Hjælp Til 18" Konvertering


Jonas Andreasen

Recommended Posts

Hej

 

Jeg overvejer at købe en 18" gulvtam på ebay for så at konvertere den til stortromme, men hvad skal jeg købe udover træreifer? Jeg skal vel også købe nye claws?

Og er jeg nødt til at bore og så smide nogle spurs på? Har set ST drums har sådan nogle clamp on BD spurs, men holder det?

 

Mange spørgsmål, håber i kan hjælpe :-)

 

 

 

Mvh Jonas

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du kan vel nøjes med et Pearl eller lignende Jungle-kit.

 

Går du et niveau op og vælger træreifer, kan du stadig sætte ben fra et Jungle kit i de gamle benholdere på gulvtommen.

 

Til gengæld skal du lige undersøge hvilke claws du vælger til træreiferne - vælger du rigtige BD-claws, skal du være opmærksom på at du enten skal løfte lugs længere væk fra kedlen ved hjælp af nogle underlæg, skifte lugs til stortromme lugs - eller leve med nogle T-rods, der er hårdt vinklede udad. Hvis de overhovedet kan.

 

Det er sandsynligvis bedre og billigere at bygge en 18" Stortromme fra bunden - så slipper du for at købe reifer, ben, lugs og skind du ikke skal bruge alligevel.

 

Check Stdrums!

 

Venligst

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

yeps... konverter med et jungle kit.. eller byg selv.. med mindre det er en vintage kedel du er ude i.

 

det er røvdyrt at bygge en 18 om til BD med træreifer.

 

men det er muligt :-)

 

overvej at benytte claw som er lavet til 18" toms med træreifer.. og så bruge træreifer som er lavet til toms (lige som Ayotte og flere andre bruger.. reifer som dem kan bestilles, men er dyre, til gengæld undgår du problemer med at lugs er for lave).

 

men lidt flere detaljer om hvilken tromme du påtænker at ombygge.. så er det nemmere at sige om det betaler sig/er muligt. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hmm bruger allerede et Pearl jungle kit til at konvertere min 16 og det virker og lyder hæderligt. Dog kunne jeg godt tænke mig at slippe for hele tiden at skulle sætte det op. Det er en matchende Gretsch 18" gulvtam jeg har set på eBay, men kan godt se det bliver et problem med træreifer da højden på lugsne bliver et problem. Øv bøv, jeg må nok vente til der kommer en rigtig 18" BD til salg.

 

Tak for hjælpen ellers.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ok.. Ingen panik

 

Er det en gretsch så kan der være økonomi i det

 

Du kan lave lug underlag i kork ( og farve det med en sort tusch).. Hvis du kan leve med uoriginale claws så kan det hele laves for ca 1500-1600 i hardware og så lidt til skind

Ja ok.. Nok 2000 hvis du vil Ha tomholder i den også.

 

Så kan du regne På om det kan betale sig?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu