Brugbart Tilbehør Og Stortrommehul?


Hobse

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har to spørgsmål.

 

1. Kan i anbefale noget tilbehør til trommesættet? Alt fra små skruer til fede gadgets.

 

2. Hvad hjælper det at lave hul i sit stortrommeskind? Og vil i anbefale det?

 

Vh. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvad gadgets angår er det jo smag og behag. Jeg har fx en DW hi-hat cloth, som åbner hi-hatten når man træder på pedalen :cigar: : http://www.thomann.de/dk/dw_sm505_hihat_drop_clutch.htm

 

Derudover HAR jeg brugt tight screws på lilletrommen, men det er noget lort når man skal skifte skind, fordi de er stramme hele tiden når man løsner skruerne :argh:

---

Hvad angår det med hul i stortrommeskindet, vil jeg egentlig også gerne vide om hvad det gør, og om det kan betale sig :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

hul i storetrommen er for det meste brugt af rocktrommeslagere, da det giver storetrommen den mere "døde" lyd, hvorimod fx en jazz-slager stræber efter mere tone i lyden.

- samtidig gør hullet det en del nemmere at mic´e storetrommen op på livejobs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hul i frontskindet, kan også gøre det nemmere at kontrollere slagskindet. Er der ikke hul, bliver slagskindet mere 'levende' og giver feedback som ikke gør det nemmere at styre dobbeltslag etc.

Men som nævnt man mister noget tone ved at lave hul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Så vil jeg lige smide et spørgsmål oven i bunken, i henhold til det med hul i frontskindet: gør det nogen forskel om hullet er 2" eller 5"? :confused:

 

Jeps, det er der!

Jo større hul i frontskindet jo mindre tone. Husk på, trommen føles også anderledes at spille på afhængig af hvad du vælger, da der jo bliver flyttet meget luft rundt i en stortromme ved hvert slag. Og luften fiser jo ud af hullet...som man siger... :doo:

 

Det er meget forskelligt om man er til hul i frontskindet eller ej. Og man kan få kæmpe diskusioner ud af det. Men det er helt klart op til den enkelte hvad der lyder/føles bedst. Lige meget hvilken genre man spiller.

 

Husk at starte med at skære et lille hul hvis du vil eksperimentere. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeps, det er der!

Jo større hul i frontskindet jo mindre tone. Husk på, trommen føles også anderledes at spille på afhængig af hvad du vælger, da der jo bliver flyttet meget luft rundt i en stortromme ved hvert slag. Og luften fiser jo ud af hullet...som man siger... :doo:

 

Det er meget forskelligt om man er til hul i frontskindet eller ej. Og man kan få kæmpe diskusioner ud af det. Men det er helt klart op til den enkelte hvad der lyder/føles bedst. Lige meget hvilken genre man spiller.

 

Husk at starte med at skære et lille hul hvis du vil eksperimentere. :)

Okay, tak :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu