Mit Nye Yamaha Maple Custom Absolute!


Simon80

Recommended Posts

Så fik jeg endelig mit nye Yamaha Maple Custom Absolute!

 

Det er købt af Misterling via trommeslageren.dk. Jeg har ventet på at få det siden juni, da Mikkel først skulle modtage sit nye sæt fra Tyskland. Og i onsdags kunne jeg endelig køre til Amager og afhente det.

 

Det er et helt fantastisk lækkert sæt med en utrolig god lyd og så ser det bare skideflot ud. Finishen er Vintage Natural og kedlerne har som nævnt i overskriften følgende størrelser: 22x18", 8x7", 10x7,5", 12x8", 13x9", 14x14", 16x16".

 

13" er ikke med på billederne, da det er lidt for voldsomt at montere alle seks tammer.

 

Mit drum rack har jeg fået specialbygget hos Andy Bronson i England.

 

Min lilletromme er en 14x5,5" DW 'Craviotto' Solid Shell i ahorn.

Mit bækkensetup består stort set kun af bækkener fra Zildjian K Custom Dark-serien.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, jeg må indrømme at ligheden er slående. :-)

 

Det er et sygt fedt sæt! Jeg har aldrig tidligere ejet så dejlige trommer. Jeg har bestemt ikke planer om at sælge de næste MANGE år.

 

Desuden er farven jo smuk og tønderne har en dejligt fyldig lyd.

 

Jeg har forsynet alle tammerne med Evans EC2 clear skind, som har en indbygget dæmpe-ring. Jeg synes, det er velegnede skind, bl.a. fordi de forhindrer trommerne i at runge for meget. Lyden bliver tilpas kort, men stadig med masser af "attack".

 

Jeg overvejer også at smide et Evans skind på stortrommen, men det må nok vente lidt endnu.

 

Jeg er desuden rigtig glad for at ha' fået et drum rack med to integrerede bækkenholdere. Jeg sparer alle de forbandede stativer som jeg tidligere har brugt rigtig lang tid på at indstille når jeg var ude at spille.

 

Det er faktisk nærmest en drøm der er gået i opfyldelse. Nu glæder jeg mig bare til d. 19. marts, hvor jeg skal ha' sættet med på job første gang - oven i købet et stort haljob med 7-800 tilskuere. For s...., det bli'r fedt!! :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu