Erfaringer Med Billige Buttkickere?


Thomsen

Recommended Posts

Jeg har den første du linker til, eller næsten samme model. Min sidder bare på en arm der spændes på stolen.

Om det så er fordi den sidder på den arm og ikke er boltet direkte op i sædet, eller fordi min Tama stol er for godt polstret skal jeg ikke kunne sige, men savner noget mere power fra den. Den virker simplethen for lille til at kunne sparke ordentligt røv så at sige. :)

 

Skulle jeg købe i dag, ville jeg uden tvivl bruge det ekstra og få det store system.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har den første du linker til, eller næsten samme model. Min sidder bare på en arm der spændes på stolen.

Om det så er fordi den sidder på den arm og ikke er boltet direkte op i sædet, eller fordi min Tama stol er for godt polstret skal jeg ikke kunne sige, men savner noget mere power fra den. Den virker simplethen for lille til at kunne sparke ordentligt røv så at sige. :)

 

Skulle jeg købe i dag, ville jeg uden tvivl bruge det ekstra og få det store system.

 

 

Det er det samme jeg har hørt. Skriv evt. til medlem Achermann som, ifølge min svage hukommelse, burde ligge inde med Rolls-Royceudgaven.

 

Peace!

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

En dims der monteres på trommestolen. Virker som en "højtaler uden pap" - dvs den vibrerer men laver ingen lyd. Man kan således føle de lave frekvenser i lyden (bas og storetromme), hvilket ellers kan kan være svært hvis man bruger in-ear eller hvis monitoren ikke må spille højt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller hvis man spiller efter klick-track - og ikke gider have selve klicket i øret.

 

Buttkicken kan så virke som "metronom"/tempoholder efter fx. en "sequencer" (hvor næsten al musik kan være indspillet på forhånd).

 

Bruges en del i såkaldt "dansktop-musik" - arghh, hvor må det være kedeligt!! :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Åhh jeg vil også herne ha' en, men har slet ikke sat mig ind i de forskellige systemer endnu. Dog har jeg hørt, og som også burde være muligt rent teknisk, at få fat i en forstærker - selv en billige kinaforstærker burde kunne gøre det, og så en højttalerenhed, hvorved man piller pappet ud. Få det hele monteret på stolen, enten ved musikernes elskede gaffa, ellers med lidt skruer, bolte og møtrikker, ja endda firmaets store Co2 svejser og så og så har du pludselig en buttkicker udført af dig selv, og til billige penge. Derved kan du også bestemme hvor stor en enhed du vil ha' :o)

 

- The Drummer

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu