Kravlegård :s


Kahnua

Recommended Posts

Synes rack er fedt nok, jeg synes bare ikke at Pearls racks er så flotte igen.. gibraltar og Pacififc laver nogle meget flotte eksemplarer..

Det er lige indtil du har prøvet at sætte de forskellige op :argh: Når du har prøvet det, ved jeg godt hvad du vælger... Pearl :wacko:

 

Det er simpelthen det nemmeste og så er klippestabilt :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Et rack ser meget mere High-Tech ud efter min mening... Man kan sagtens få den samme effekt med stativer med en masse clamps. Dog synes jeg at det ser vildt fedt ud med et rack, men dog kan jeg ikke udtale mig om, om det er nemmere eller ej, for jeg har aldrig prøvet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er lige indtil du har prøvet at sætte de forskellige op :argh: Når du har prøvet det, ved jeg godt hvad du vælger... Pearl :wacko:

 

Det er simpelthen det nemmeste og så er klippestabilt :doo:

Måske derfor jeg aldrig selv ville vælge rack.. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har snart 8 hænge tammer og en 14 hænge/gulvtam, så dvs 4 tammer som skal hænge på noet. + jeg har 4 stativer. Så jeg vil meget gerne have en kravegård...jeg har en aftale med Koma om at han vil hjælpe mig med at købe et....så det bliver godt, når jeg har noen penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes at begge dele er kanont. Til eget brug vil jeg vælge rack til mine store set-up/jobs og stativer til de mindre jobs.

 

Jeg overvejer faktisk også at købe et rack, MEN!

Hvis jeg skal have et rack skal det være et der går fra bækkenstativ til bækkenstativ (det er vel stadig et rack?). Allerhelst Yamaha's rack pipe system, men det koster voldsomt meget (2750 kr. for én stang med seks clamps). Men er der nogen der kender et billigere alternativ? evt. bare nogle clamps der ganske simpelt tilader at man kan sætte en vandret stand på to bækkenstativer? Og helst ikke sorte som Gibraltars.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Jeg synes, at hvis man har f.eks. 3 hænge tommer over storetrommen, så er en rack fed at have, men ellers ikke, det kan godt se lidt overdrevent ud hvis man kun har f.eks. 1 hængetom, og så bruger rack.. Overvejer faktisk at købe en..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har også et rack - et gibraltar.

 

Jeg bruger det bare ikke rigtigt længere, da jeg for tiden veksler meget mellem forskellige opsætninger. Til gengæld er det godt at have, når man spiller med nøjagtigt samme setup hver gang.

 

Jeg går nu tilbage til stativer til mit næste sæt... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Har aldrig været til kravlegård. For ugly og lidt for bøvlet er fordommen.

Nej klarer mig fint med 2 dobbelte tamholdere. Nu er det jo Tama kvalitet så selv powersize tammer er lynhurtige at stille ind. Når de er på det ønskede sted så en memory lock på stedet(hvis du ønsker at finde samme sted igen) og spil.

Desuden så ser mit sæt cool ud som det gør og i det tilfælde er jeg enig i :Less is more

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, at hvis man har f.eks. 3 hænge tommer over storetrommen, så er en rack fed at have, men ellers ikke, det kan godt se lidt overdrevent ud hvis man kun har f.eks. 1 hængetom, og så bruger rack.. Overvejer faktisk at købe en..

Well.. Der er en del rockslagere der kun har 2 eller 3 tammer, og så 7000 forskellige bækkener.

Og det er altså ikke helt optimalt hvis man skal have nogle stativer ret langt fra sættet hvis der skal være plads til dem, og så hænger der lige et 20" heavy crash helt ude i enden af en boom arm..

 

Men generelt synes jeg at stativer er nemmere at have med at gøre, da man altid kan få plads til dem i selv den mindste bil.

Og så kan ethvert bandmedlem altid finde ud af at folde dem ud eller ind :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg fik nok af stativer. Mit hummer herhjemme har ikke plads til alle de ben som stativer kræver pga. væggene. Jeg er derfor 100 % rack-mand. Det kan jeg kun anbefale, specielt Pearl Icon Rack. Den er bare super og som nævnt tidligere: Klippestabil, plus at det nemt at flytte et sæt hurtigt. Det kræver lige 2 mand til racket, og så lige det løse som stor- og lilletromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg ville klart vælge stativer fordi du ikke er begrænset du stille dine bækkener lige hvor du vil have dem....

Stativer begrænser også da de tit giver plads-problemer og fylder meget med alle benene. Du kan sætte bækkenerne meget tættere og bedre med et rack

Link til kommentar
Del på andre sites

Og så kan ethvert bandmedlem altid finde ud af at folde dem ud eller ind :tu:

Hmm... Ikke vores guitarist/pianist... hehe

 

Jeg er klart til rack. Skal så også have mig et 6, måske 7 piece på et tidspunk, med 3/4 hængetammer. Og så bruger jeg 3 crash, china, 2 splash og ride, så jeg skal halt klart have mig et rack.

 

Ps. Fedt show på Studenterhuset Leo :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu