Joey Jordison - Overvurderet Eller Ej ?


vinum

Recommended Posts

Før og efter Joey Jordison blev kåret til verdens bedste trommeslager, synes jeg alle har overvurderet hans talent. Nu må i ikke misforstå mig, han har da et kæmpe talent. Men jeg har bare opfattet det på den måde, at grunden til han er blevet kåret som verdens bedste trommeslager er pga. hans performance, hans berømte trommesolo i 90 graders vinkel, og ikke så meget hans teknik. Men da Lars Ulrich også har været kåret som verdens bedste trommeslager, er jeg begyndt at gå rundt og tro, at det mest har noget at gøre med hvor berømt man er, for efter min personlige opfattelse synes jeg ikke ligefrem disse to trommeslager besidder lige så meget teknik som f.eks. Mike Portnoy, Niel Peart eller The Rev...

Jeg ved ikke om det er mig, der er galt på den, så kom med noget feedback på det. Tak!

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Det kan godt være det mig der ikke er helt "up to date" hva historie angår, men hvornår fa'en er Lars blevet kåret til verdens bedste trommelager? :confused:

 

OG hvem har kåret Joey? For hvis det er en eller anden hjemmeside hvor enhver snotunge kan gå ind og stemme på en slager, fordi han synes, han har et stort trommesæt, kan jeg altså ikke se hvorfor man overhoved skulle bekymre sig?

 

For mig er det stadig legenderne der er de bedste, såsom: John Bonham, Buddy Rich, Jeff Porcaro..

Redigeret af Christian Kofod
Link til kommentar
Del på andre sites

Der har tidligere været en tråd om emnet, da det ikke er pt, at han er blevet kåret.

 

Man kan læse tråden her.

 

Min egen holdning er, at hvis man kårer en eler anden til verdens bedste, så er det tit efter nogle andre kriterier end bare "alletiders verdens bedste".

 

Det ses eksempelvis indenfor sport, musik osv.

Eksempelvis med dan danske guitarist Stefen Schackinger, som er blevet kåret til nr. 15 i verden foran bl.a. Santana, Slash, Clapton mv.

 

Se evt artikel her.

 

Og det er vel altid sådan, at når en eller anden er blevet kåret, så er der tusindvis af andre meninger.

Så at Joey er verdens bedste, tja pt. måske ligenu - i nogens øjne, men set over al tid, ja så er det nok mere tvivlsomt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvurderet? Tjaa... Jeg hører aldrig nogen sige, at han er den bedste. Jeg hører kun trommeslagere brokke sig over, hvor mange der overvurderer ham :)

 

Han blev vist kåret til noget. Men det var mest pga. popularitet, så vidt jeg kunne forstå på 'konkurrencen' (; men jeg synes han er rigtig rigtig cool! Jeg synes han spiller rigtig fedt, og har lavet nogle rigtig fede ting. Og så kan jeg slet ikke forestille mig andre end ham, spille med Slipknot!

Link til kommentar
Del på andre sites

efter min personlige opfattelse synes jeg ikke ligefrem disse to trommeslager besidder lige så meget teknik som f.eks. Mike Portnoy, Niel Peart eller The Rev...

 

Så kan det jo igen diskuteres om det-at-være-verdens-bedste = at besidde tekniske evner. For mig er det egentlig rimelig irrelevant overhovedet at snakke om at være verdens bedste trommeslager. Musik er ikke en konkurrence. ;-)

Nu er genren rimelig meget uden for mit felt, men jeg synes umiddelbart han er overvurderet. Derek Rhoddy ville nok være mit bedste bud.

 

Mvh Kristian

Link til kommentar
Del på andre sites

Åhh tak gutter så er det ikke mig der er galt på den hehe ;D

 

- men jeg læste bare på BT, ekstra bladet, whatever.. at Joey Jordison var blevet kåret som verdens bedste trommeslager. Og det første jeg tænkte var bare "Det kan da ikke passe".

Link til kommentar
Del på andre sites

Så kan det jo igen diskuteres om det-at-være-verdens-bedste = at besidde tekniske evner. For mig er det egentlig rimelig irrelevant overhovedet at snakke om at være verdens bedste trommeslager. Musik er ikke en konkurrence. ;-)

Nu er genren rimelig meget uden for mit felt, men jeg synes umiddelbart han er overvurderet. Derek Rhoddy ville nok være mit bedste bud.

 

Mvh Kristian

 

Præcis præcis, musik skal spilles og føles og ikke konkurreres om.. Det handler om at udtrykke sig på forskellige måder. ;D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm, har fundet noget her http://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/joey_jordison_best_drummer_in_25_years.html Og lad jer ikke narre af hjemmesiden ;-)

 

Og vil give jer ret, musik handler på ingen måde om konkurrence. Det er noget af det jeg elsker mest ved musik; man kan være sin egen! Undskyld det er en smule 'off topic'.

Link til kommentar
Del på andre sites

#1 Joey Jordison

#8 Vinnie Colaiuta

#12 Steve Gadd

#18 Jeff Porcaro

:argh:

 

Utroligt, at der overhovedet er nogen der kan finde på at lave sådan en afstemning...

 

ja det er set med min optik en ligegyldig liste, jeg kender da til danske slagere som ( sys lille jeg) spiller universklasser bedre end Joey Jordison.

 

Han har nok ret i påstanden om de 37 % som kun har hørt Slipknot...

Link til kommentar
Del på andre sites

#1 Joey Jordison

#8 Vinnie Colaiuta

#12 Steve Gadd

#18 Jeff Porcaro

:argh:

 

Utroligt, at der overhovedet er nogen der kan finde på at lave sådan en afstemning...

:confused: :confused: :confused:

 

Verden er mærkelig :hmm: Men synes helt sikkert Joey Jordison spiller fedt, men Jeff Porcaro er min klare favorit. Han spiller jo meget federe ifølge mig og Vinnie og Gadd.. Jeg synes, at hvis man skal se på top 10 slagere i verden er dummerworlds liste helt klart den mest "rigtige", men det kan jo altid diskuteres! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

lars ulric og jorey jordison hvad sker der

 

det eneste de kan spille er jo metal og det er de ikke en gang gode til der er sygt langt vej for dem til at blive de bedste

 

hvis der skulle findes den bedste så skal de være en der kan spille alt inden for musik og skal besidde fantastisk teknik og viljestyrke og mange andre ting

 

det er selvfølgelig buddy rich der bedste :D

Link til kommentar
Del på andre sites

tjah, samtlige contest-tests er jo præget af dommernes smag... jeg blev også jævnt overrasket da joey tog titlen som den bedste, men det viser jo bare, hvilken grupe mennesker der bruger tid på at stemme i disse polls.

Dog ville det ikke gavne at smide et udvalg til at kåre den bedste, for der er individets musiksmag afgørende - såfremt man er nomineret som verdens bedste trommeslager, må vi antage at der er skills. men jeg har langt nemmere ved at udpege de ekstraordinære færdigheder i en metaltrommeslager end ved f.eks. en poptrommeslager. Men en poptrommeslager, som antageligt spiller mere simpelt end en metaltrommeslager (jaja, generaliseret) kan være langt overlegen i specifikke områder sammenlignet med en metaltrommeslager (og omvendt)...

 

gav det mening, eller er min forelæsning for kedelig, så jeg er nødt til at koble af?

Link til kommentar
Del på andre sites

Vinnie Colaiuta er kåret af Moderndrummer som verdens bedste all-around trommeslagere tror det var i 2007...

 

Den titel fortjener han også, syntes jeg selv..

 

Den title Joey har fået er givet med udgangspunkt i et berømthedsbarometer. Selv jeg kan høre han ikke er verdens bedste metal trommeslager. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm... Jeg syntes heller ikke han er verdens bedste, men han er god til det han gør, og er der nogle der syntes han skal kåres som verdens bedste, jamen så vil jeg da ønske ham tillykke med det!

For mig betyder det intet og syntes egentligt det er ret blød at kåre den bedste,for ligemeget hvem der blev kåret, ville der være delte meninger omkring det, og der vil altid være en trommeslager et eller andet sted i verden der er bedere. såååå...

Link til kommentar
Del på andre sites

Pas nu på hvad du siger ;-)

 

Jeg vil da sige at Joey besidder en hvis form for talent, men det er squ ikke i den højeste skala..

 

Men Lars derimod, der skulle forstille at repræsentere Danmark inde for musik, er da noget af det mest talentløse.. Selvfølgelig bare min mening, men har prøvet meget længe at finde hans talent, men har squ aldrig fundet det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil da sige at Joey besidder en hvis form for talent, men det er squ ikke i den højeste skala..

 

Men at sige, at han ikke engang er god til at spille metal, er simpelthen for langt ude.

 

 

Men Lars derimod, der skulle forstille at repræsentere Danmark inde for musik, er da noget af det mest talentløse..

Hvem har dog bildt dig ind, at han repræsenterer Danmark? :huh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har engang været verdens bedste. Nu er jeg bare gammel, tyk og langsom. :ph34r:

:dialaugh_trans:

Sådan har jeg det også...

 

Men ellers så er det jo det samme vi diskuterer og kom frem til i den tråd som Jonas Lind henviste til i starten af denne tråd.

Og så er det efter min mening spild af tid og ret useriøst at finde "verdens bedste trommeslager"

... GAB :zzz:

Redigeret af Mr. Moth
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu