Hvorfor Skal Andres Grej Ødelægges!


alwurtz

Recommended Posts

Hej

 

Ja som overskriften siger, er jeg rimelig irriteret i øjeblikket. Jeg øver i Skanderborg med et af de bands jeg spiller med.

 

Da vi skulle øve i tirsdags var det desværre et lidt sørgeligt syn der mødte mig. Jeg kunne med det samme se at der var nogen der havde haft det sjovt med mine trommer.

 

10" tom over stortrommen var "bøjet" så langt ned at den nærmest hvilede på stortrommen.

 

Kæden på dobbelpedalen var ødelagt i venstre side.

 

En fjeder på seidingen var knækket.

 

Skruerne der holder "modelpladen" på lilletrommen lå og raslede rundt inde i lilletrommen!

 

10" tom skindet var blevet dæmpet med noget der minder om et stort klamt tyggegummi.

 

Hvad fanden er det der sker? Hvorfor er det at folk tror de bare kan spille som de vil på de ting der står i øvelokalet, og hvorfor kan man ikke gå til bekendelse hvis man mod forventning alligevel spiller på andres grej og ødelægger det? Det er jo ikke skader man ikke ser/mærker når de sker.

 

Ja undskyld , men jeg skulle lige af med lidt :dev:

 

God weekend.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kæft hvor er det MEGA-dårlig stil.

 

Jeg har lige stillet mit splinternye Bubinga-sæt ned i vores øvelokale og gangen efter jeg har været dernede, er toms stemt (eller det modsatte), der er rykket rundt på hele sættet, der er knækket en stik osv., trods vi har en aftale om at lade hinandens sæt være.

 

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk ikke kan holde fingrene for sig selv. Jeg overvejer kraftigt at pille mit sæt ned efter hver øver (det tager et splitsekund), men det bør bare heller ikke være nødvendigt?!?

 

Føler med dig..

 

/Carsten. :dev:

 

PS: Nassere og ødelæggere, der opfører sig som dem der er beskrevet i hovedtråden, skulle have et los i løgene... :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

I må vel kunne finde ud af hvem det var ?.. Og så sende dem en regning?!

 

Og derefter fortælle at hvis det sker igen så er det UD!!

 

Fuck jeg var blevet rasende.. Var det sket i mit lokale så var de røget ud PÅ STEDET!.. tolererer ikke den slags på nogen måde

 

Du skal i DEN grad brokke dig og lave "larm" over det!..

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft nogle af de samme problemer, og vi har endda at aflåst øvelokale ved Mono i Århus, hvor der er strenge regler om, at man ikke må bruge andres udstyr.

 

Vi deler lokale med 2 andre bands, og jeg kunne ofte se, at der var andre, der havde brugt mit trommesæt. Selvom jeg spurgte de andre direkte, om de havde lånt mit trommesæt, gik ingen af dem til bekendelse.

 

På et tidspunkt lå der en seddel i øvelokalet møntet på et af de andre bands, hvor der stod "Tak for lån af øvelokale". Der var det tydeligt, at de havde brugt mit trommesæt og vores mixer.

 

Sjovt nok holdt problemet op, da det band flyttede ud af øvelokalet.

 

Heldigvis fik jeg kun ødelagt nogle stikker og fik buler i mine skind, men det er da alligevel træls.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Kendt problematik - tag jer selv alvorligt og gør noget ved det i øvelokalet.

 

Hold møder, smid ud, find jer ikke i det.

 

Og husk at gribe i jeres guitarists (eller hvem det er) egen barm, når han liiiige låner deres forstærker....

 

 

Jon

Redigeret af jon petersen
Link til kommentar
Del på andre sites

Yeps.. Det kræver selvjustits begge veje

 

Kan slet ikk få ind i mit hovede hvorfor folk gør det?!

 

Jeg har ikk det store mod at låne ting ud bare folk spørger og erstatter skader.. Og sørger for at det ikke kommer ridser mm.. Men hvis man EN gang låner uden at spørge så får man med mig at bestille!

Link til kommentar
Del på andre sites

I vores øvelokale låner vi ret uhæmmet af hinandens ting, de to bands imellem.

Vores mics ligger ovre på deres side, og deres amps står på vores.

Sådan kan vi godt lide det.

Vi er nok heller ikke så følsomme med gearet som mange andre, og jeg har f.eks. ikke noget imod at andre bruger mine bækkener (som mange trommeslagere jo forbinder med det allermest følsomme af deres gear)

 

Men det er selvfølgelig godt gammeldags "træls" når andre slet ikke udviser respekt for andres ting og misbruger ens tillid.

Desværre er ikke alle lige godt opdraget hjemmefra.

 

Synes helt klart du skal tage konfrontationen med ham/hun som har ødelagt dine ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er uacceptabelt ud over alle grænser, at man ødelægger andres gear - eller låner det uden at spørge om lov!

 

Jeg håber du får fat i dem, der har brugt og ødelagt dit gear - og får den erstatning som du har krav på.

 

Og så skal vedkommende band bare tage en færge ud af Danmark!

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja det er sgu nærmere reglen end undtagelsen, at andre ikke kan finde ud af at behandle andres ting ordentlig! Sådan har det været stort set alle de år vi har haft en øvelokale forening her i byen, hvor der har stået grej i lokalet man kunne vælge at bruge. Hvad foreningen ikke har brugt af tid og penge på at reparere, istandsætte og indkøb af dele er helt vandvittigt!!

Underlig holdning altså... :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Bedste løsning: Få eget lokale til bandet. Jovist, det er ren dekadent luksus og ikke nødvendigvis en mulighed for alle - det være sig økonomisk eller praktisk. Men nej, hvor er det en fryd, at man ved ingen piller eller roder.

Link til kommentar
Del på andre sites

Overordentligt nederen at være udsat for sådan noget, har selv prøvet noget lignende flere gange. I det seneste fællesøvelokale vi var i, pakkede alle deres grej sammen i hver deres hjørne efter brug, det betød dog ikke at folk ikke tillod sig at låne af andre. Mit bæger flød over da jeg fik stjålet et bækkenstativ.

 

Nu er jeg heldigvis så privilegeret at jeg har et hus med plads til egen øver i kælderen, og en kæreste der af overbærenhed/kærlighed til musik, sagtens kan leve med at vi skramler lidt den ene gang om ugen - DET er fandme fedt..

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi i bandet har heldigvis eget øvelokale, da jeg lejer musiklokalet på min skole.

Dog har jeg sat mine trommer til rådighed i undervisningen, men da jeg er eneste musiklærer, og der er aldrig nogen i lokalet uden at jeg er der, så er risikoen minimal.

Jeg har dog en elev som gerne vil øve metal, så der skifter jeg lilletromme og mine yndlingsbækkener til skolens eget udstyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu