Kan Vi Lave En Nodebank Herinde?


jonaslind

Recommended Posts

Hey

 

Jeg har tænkt over, om vi kan lave en nodebank over trommenoder, sangtekster, sange med akkorder, sange med tablatur osv.?

 

Der findes mange gode, men ikke hvor vi kan efterspørge.

 

Og her er jo flere som spiller covermusik i alle genre, så der er vel potentiale i sådan en tråd, tror jeg...

Link til kommentar
Del på andre sites

Fed idé! En "guide"-sektion ville heller ikke gøre mig noget. Jeg ved godt vi har tips og tricks, men i stedet for at det var meget spørgsmålspræget kunne man lave det til vidensudveksling, som man for eksempel ser i nogle af de mange selvbyggertråde. Der synes jeg tit der kommer gode fif til hvordan man kan gøre :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en ganske pæn samling tabs til Guitar Pro med 117 forskellige genrer og bands. Der er ikke så meget dansk, men udover det har jeg ikke browset gennem halvdelen af det endnu så et eller andet må der være du kan bruge. Så hvis du kan finde på en måde at dele det nemt så må du da gerne få den :)

Ja, evt. DropBox eller Pirate Bay.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en ret stor nodebank på min computer med alverdens ting og sager, som jeg har lavet gennem årerne.

 

Alternativt kunne vi jo lave en fælles Drop Box, og så dele den vej?

 

Jamen en fælles dropbox er en fantastisk ide - så god at jeg har tilladt mig at oprette den:

 

Username/mail: tabsognoder@live.dk

Password: trommeslageren

 

Så er det bare med at begyde at fylde op i nodebanken.

 

Sæt i gang. :cigar:

 

Dok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jamen en fælles dropbox er en fantastisk ide - så god at jeg har tilladt mig at oprette den:

 

Username/mail: tabsognoder@live.dk

Password: trommeslageren

 

Så er det bare med at begyde at fylde op i nodebanken.

 

Sæt i gang. :cigar:

 

Dok.

 

 

Kanon idé, men hvordan virker det?

Jeg har installeret dropbox, men hvordan kommer jeg videre med de links?

Link til kommentar
Del på andre sites

Kanon idé, men hvordan virker det?

Jeg har installeret dropbox, men hvordan kommer jeg videre med de links?

 

Hvis du går ind på www.dropbox.com og logger ind med:

 

noderogtabs@live.dk + trommeslageren

 

Kommer du til vores nye fælles konto, hvor folk kan uploade deres tabs, noder, tekster whatever. Jeg ved ikke om der er smidt noget op allerede.

 

Hvis du vil dele mappen med din egen dropbox, kan du sagtens det - det er bare logge ind på fælles-dropbox og invitere dinj private dropbox til at dele en mappe.

 

Jeg kan se at du har gjort det den anden vej - lavet en mappe i din private DB og inviteret Fælles DB,som nu har sagt ja :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være fedt med nogle trommenoder. Det kan godt være lidt svært at finde transskriberinger, synes jeg. Noder til alle mulige andre instrumenter interesserer mig ikke så meget, som trommeslager, selvom det da nok kunne være nyttigt. Men er der ikke rigeligt med sites der udbyder guitartabs osv.?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der nu var en af odenseanerene, der havde ægte ts spirit, kunne vedkommende jo tage ind på musikbiblioteket, låne alt de har af trommenoder, og scanne hele lortet ind! ;)

(ville gerne gøre det selv, men ejer ikke en scanner dims, og så er mit lånerkort sku blevet væk..)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der nu var en af odenseanerene, der havde ægte ts spirit, kunne vedkommende jo tage ind på musikbiblioteket, låne alt de har af trommenoder, og scanne hele lortet ind! ;)

(ville gerne gøre det selv, men ejer ikke en scanner dims, og så er mit lånerkort sku blevet væk..)

Hvor ligger musikbiblioteket? Det kan godt være jeg kan finde tid til at scanne en enkelt node eller to ind en dag ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis der nu var en af odenseanerene, der havde ægte ts spirit, kunne vedkommende jo tage ind på musikbiblioteket, låne alt de har af trommenoder, og scanne hele lortet ind! ;)

(ville gerne gøre det selv, men ejer ikke en scanner dims, og så er mit lånerkort sku blevet væk..)

 

Mon så ikke man kommer i stridigheder med nogle ophavsrettigheder?

Link til kommentar
Del på andre sites

At scanne er det samme som at kopiere.

Så det er ikke lovligt, hvis man går ud over de (aftalte) rammer, som er aftalt.

Jeg vil ikke turde gøre det... :argh:

Altså, nu er en dropbox fil, jo ikke det samme som freedrumtabs.com hvis dh forstår hvad jeg mener?

Mht. Placering, ligger det lige ved siden af/på amfipladsen! ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu