

 

Og de revner der er noget dybe - den bliver lille!

 

 

De er altså heller ikke sindssygt dyre, især ikke på ebay.de

 

Det er altid toppene, der ryger først, så bunde er der rimeligt mange af, ofte til priser omkring 50-70 euros.

 

Så kan du prøve forskellige toppe, blandt andet de Dreams du lige har købt. Det er én af de combos jeg havde regnet med ville virke, men jeg nåede aldrig dertil.

 

Jeg har haft et Zildjian A der ikke duede - og har nu et der gør. Jeg ved ikke hvad forskellen er...ikke vægt, ikke alder, ikke noget jeg kan se.

 

Jeg har haft et Masterworks der ikke duede, et nedskåret Zildjian K Dark Crash der ikke duede (men lød fantastisk på en Zildjian Quick Beat-bund)og et Zanki Thin Crash der duer.

 

 

Man må prøve sig frem.

 

 

Men dét der - det kan kun blive til en 10" bund....uden riller. Ellers skal du skære det, så det bliver ligesom den der mærkelige bund Sabian eller Zildjian lavede - med 4 store indhak, så den nærmest havde form som et malteserkors...

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Puha... det er nok lige overkanten for hvad der kan skæres til. Den kommer jo næsten med garanti til at hælde kraftigt til den ene side hvis du skærer 50 g bronze af.....

Nu er jeg slet ikke expert på det med at skære i bækner, jeg har faktisk aldrig gjort det.

Men hvis man skærer revnerne væk ved at lave en bue uden om, og skærer lige så meget væk på den anden side for at modvirke at den hælder?

Vil det virke eller mister hihatten for meget lyd ved det?

 

Eksempel:

http://dl.dropbox.com/u/6838972/formula602001.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er jeg slet ikke expert på det med at skære i bækner, jeg har faktisk aldrig gjort det.

Men hvis man skærer revnerne væk ved at lave en bue uden om, og skærer lige så meget væk på den anden side for at modvirke at den hælder?

Vil det virke eller mister hihatten for meget lyd ved det?

 

Eksempel:

http://dl.dropbox.co...rmula602001.jpg

 

Det er jo det Jon foreslår med slet skjult ironi.

 

Jeg tror ikke det bliver godt hvis en hihat lige pludselig mangler 1/3 af kontaktfladen mellem top og bund. Jeg har aldrig prøvet selv men det ville undre mig hvis det lød godt. Og kunne du forestille dig at spille ned i en hihat hvor bunden manglede? Det må da føles rimelig mærkeligt....

 

Noget helt andet er at når man først fjerner så store mængder bronze bliver det svært at gøre stabil igen. Jeg tror med andre ord alttid den vil forblive hældende til en side. Hvis du tager lidt af i den anden side kan det være det er for meget, eller endnu værre kan du tage for meget af i højre side - så skal du tage noget af til venstre og til sidst har du fjernet hele hihatten. Det bliver noget pis!

 

Peace!

Peter

 

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Det er jo det Jon foreslår med slet skjult ironi.

 

Jeg tror ikke det bliver godt hvis en hihat lige pludselig mangler 1/3 af kontaktfladen mellem top og bund. Jeg har aldrig prøvet selv men det ville undre mig hvis det lød godt. Og kunne du forestille dig at spille ned i en hihat hvor bunden manglede? Det må da føles rimelig mærkeligt....

 

Noget helt andet er at når man først fjerner så store mængder bronze bliver det svært at gøre stabil igen. Jeg tror med andre ord alttid den vil forblive hældende til en side. Hvis du tager lidt af i den anden side kan det være det er for meget, eller endnu værre kan du tage for meget af i højre side - så skal du tage noget af til venstre og til sidst har du fjernet hele hihatten. Det bliver noget pis!

 

Peace!

Peter

Ja, det kan du selvfølgelig ha' ret i. Det var også bare en forbipasserende tanke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er den skåret ned til 13" og alle revner er væk. Jeg har svært ved at forstille mig, at den kan bruges som hihat, men der er mere klang i den end forventet.

Den ender nok sit liv som skrammel effekt sammen med et crash eller china.

 

 

602maltese.jpg602maltese2.jpg

 

 

/Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu