En Lille Ny Er Født


Andreas Nauta

Recommended Posts

Hey.

 

Vi har netop fået mixet dette nummer færdig og nu kunne det være rart med lidt ris/ros :-)

 

Det er indspillet i øveren på en 8 spors HDD-recorder så selve produktionene er hvad den er...

 

Der er fyret godt op for dobb. pedalen :tu: og det er jo så nice for en trommeslagter at høre...især når det ikke er én selv der har mixet, men bassisten hehe

 

Men hvad synes du om selve nummeret? er det cool? er det skod?

Al kritik - både god og dårlig - modtages med åbne arme ;-)

 

"Saturday Not Shaving" kan hentes her :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

NICE :P jeg kan fandmer godt lig dinj dobbelt pedal ;-)!!!!!!! det lyder sku rIImelig nice :P

Thanks m8 :-)

 

@ lars_ulrich: Hvad synes du er godt spillet? trommerne? eller det hele? kan du uddybe? :-)

 

Det jeg egentlig fisker efter er, om selve musikken i både det nummer her, og dem fra vores "Demo 2005" på www.scam.dk holder!...

 

Jeg synes nemlig selv at vi roder lidt rundt i stil-arterne...

Noget er meget Dream Theater/Rammstein inspireret ("B.C.S.S")...andet er noget tungere ("SO!" ...+ et nyt nummer som ikke er indspillet endnu)

 

Måske er der nogen her som har nogle gode idéer til hvad vi skulle fokusere mere på i forhold til andet...

 

Jeg er stadig lidt ny så ved ikke om det er det rigtige forum jeg spørger i :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes nu det er godt...kan ox godt lide de steder med 16/4 på storetromme(n/r)...lyder virkeligt godt...det er ox en rimlig okay forsanger i har. glæder mig til at høre den i radioen.

LOL...ja lad os håbe den når så langt :-):tu:

 

Tak for inputs :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du bedte om kritik, så jeg skal gøre mit bedste! :tu:

 

Første indtryk:

Lidt monotont på trods af de store dynamikforskelle i vers og omkvæd. Der er lidt terassedynamik over det - hvis du forstår? Altså, det er som om nummeret aldrig rigtigt bevæger sig i andet end to dynamik-stadier, ikke engang til sidst når det op i nye højder, selvom i prøver på det. (Hvis ik i gør, så sig lige til...hehe) Det er lidt ærgeligt.

Men ellers et solidt heavy-nummer!

 

Det var dynamikken og førstehånds indtrykket.

 

Jeres sanger synger falsk! Han skal lære at pitche ordentligt. Måske skulle i ændre melodierne så de bliver mere sangbare - altså sådan så tonerne ikke ligger så langt fra hinanden. For lige nu virker det som om han har svært ved at ramme plet når han skal hoppe så langt fra tone til tone, og det går ud over hans stemme. Han synger simpelthen falsk mange steder. Så, i bør ændre melodien så den bliver sangbar.

 

Guitar-lyden kan der går arbejdes lidt på. Der skal være en mere voldelig distortion på. Der er for lidt punch i lyden!

Til tider er de også en anelse utight... Guitarene altså - dine 16.dele på stortrommen sidder lige i skabet. Dét er fedt!!

 

B-Stykket virker dejligt afvekslende! Men jeg kom til at tænkte på - efter et par gennemlytninger - at det er lidt FOR dejligt med den afveksling. Nummeret mangler simpelthen lidt mere afveksling - ikke nødvendigvis i stil, men sten sikkert i dynamik!

 

Håber det kan bruges! :-)

 

Bare klø på! Det lyder jo godt nok i det store hele! -Og så tror jeg også i kommer mere til jeres ret live! Produktionen ødelægger stemningen i nummeret og det er ærgerligt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er lidt mærkelig lyd, men musikken lyder godt.. Mixer i det selv?

Takker :tu:

 

Ja, Sasser (bassist) mixer det hele på sin et-eller-andet-jeg-skal-komme-efter-dig-mixer og om han bruger cubase eller Logic eller hvad det nu hedder...det aner jeg ikke hehe.

 

Og det er som sagt optaget i øveren, så det er ikke den helt vilde produktion der kommer ud af..men hva fanden, man kan da høre hvad der sker :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er lidt terassedynamik over det - hvis du forstår? Altså, det er som om nummeret aldrig rigtigt bevæger sig i andet end to dynamik-stadier, ikke engang til sidst når det op i nye højder, selvom i prøver på det. (Hvis ik i gør, så sig lige til...hehe)

Hehe...nej det er ikke meningen den skal "bankes" vildt op til sidst...den skal bare slutte med et par omkvæd :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu