Kanman Udbore Huller I Et Bækken?


jonaslind

Recommended Posts

Hey

 

Jeg købte i sommer nogle bækkener (2 stk. 14" crash, men hvor hullet lige et for lille til at basse til de bækkenstativer jeg har eller til hihatclutch'en.

 

Så jeg tænker, om man kan udbore de huller, eller om det vil ødelægge bækkenets lyd? Det skal siges at de er pænt smadrede (læs=bulede) begge to, så hvis de går i stykker, ja så er det ikke bækkener der koster ret meget.

 

Og hvis ja, hvilket udstyr skal jeg så bruge?

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du kan sagtens selv bore huller i bækkenet!!

Find et METAL-bor der passer i den størrelse du skal bruge, en stabil og stærk boremaskine. Aller fedest er hvis du kender en som arbjder på et metalværksted selvfølgelig :-) Men ellers bare vær forsigtig når du gør det, så skal det sgu nok gå!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du skal undgå varmeudvikling - boret skal derfor være skarpt. Hold pauser, så du kan mærke efter borets temperatur. Du kan eventuelt køle med vand.

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for alle svarene.

 

Jeg vil fluks tage dem med på srbejde, hvor vi har det rette udstyr.

Er meget spændt på, hvordan det bliver.

 

Jeg tror det er mere sikkert med et keglebor. At bore et stort hul op med et alm. bor er nærmest livsfarligt, det skal i hvert tilfælde gøres rigtig godt fast. Et alm. bor i det materiale har tildens til at "fange" materialet og så har man lige pludselig en freezbie.

Link til kommentar
Del på andre sites

superskarp læs nyt metalbor eller en fil, så svært er det altså heller ikke....

 

Personligt ville jeg sgi bare tage et nyt metalbor og bore et hul, hold godt fast på bækkenet, du er jo trommeslager og har derfor masser af muskler.... modsat guitarister eksempelvis :whiteflag:

Link til kommentar
Del på andre sites

superskarp læs nyt metalbor eller en fil, så svært er det altså heller ikke....

 

Personligt ville jeg sgi bare tage et nyt metalbor og bore et hul, hold godt fast på bækkenet, du er jo trommeslager og har derfor masser af muskler.... modsat guitarister eksempelvis :whiteflag:

 

Nej, afhængig af hvor mange fingre du vil miste og det er dumt at mangle som trommeslager

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, afhængig af hvor mange fingre du vil miste og det er dumt at mangle som trommeslager

 

come on, det er altså ikke et sneglebor vi taler om men, et almindeligt skarpt metalbor. og med mindre du bruger et oldtidsfund af en boremaskine burde der ikke være det store problem.

Min dreng på 10 kunne gøre det, han har allerede boret en del huller i et af hans egne bækkener ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

come on, det er altså ikke et sneglebor vi taler om men, et almindeligt skarpt metalbor. og med mindre du bruger et oldtidsfund af en boremaskine burde der ikke være det store problem.

Min dreng på 10 kunne gøre det, han har allerede boret en del huller i et af hans egne bækkener ;-)

 

Ja, der er jo nogle der spekulerer mere i sikkerhed end andre. Et er at bore et nyt hul, men at bore et eksisterende op, og så i det materiale....... Jeg skal bruge alle 10 fingre efterfølgende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, der er jo nogle der spekulerer mere i sikkerhed end andre. Et er at bore et nyt hul, men at bore et eksisterende op, og så i det materiale....... Jeg skal bruge alle 10 fingre efterfølgende.

 

ok, seføli kan man også spænde emnet fast og bruge en søjleboremaskine og handsker og sikkerhedsbriller .... hvis man skal være heelt sikker:zzz:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Miste fingrene?!

 

Hvad er det for nogle boremaskiner, I bruger?

 

Til dette formål er an lille akku-maskine altså fin, og hvis man bare holder almindeligt fast kan den altså ikke rive nogle fingre af....

 

 

Men selvfølgelig, det er altid fornuftigt at omgås værktøj med omtanke.

 

Man skal passe på, men ikke være bange.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Miste fingrene?!

 

Hvad er det for nogle boremaskiner, I bruger?

 

Til dette formål er an lille akku-maskine altså fin, og hvis man bare holder almindeligt fast kan den altså ikke rive nogle fingre af....

 

 

Men selvfølgelig, det er altid fornuftigt at omgås værktøj med omtanke.

 

Man skal passe på, men ikke være bange.

 

 

Venligst

 

Jon

 

PRÆCIS :whiteflag:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror her menes, at bæknet kan skære fingrene af, hvis man ikke er yderst forsigtig!

Jeg har prøvet lave et nyt hul, og det er no problem, men jeg må give Stevn ret i, at bore et eksisterende hul større, KAN være en voldsom affære hvis man ikke passer på.

 

nemlig..

 

nye huller = no problem

 

udbore huller (især hvis det kun er lidt) = KAN være problem når boret bider sig fast i kanten af hullet. Sørg for bækkenet sidder FAST når du borer, og brug handsker!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu