Første ''rigtigte'' Trommesæt!


DrummingBoy

Recommended Posts

Hej! Jeg er en dreng på 12 år som har gået til trommer siden sommer 2010.

Jeg har fået af vide at jeg skulle være noget så ''talentfuld'' om man vil.

Der er dette Tama Superstar Hyper-Drive SK62HZBNS - BPG tromesæt som skulle være et ret fedt sæt.

Ville dette sæt være noget for en som mig? har bla. planer om at skulle spille i et band.

 

MVH: Andreas

productimage.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Superstar serien er MEGA fed!!

 

Men det kommer nok an på hvad du selv spiller mest...

Er det jazz, funk osv, er det måske ikke det rigtige..

 

Men er vi over i noget pop/rock/metal, så ville jeg sige god for det...

 

Men vil foreslå (hvis ikke du HAR gjort det) at synder kigge markedet igennem.

 

Og så altid et godt TS råd... KØB BRUGT!!

Markedet PT. er rigtig lavt, så der er mulighed for at spare en del penge..

 

Men evt uddyb hvad hvilke genre du bevæger dig i for flere råd.

 

anders&//

og velkommen til da! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Superstar er rigtig fine trommer som du kan have glæde af mange år frem i tiden. Du kan også kigge på andre sæt i samme klasse som f. eks Yamaha Tour Custom. Du skal også overveje om de tamstørrelser er noget for dig. Det er et såkaldt "hyperdrive", hvilket vil sige, at tammerne ikke er særligt dybe. Dette giver en fokuseret lyd med masser af punch. Om denne lyd er noget for dig kan jeg jo ikke svare på, men tag ud og prøv det, det er det bedste du kan gøre.

 

Jeg har selv en Superstar, dog ikke hyperdrive, som jeg har haft i omkring 4 år og været rigtig glad for. Jeg har brugt det både live og i studie, og været rigtig godt tilfreds med dem. De kan selvfølgelig ikke måle sig med topklasse trommer, men spørger du mig, er det nogle af de bedste trommer du får til prisen. Det kan også godt betale sig at holde øje med brugtmarkedet da disse sæt dukker op med jævne mellemrum.

 

Hvilke genrer spiller du? Det spiller jo også en central rolle når du skal vælge trommer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg spiller ikke rigtigt jazz og funk og sådan noget men mere pop og kan også sagtens finde på at spille metal eller rock... spiller bla. også i et harmoniorkester kaldt Brass'n Harmony. Der har jeg spillet i et par måneder nu... ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg anbefaler også at du kigger efter noget brugt herinde. Du kan simpelthen ende med at finde et rigtig fedt prof. sæt til måske endda færre penge, end du skal give for et Superstar.

 

Jeg hjælper dig gerne med at finde noget - har før assisteret "andengangskøbere" herinde, og, så vidt jeg ved, er de da sidenhen blevet glade:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er dybt facineret af Tama da jeg syntes det lyder herre fedt og er mega fedt at spille på!

Det jeg har brug for: lilletromme, stortromme, tam, tam, gulvtam, hihat, crash, ride, stativer, stortrommepedal og evt. ekstra gulvtam, boomstavtiv til ride og dobbelt-pedal...

Redigeret af DrummingBoy
Link til kommentar
Del på andre sites

Tama Superstar er fine trommer til det meste.

 

men gør dig selv en tjeneste og lad være med at købe et pakketilbud hos en forhandler hvor der er skod bækkener med. Trommer for sig, og bækkener for sig.. og umdgå billige Paiste, Zildjian eller Meinl bækken pakker... du kan få LANGT bedre brugt herinde, eller ved at kigge lidt rundt på nettet!

 

Køb minimum dine bækkener brugt .. du får prof kvalitet til mindre penge end nye skod-bækkener :-)

 

med mindre seføli du har råd til at bruge 6-8000 på nye bækkener.. for så er nye jo fine.

Link til kommentar
Del på andre sites

Køb minimum dine bækkener brugt .. du får prof kvalitet til mindre penge end nye skod-bækkener :-)

På mange måder er jeg rigtig enig, men som spæd begynder var jeg rigtig glad for at have nogle bækkener med reklamationsret. Min slagteknik var ret upoleret, og jeg flækkede flere bækkener undervejs, hvilket gjorde brugte bækkener for en dyr investering for mig, da jeg ofte måtte erstatte de smadrede. Nu har jeg rettet op på min teknik, og revner ikke bækkener længere; derfor køber jeg brugt. Dejlige patinerede, tilspillede bækkener til halvpris. Det er sgu fantastisk! :) Hvis du ikke har nogle problemer med revnede bækkener, kan du selvfølgelig bare give den gas fra start!

 

God fornøjelse :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft et sæt mage til i tre år nu. Jeg har været rigtigt glad for sættet, og spiller du rock/pop, er det perfekt! Desuden er der muligheden for ikke så høje personer (som 12 årige for det meste er), at sætte hængetammerne meget lavt over stortrommen! - En lækker feature, uanset størrelse (;

 

Hvis du mangler bækkener og spiller pop/rock har jeg nogle lækre og billige Istanbul skiver til at stå.

 

- Jesper

Link til kommentar
Del på andre sites

I Eskildsen har jeg set at hvis man køber et trommesæt kan man få rabat på 500 kroner til nogle Istanbul Agop XIST Pro Brilliant Cymbals som er håndhamrede bækkener hvor du får 14 hihat, 16 crash og 20 ride. Ellers koster pakken 3000 kroner. :D

Redigeret af DrummingBoy
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Jeg købte selv et Hyperdrive som mit første sæt, men jeg købte hurtigt et andet fordi jeg synes finishen blev for kedelig og at tammerne var for korte. Jeg søgte en mere rocket lyd med mere dybde. Men det er et fantastisk begynder sæt med rigtig lækker hardware. Jeg har beholdt alle stativerne, og er meget glade for dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

De zultan jeg har hørt lyder rigtigt godt og mindst lige så godt som andre tyrkiske bækkener i den legering!

 

Lige som andre så svinger lyden lidt.. De er jo håndlavede.. Men dårligt lyder de ikk.

 

Mener også der er retur ret på hvis du ikk kan lide dem?

Jeg regner med at give dem et forsøg. :-) Det bækken jeg syntes lyder ringest må nok være crashbækkenet. Eller tager jeg fejl? Her er et link hvor du kan høre lyden. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg købte selv et Hyperdrive som mit første sæt, men jeg købte hurtigt et andet fordi jeg synes finishen blev for kedelig og at tammerne var for korte. Jeg søgte en mere rocket lyd med mere dybde. Men det er et fantastisk begynder sæt med rigtig lækker hardware. Jeg har beholdt alle stativerne, og er meget glade for dem.

Er også pænt sikker på at købe sådan et sæt. ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg kan også anbefale at du køber brugt, der får du meget mere for pengene! og kedlerne bliver bestemt ikke dårligere af at være blevet brugt! :)

jeg havde også købt et tama superstar hyperdrive hvis ikke det var fordi at jeg fik et vildt godt tilbud på de trommer jeg har nu!

Tama superstar er fede kedler, så varm anbefaling her fra!!

jeg holder selv meget af istanbul bækkener, jeg har ikke selv prøvet nogle zultan bækkener men har hørt de skulle være ganske fede!

men også bækkener ville jeg vælge at købe brugt! for igen får du meget mere for pengene på brugtmarkedet! trommeslageren er et godt sted at handle trommegrej, her får du rimelige priser, fordi vi alle herinde har styr på hvad tingene er værd, så du bliver ikke snydt herinde!

 

Mvh. Oliver A.

Link til kommentar
Del på andre sites

jeg kan også anbefale at du køber brugt, der får du meget mere for pengene! og kedlerne bliver bestemt ikke dårligere af at være blevet brugt! :)

jeg havde også købt et tama superstar hyperdrive hvis ikke det var fordi at jeg fik et vildt godt tilbud på de trommer jeg har nu!

Tama superstar er fede kedler, så varm anbefaling her fra!!

jeg holder selv meget af istanbul bækkener, jeg har ikke selv prøvet nogle zultan bækkener men har hørt de skulle være ganske fede!

men også bækkener ville jeg vælge at købe brugt! for igen får du meget mere for pengene på brugtmarkedet! trommeslageren er et godt sted at handle trommegrej, her får du rimelige priser, fordi vi alle herinde har styr på hvad tingene er værd, så du bliver ikke snydt herinde!

 

Mvh. Oliver A.

Jeg har dog været ved at kigge på brugte trommer det er bare lidt svært at finde Tama i forhold til Premier for eksempel. Jeg ved ikke hvofor men af en eller anden grund går jeg også meget ud i udseende af trommerne. Brugte sæt er jo tit lidt slidte og skinnene er heller ikke det pæneste men ja okay det kan jo vaskes og skinnene kan skiftes ud. Jeg er måske bare lidt sart. ;-)

 

MVH: Andreas

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja du er sart ;-)

 

For hvis du spiller På et sæt så ser det brugt ud lynhurtigt

 

Se sådan På det: et brugt sæt har fået de første skrammer.. Så behøver du ikk ægre dig over selv at skulle gøre det.. Plus at du sparer 30-50% af prisen!

Okay jeg vil lede efter noget brugt og hvis jeg finder noget interessant skriver jeg. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm

 

Tjaa

 

Hvis de bækkener er lige dem du drømmer om så er det ikk direkte dårligt..

 

Men sættet koster 8500 fra ny http://www.thomann.de/dk/tama_sk62hzbn_bk_superstar_hyper.htm

 

Så du betaler 1000 for bækkener.. Det er hvad et ride koster brugt .. Så du får Hihat og crash med gratis

 

Men ikk verdens bedste tilbud.. Men du kan jo byde ham 6000-6500 uden bækkener ?.. Mere skal du ikk give uden bækkener

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm

 

Tjaa

 

Hvis de bækkener er lige dem du drømmer om så er det ikk direkte dårligt..

 

Men sættet koster 8500 fra ny http://www.thomann.de/dk/tama_sk62hzbn_bk_superstar_hyper.htm

 

Så du betaler 1000 for bækkener.. Det er hvad et ride koster brugt .. Så du får Hihat og crash med gratis

 

Men ikk verdens bedste tilbud.. Men du kan jo byde ham 6000-6500 uden bækkener ?.. Mere skal du ikk give uden bækkener

Ja altså jeg ved jo ikke hvilke bækkener det er ud over at det er Sabian. Sabian er vel nogle meget fine bækkener? Dette sæt er jo så også et custom hvilket vil sige?

 

MVH: Andreas

Redigeret af DrummingBoy
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu