Nicolaj Fage-Lorenzen

En Stor Oplevelse...

Recommended Posts

Hej medslagere,

Er simpelthen nødt til, at dele en rigtig fantastisk oplevelse med jer.

Igår, lørdag d. 11/12, afholdt Elvis Unlimited i Randers deres Christmas Special på Værket.

Det Elvis-show, jeg er trommeslager i, skulle spille koncert for ca. 500 Elvisfans. Som en special feature, var Elvis' studiesession-bassist, Bob Moore, fløjet fra Nashville, Tennessee, for at spille i alt 8 af de numre, han i sin tid indspillede med Elvis, heriblandt Fever, Devil In Disguise, It's Now Or Never, Can't Help Falling In Love, Little Sister...

Manden er 78 år gammel og har spillet på numre som: Bridge Over Troubled Water, Crazy (Patsy Cline) og ca. 1700 andre indspilninger. Han fortalte, at han havde spillet over 17000 sessions!!!

Lidt læsestof om Bob

Han spillede kontrabas på alle numre og hukommelsen og spilleformen var forbavsende god, alder og alt taget i betragtning. Han havde sit helt eget swing og sin helt egen tempofornemmelse... :hmm:

Han var en glad og historiefortællende fyr, som man vist kan sige har oplevet lidt af hvert...

Jeg er glad og stolt over at have spillet med en levende legende, og det er en aften, som på alle måder gik op i en højere enhed...

Her er lidt skud fra dagen/aftenen. Enjoy :-)

IMG_4170.jpg

IMG_4141.jpg

IMG_4171.jpg

IMG_4178.jpg

IMG_4189.jpg

IMG_4216.jpg

Manden til højre på det billede med Bob Moore og jeg, er ingen ringere end Elvis' tourmanager fra '71-'77, Charles Stone! Han fortalte anekdoter før de to sæt i showet og gjorde i øvrigt intet forsøg på, at pynte på myten om Elvis... A night to remember.

God 3. advent!

\N

Edited by legolas

Hvor er det bare SEJT .. Glæder mig for dig at du fik den oplevelse med i bagagen.. Det er den slags der gør livet det hele værd..

Tillykke min ven

dejlig historie, må være en kæmpe oplevelse at møde en legende som ham.

Og lidt sejt at han fyrer den af på kontrabas. ( old school )

Tillykke.

Det er fantastisk dejligt når man oplever, at man selv er med til at bære faklen videre fra de store legender.

Mvh.

Peter S.

Det må have været en fed oplevelse.

Jeg kan se at du spiller med Jesper Findshøj.

I tidernes morgen spillede vi sammen i det nordfynske.

Du må endelig hilse ham.