Jeg Har Komponeret Et Par Numre


Recommended Posts

Hej venner!

 

I forbindelse med at jeg søger ind på MGK her nu om snart, har jeg komponeret et par numre, som jeg har tænkt mig at spille til prøven. Så tag da lige at give dem et lyt og kom gerne med lidt konstruktiv kritik. Tak!

 

LINK til numrene på myspace

 

Hilsen Christopher (-:

 

PS. Jeg søger forresten ind med klaver som hovedinstrument. En lidt vigtig detalje. Så deeet. Men ja, godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ene nummer er vildt fedt. Det andet nummer er vildt fedt! Jeg synes virkelig det lyder godt, og kan ikke komme med så meget andet end at jeg i det andet nummer omkring 1:30 blev lidt irriteret over du havde valgt at lægge et break ind. Men hver sin smag!

 

Det er virkelig flot spillet. Har du selv spillet både trommerne og klaver? Og hvor har du indspillet? Jeg kan rigtig godt lide lydbilledet.

 

Good job :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Det er virkelig flot spillet. Har du selv spillet både trommerne og klaver? Og hvor har du indspillet? Jeg kan rigtig godt lide lydbilledet.

 

Good job :tu:

 

 

Det er da forhåbentlig ikke en indspilning.

Det lyder som noget fra et af de der programmer hvor man komponerer i selve programmet og sætter instrumenter på, så det måske lyder lidt derhenad.

 

Fine kompositioner og held og lykke med det!

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ene nummer er vildt fedt. Det andet nummer er vildt fedt! Jeg synes virkelig det lyder godt, og kan ikke komme med så meget andet end at jeg i det andet nummer omkring 1:30 blev lidt irriteret over du havde valgt at lægge et break ind. Men hver sin smag!

 

Det er virkelig flot spillet. Har du selv spillet både trommerne og klaver? Og hvor har du indspillet? Jeg kan rigtig godt lide lydbilledet.

 

Good job :tu:

 

Fedt, mange tak!

 

Mht. breaket var det egentlig bare for at variere 2. vers med et lille gimmick, så det ikke ville være helt identisk med 1. vers. Men jeg kan godt se, hvad du mener. Dog synes jeg personligt, at det fungerer udmærket. Også fordi at det er sjovt at spille, det sted (-:

 

Jeg har indspillet hele molevitten på mit keyboard, som har et indbygget "studie"-program i stil med Cubase, Protools osv. Bare en smule mere simpelt og komprimeret selvfølgelig. Efterfølgende har jeg så lige smidt det gennem min computer for at lave lidt simpel EQ på det i Adobe Audition. Så det er egentlig ret simpelt - og noget primitivt. Men det fungerer nu fint i demo-sammenhæng, synes jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er da forhåbentlig ikke en indspilning.

Det lyder som noget fra et af de der programmer hvor man komponerer i selve programmet og sætter instrumenter på, så det måske lyder lidt derhenad.

 

Fine kompositioner og held og lykke med det!

 

Argh, hovhov så. Det er nu en indspilning - dog en digital indspilning. Jeg har skam spillet alle noderne, som du hører dem. Ikke noget programfusk og auto-instrumentation her :-)

 

Tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Argh, hovhov så. Det er nu en indspilning - dog en digital indspilning. Jeg har skam spillet alle noderne, som du hører dem. Ikke noget programfusk og auto-instrumentation her :-)

 

Tak!

 

 

Nej nej. Det var skam ikke for at det skulle lyde skarpt! Men trommer, bas osv. er vel fra sådan et program? Jeg er med på at det er din komposition og dit spil, men dine trommer og så videre lyder formentlig ikke sådan. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej nej. Det var skam ikke for at det skulle lyde skarpt! Men trommer, bas osv. er vel fra sådan et program? Jeg er med på at det er din komposition og dit spil, men dine trommer og så videre lyder formentlig ikke sådan. :-)

 

Hehe, sådan opfattede jeg det skam heller ikke. Men jeg må vist hellere lige prøve at forklare, så der ikke opstår yderligere forvirring.

 

Det forholder sig sådan, at jeg ejer sådan et smart nymodens keyboard, som indeholder rigtig mange forskellige instrumentlyde - heriblandt forskellige pianoer, basser, trommesæt og saxofoner. Det er naturligvis alt sammen digitale efterligningerne af de reelle, autentiske instrumenter. Ikke desto mindre er det altså muligt at spille f.eks. trommesæt på keyboardet, hvis man bare finder ud af, hvilke tangenter, der gengiver stortromme, lilletromme, hihat osv.

 

Så det jeg har gjort - som jo er lidt snyd, men meget ideelt i forbindelse med en demo-indspilning, når man ikke lige har sit band og et professionelt lydstudie indenfor rækkevidde - er selv at spille de forskellige instrumenter - men på mit keyboard som digitale efterligninger.

 

Altså har jeg ikke siddet bag et trommesæt, stået med en bas eller gjort, hvad end man nu gør med en saxofon. Jeg har derimod siddet ved mit keyboard og spillet henholdsvis "keyboard-klaver", "keyboard-bas", "keyboard-trommesæt" og "keyboard-sax". Men det er alt sammen - dvs. samtlige noder/slag som man hører fra klaveret, trommerne, bassen og saxen - spillet vha. mine fingre, der trykker på tangenter. Intet af det er programmeret.

 

Men ja, hvert "instrument" er så indspillet digitalt ind i hver sit spor ét ad gangen, hvorpå de er blevet smeltet sammen til et samlet spor. Til sidst har jeg så redigeret lydbilledet ved at lave EQ på skidtet.

 

Ja, det skulle jeg måske nok lige have startet med at gøre klart. Men det håber jeg så, at det er nu. Altså klart :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er et par fede numre, du har komponeret der.

Jeg har ikke meget styr på alt den digitale teknik, du har

anvendt, men alt i alt er det bare rigtig godt.

 

Held og lykke på din videre musiker-færd .....

 

Hehe nej, det kan jeg faktisk godt forstå. Det vigtigste er jo også, at der er kommet noget musik ud af det.

 

Men dejligt med endnu en positiv vurdering. Jeg takker (-:

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu