Cafésæt


Leqidu

Recommended Posts

Hej gutter

 

Er her nogle der kender et lille trommesæt som er praktisk og nemt at have med sig til spillejobs på f.eks smp cafer og lignende, og ved hvor det kan købes.

 

evt. bare en lille tromme, tamtam, stortromme og hihat

 

Men kan selvfølgelig få et børnesæt men tænker mere på et der er henvendt til voksne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er et Yamaha Hip Gig Al Foster sæt til salg på Dba!

 

http://www.dba.dk/trommesaet-yamaha-al-foster/id-71011385/

 

Det er fandme fedt og har den praktiske funktion at hele sættet kan pakkes sammen i stortrommen. Perfekt som cafe sæt :)

 

Havde håbet i prisklassen 5000-6000 .. Men kan være jeg skal tage mig sammen og give lidt ekstra.. Det er squ fedt hele lortet kan være i storetrommen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa

 

Det er mit Yamaha Al Foster hipgig på dba.

 

Du kan godt få en god "TS"-rabat, hvis du er interesseret.

Men dog lidt mere end 6000 :-)

 

Mvh

Rasmus

 

Hey.. Hvad indebærer "TS" rabatten ;) ... Har du et link til et nyt sæt, så jeg kan sammenligne lidt med nyprisen. Umuligt at finde ved en forhandler. Bare for god ordens skyld ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hejsa

 

"TS"-rabat er bare noget man giver til sine medtrommeslagerne her på trommeslageren.dk. Hvor meget det er kan vi jo snakke om, hvis du er interesseret.

 

Serien er udgået, men rent kvalitetsmæssigt svarer det ca. til et Yamaha Birch Custom Absolute.

Det kostede den gang omkring 15.000

 

Mvh

Rasmus

Link til kommentar
Del på andre sites

Yamaha laver en version, der hedder Manu Katché Junior. Det er lavet efter Yamahas sædvanlige høje standard.

Jeg købte et for et års tid siden med henblik på, at jeg kunne bruge det på småjobs og så kunne børnene ellers "lege" med det resten af tiden, men siden jeg fik det inden for døren, er det altså mig der har spillet mest på det og jeg er helt vild med det.

Det er let at stemme, hardwaret er i orden, lakken er pæn,og ikke mindst lyder de godt i forhold til, at det er et sæt, der kostede mig omkring kr. 3000-3500 brugt.

 

Jeg kiggede også på Sonor´s Jungle Kit og havde jeg haft pengene til at købe et i den White Sparkle de har, havde jeg nok købt det. De har Træreifer på BD og sådan nogle er sgu lige krydrede i pris som eftermontage;)

Redigeret af rene.eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

7000 kr. ? - Vil dog gerne se sættet først.. Bor i Aalborg og har ikke lige mulighed for at køre, så skal have lånt en bil. Så skal lige have det arrangeret.

 

Kiggede lige denne annonce hvor prisen landede på 8000, men der er dog en ekstra tamtam med.

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=56303&st=0

Link til kommentar
Del på andre sites

Yamaha laver en version, der hedder Manu Katché Junior. Det er lavet efter Yamahas sædvanlige høje standard.

Jeg købte et for et års tid siden med henblik på, at jeg kunne bruge det på småjobs og så kunne børnene ellers "lege" med det resten af tiden, men siden jeg fik det inden for døren, er det altså mig der har spillet mest på det og jeg er helt vild med det.

Det er let at stemme, hardwaret er i orden, lakken er pæn,og ikke mindst lyder de godt i forhold til, at det er et sæt, der kostede mig omkring kr. 3000-3500 brugt.

 

Jeg kiggede også på Sonor´s Jungle Kit og havde jeg haft pengene til at købe et i den White Sparkle de har, havde jeg nok købt det. De har Træreifer på BD og sådan nogle er sgu lige krydrede i pris som eftermontage;)

 

Manu Katche'et Ja det er en lækker prisklasse! Der er alligevel også noget coool over at spille på et "junior" sæt :D

Går og leder efter et brugt, men kan ikke lige finde nogle i øjeblikket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Manu Katche'et Ja det er en lækker prisklasse! Der er alligevel også noget coool over at spille på et "junior" sæt :D

Går og leder efter et brugt, men kan ikke lige finde nogle i øjeblikket.

 

Størrelserne er de samme som på nogle af de dyrere sæt :tu: .

Redigeret af rene.eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

Manu Katché er også et super fedt sæt!

 

Jeg hælder dog mest til Al Foster, også fordi at det er så skide smart at man kan pakke det sammen, på den måde man nu kan. Og hvis du kan købe Rbl7's til under 8000 kr. Så har du dælme også fået et lækkert sæt, for billige penge.

 

Der findes som sagt også Sonor Jungle Kit eller Taye Gokit. Som er også er nogle lækre sæt til cafe brug.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde engang et pearl rhythm traveler, - det var nu ganske cool, - har dog solgt det.

 

Benyttede det på et par cafe-jobs og hvis vi spillede dinner i et lokale og dans i et andet, - så er det rart med et ekstra sæt udstyr i mini-størrelse :-)

 

http://www.pearldrum.com/Products/Drumsets/Rhythm-Traveler.aspx

 

Det er vist omkring 4000 kr. for sådan et sæt.

 

Et par billeder fra et bryllups-dinner-job :gross:

Billede00003.jpg

Billede00001.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har stadigvæk mit Yamaha Rick Marotta HipGig til salg, selvom annoncen åbenbart er blevet slettet herinde.

 

Linket til dba.dk med billeder er: dba.dk/trommesaet-yamaha-rick-marotta/id-71739152/

 

Jeg tænker sættet er ideelt til dig, ja det er det mest kompakte, professionelle trommesæt, jeg kender til. Alt kan pakken ind i hhv. stortromme og stol, og der er medfølgende tasker med hjul til begge dele. Det hele kan således være på bagsædet i en bil eller i bagagerummet på en stationcar. Sættet købte jeg for fem år siden, hvor det stod til knap 23.000 kroner. Så der er altså tale om den bedste kvalitet fra Yamaha, hvad angår hardware og trommer - så er det blot et spørgsmål, om man kan lide størrelserne eller ej, da de jo også har noget at sige ift. lyden. Se mere info på linket ovenover.

 

Pris: 9.000 kroner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey mange tak for svarene allesammen!! - Det har givet mig blod på tanden og har nu oprettet en "købs-annonce" - Så må vi se om det ender med et køb. Jeg har konkluderet at jeg ønsker et sæt hvor dybden på trommen er meget begrænset, som man f.eks ser det på Taye Gokit.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu