Nogen Der Kan Sige Lidt Om Dette "vintage Sæt"?


Dan "Due" Jensen

Recommended Posts

Hej TS'ere

 

Jeg har netop købt et sæt, som jeg fandt på Gul Og Gratis.

Det er næsten komplet og består bl.a. af denne14x4 Ludwig Lilletromme, som jeg starter med at sætte billeder ind af (jeg sætter billeder ind af de andre ting senere i aften)

 

Bækkenerne er desværre ikke i alt for pæn stand, men det drejer sig om:

14" PAISTE Stambul 65 hihat

18" Zyn (tyndt)

20" AJAX ride

 

Er der nogen der kan sige noget om denne lilletromme til at starte med (hvornår er den fra osv...)

Mvh Dan

 

DSC00465.JPG

 

DSC00462.JPG

 

 

 

DSC00467.JPGDSC00466.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Lilletrommen er en Ludwig Supraphonic fra 1971, ifølge serienummeret. Kedlen er ikke 4, men 5" dyb og lavet i aluminium. Det ser ud til at være den originale strainer – kunne sikkert trænge til at blive skiftet.

 

Det er en fucking fed snare. En af de mest populære i studiet gennem tiden. Tillykke med købet – den bliver du glad for. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Supra 71... Værdi ca 2000 kr

 

Verdens fedeste lilletromme!

 

 

Hehe godt sælgeren ikke havde nogen anelse om det... Jeg har vist gjort endnu et godt køb.

Angående kedlerne, så kan jeg ikke finde noget navn/logo. Men smider lige nogle billeder på om et øjeblik, også af kanterne...

Utroligt som jeg altid regner forkert med de tommer der...

Link til kommentar
Del på andre sites

Yeps.. Den er magen til din

 

Din er bare møg beskidt.. Skil den ad og giv den en cillitbang med orange tud.. Så er den som ny.. CB må kun sidde på i max 30-40 sek så skal du børste med en blød tandbørste og så skylle af med koldt vand.. Behandl små områder af gangen.. Giv alle gevind en klat vaseline inden du samler igen ..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Hej!

 

Tillykke med Supra´en! Den bliver du glad for.

 

Sættet er et af de utallige sæt, der blev fremstillet hos Star (senere Tama) og solgt under forskellige navne - jeg har har haft et med navnet Santana, og har set andre herhjemme med samme navn - som ingen i USA kender. Måske et navn som den danske importør har bedt om at få sættet med.

 

Der er ikke sparet på antallet af lugs - 10 på hver side af stortrommen, og 8 i hver ende af 13´eren, ikke?

 

Kedlerne er der ikke så meget ved, men de kan komme til at lyde meget behageligt - blødt og varmt. Vil du give dem lidt mere attack kan du oliebehandle indersiderne, for eksempel med linolie.

 

Ofte kommer de med flotte wraps, men den sorte er jo - nobel?, omend lidt kedelig.

 

Det er fint at de er komplette, for det kan ikke betale sig at lægge mange penge i dem - forstået på den måde, at du får ikke pengene igen ved videresalg. Sæt skind på og nyd det som det - eller lad være og sælg det.

 

 

Hatten ser fed ud, synes jeg - B8 og ikke NS12 som andre tidlige billigserier fra Paiste.

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du skulle vel ikke være interesseret i kedlerne, til noget selvbyg Jon? :dialaugh_trans:

 

Nej tak, jeg har været der!

 

Men "pænt" af dig at tænke på mig, det varmer - mine ører.......

 

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg vil godt rengøre Ludwig snaren for dig,

 

men du skal regne med at det tager rigtig

 

laaaaaaaang tid ;)

 

Torben

 

tillykke med den :-)

 

Tak skal du have:-)

Jeg kan helt sikkert godt bruge lidt hjælp Torben. Så kan du også prøve mit Signature sæt (kan jo se du også er Sonor-mand)...

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fint at de er komplette, for det kan ikke betale sig at lægge mange penge i dem - forstået på den måde, at du får ikke pengene igen ved videresalg. Sæt skind på og nyd det som det - eller lad være og sælg det.

 

God idé. Så kan min søn på snart 5 år få lov til at spille på Star i stedet for det Millenium børne-skrammelsæt han har nu... De kan kun lyde federe:hmm:

Hvilke skind kan I anbefale? Både til kedlerne og Supraen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Supraen skal helt klart have Remo coated ambassador og et ambassador hazy på bunden- så er den good to go. Jeg kender ikk kedlerne, men vil anbefale clear ambassador i bunden og coated emperor eller ambassador på toppen. Stortrommen bliver fed med powerstroke på! Det er jo helt subjektivt, men med skind fucker det ikk helt op!

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Nej, du har ret, Erge, det er IKKE et Star - det er et stencil-sæt lavet af Hoshino (Star).

 

Lugs er mage til disse:

 

thumb-CBD3_4AE463A9.jpg

 

Som sad på et Santana.

 

 

De holder iøvrigt evigt.

 

Emperors er efter min mening for tykke til de lette cigarkasse-træ-kedler. Ambassadors foroven og forneden, eller endnu bedre i bunden Diplomats hvis man stadig kan få dem?

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu