Hjemmeside Og Liveoptagelse


MADL

Recommended Posts

Hey folkens

 

Til en koncert her den anden dag smed vi sporene fra pulten over i vores lydkort og har siden 'grov-mixet' 3 numre. Man kan altid nævne en masse forbehold for lydkvalitet, sammenspil, fuckups osv. :argh: , men det er som det er. Kunne være fedt hvis i gad at give det et lyt og kommentere.

Vi er en trio, hvor guitaristen synger og da vi startede projektet uden egentlig forsanger var vores 'dogme', at hvis guitaristen ville give det et forsøg med at synge, ville vi gøre hvad vi kunne for at bakke ham op med kor osv. Lidt et forbehold idet ingen af os er vanvittige sangere:)

 

Giv også gerne kommentarer til hjemmesiden, og mulige forbedringer.

 

På forhånd tusind!

 

Det er her: http://thechimps.dk/

 

vh Morten

Redigeret af MADL
Link til kommentar
Del på andre sites

Ps. Det er sgu svært at mixe en liveoptagelse med så meget bleed og iøvrigt et lilletrommespor som 'forsvandt', så det reelt kun var en enkelt overheadmikrofon at gøre godt med til trommer udover stortrommen (og det der røg i alle de andre mikrofoner...).

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er sq stærkt! Jeg synes I gør det møggodt! Jeg har selv startet et lignende projekt op - ogs' en trio men med orgelbas. Ingen af os er sangere så det er jo en kæmpe udfordring at få det til at lyde af noget...

 

Thumps up!

 

...og lige lidt mere thumps up!

Link til kommentar
Del på andre sites

jow jow plademix er det jo ikke, men man får et ganske udemærket indtryk af jeres musik. Jeg kunne dog godt tænke mig at i bygger hjemmesiden op så musikafspilleren ikke loader hver gang man klikker på et link, det ville være fint at kunne klikke rundt på hjemmesiden uden at høre introen til "i got a woman" igen og igen.

 

Ellers simpelt og informativt.

 

[rau]

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder jo skide fedt og de mahogni-tønder klæder jeres lyd perfekt.

Du ligger iøvrigt fedt.

 

En fornøjelse at lytte på! :cigar:

 

Tusind tak for rosen!

 

 

jow jow plademix er det jo ikke, men man får et ganske udemærket indtryk af jeres musik. Jeg kunne dog godt tænke mig at i bygger hjemmesiden op så musikafspilleren ikke loader hver gang man klikker på et link, det ville være fint at kunne klikke rundt på hjemmesiden uden at høre introen til "i got a woman" igen og igen.

 

Ellers simpelt og informativt.

 

[rau]

 

Hej Jesper

 

Nej - dels er der MEGET bleed i alle mikrofoner og dels er jeg ikke den vilde mixe-haj... + at lilletrommesporet jo forsvandt:)

 

Med den Flash player jeg bruger kan man ikke indstille den til kun at starte på en af siderne, eller at fortsætte ufortrødent selvom man skifter underside desværre, men tror så iøvrigt at du har ret i at det er bedst at slå den helt fra så man selv skal trykke play. Det er hermed gjort. Tak fordi du gav dig tid til kritik :)

 

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Ikke noget at takke for, man overser da aldrig en chance for at kritisere andre ;) fornøjelsen er helt på min side.

 

Du har jo den mulighed at bygge siden op i frames, men det giver nogle minusser andre steder, så det syntes jeg selv du skal vurdere..

 

Du kan også vælge at lave hele siden i flash, men det er jo nok lidt træls at lave det hele om nu :(

 

[rau]

Redigeret af jesperrau
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jesper

 

Tak alligevel ;)

 

Jeg ved ikke helt hvad du mener med frames. Det er min første hjemmeside (anden faktisk men den første var sådan en 1-2-3 template), så derfor ved jeg ikke helt hvad du mener med frames. Jeg valgte Wordpress fordi det skulle være så nemt som muligt, men stadig muligt at customize... Kan man lave frames i Wordpress?

Flash er da vist meget svært, så ja der står jeg over. Det var også mest for at prøve det og henvise til, når folk spørger hvem vi er i forbindelse med koncertbookninger...

 

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

hmm.. måske lidt svært at forklare, men jeg prøver.

 

Frames er flere hjemmesider i samme side..

 

Lad os sige at din menu er en side og dit tekst og billedeindhold er en anden side, så kan din menuside fortælle indholdssiden at den skal skifte til en anden uden at den selv skifter. Det var i en sådan frame at jeg ville have lagt flashplayeren, men som sagt så er det ikke anbefalelsesværdigt at bruge da det bla. giver problemer i forhold til søgemaskiner.

 

Et andet forslag kunne måske være at give folk mulighed for at åbne playeren i et andet vindue, gerne et vindue hvor du har tilpasset det størrelsen på playeren.

 

Så har jeg lige opdaget et par ting mere:

1 Dine links i højre side skal helst åbne i et nyt vindue, det er aldrig godt at lede folk væk fra sin side.

2. Den visitstingest i højre side påstår at jeg bruger Netscape, men jeg bruger en ganske almindelig Explorer så der er noget galt med den.

 

[rau]

 

PS: Flash er faktisk rigtig sjovt at lege med og ikke specielt svært at lave en side som din i.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder som en fest jeg gerne ville ha' være med til.

Jail-break er altid et sikkert hit, og alt er jo superlækkert spillet..

Som du selv siger er der altid enkelte fuck-ups, men det er jo derfor musikere hører live musik.

Det er fordi det er federe end at høre pladen, når man kan høre at guderne, trods alt bare er mennesker.

tomler op :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jesper: Tak for introduktionen til frames. Tror bare jeg holder fast i dette med vores beskedne besøgstal :)

Jeg skal prøve at se hvordan man åbner nye vinduer med links'ene, men ved ikke umiddelbart hvordan (har heller ikke ledt endnu).

 

Hamselv: Tusind tak for rosen - og ja; Thin lizzy holder altid!

 

Tager gerne imod mere kritik :)

 

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Kæft det er fedt det der! Det er overraskende fed live-lyd, synes jeg :)

Jeg synes du spilmæssigt groover pisse fedt. Du ligger der, hvor du skal, synes jeg! I har rigtig fed energi, når I spiller sammen, og det er virkelig en fed ting.

 

Lydmæssigt, så havde jeg nok lagt guitaren lidt længere tilbage i mixet. Synes den er for kraftig i forhold til vokalen.

 

- Kasper Hertz

Link til kommentar
Del på andre sites

Kæft det er fedt det der! Det er overraskende fed live-lyd, synes jeg :)

Jeg synes du spilmæssigt groover pisse fedt. Du ligger der, hvor du skal, synes jeg! I har rigtig fed energi, når I spiller sammen, og det er virkelig en fed ting.

 

Lydmæssigt, så havde jeg nok lagt guitaren lidt længere tilbage i mixet. Synes den er for kraftig i forhold til vokalen.

 

- Kasper Hertz

 

Tak Kasper, for ros og kritik.

 

Mixet er et råmix, men jeg vil lige lytte igen med guitaren for øje.

 

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu