Hvilke Bækkener Flækker Mest Efter Din Erfaring?


henrikrathje

Recommended Posts

Jeg har på ganske kort tid formået at flække et Masterworks Custom Pointer.. crash..

 

Det var ganske vidst også købt i Tyskland ;)

 

Ellers må jeg nok på dette punkt sluge min stolthed på Paiste's vegne, og tilkendegive, at de har en del upsere. Jeg har selv revnet et både 20" og 16" Traditionals crash. Begge pga. fejl fra fabrikken. Desuden havde vi på friskolen i sin tid et Paiste 3000 (eller 1000?), som revnede på trods af en vis tykkelse..

 

Det er måske prisen for den fantastiske lyd?

 

men kender jeg Paiste ret så fik du nye skiver?..

Link til kommentar
Del på andre sites

IKKE SLÅ MIG..!!!! men hvis det er en vejledende liste, så mangler der stagg!! de flækker allesammen :)

 

FLÅÅÅ!

 

;-)

 

det er ikke en liste over skiver der flækker, men kandidater af bækkener.. så kommer der en afstemning hvor man kan stemme på de skiver man mener er ringest holdbare :-)

 

stagg er måske ikk liiiige så kval.. men kan godt skrive dem på :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Stensikkert

Kulfiber stikker er noget lort.. Både for håbentlig især for bækkener.. Men det er nok en anden snak

 

Det er sgu svært

 

gad vide om jeg ku lave en afstemnig hvor folk skulle skrive lidt om dem selv inden de stemte.. Stikker, stilart, erfaring

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Stensikkert

Kulfiber stikker er noget lort.. Både for håbentlig især for bækkener.. Men det er nok en anden snak

 

Det er sgu svært

 

gad vide om jeg ku lave en afstemnig hvor folk skulle skrive lidt om dem selv inden de stemte.. Stikker, stilart, erfaring

 

Er der mulighed for at stemme flere mærker/serier/typer ud i evig skam, eller ofrer systemet kun et valg pr. næb?

 

Nimbas

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der mulighed for at stemme flere mærker/serier/typer ud i evig skam, eller ofrer systemet kun et valg pr. næb?

 

Nimbas

 

man kan vælge alle dem man vil!..

 

er ved at udtænke noget så smart som muligt.. men ved ikk om jeg har tid til at kode det.. ellers bliver det bare en "stem på dem du vil", og så kan man skrive en kommentar til..

 

må se hvad jeg når..

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Mine bækkener flækker ikke, så jeg kan ikke hjælpe.

 

Måske svaret er Vic Firth American Jazz AJ5 eller lignende, tynde stikker?

 

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe til med din undersøgelse Henrik.

Jeg har endnu ikke (7-9-13) flækket et bækken.

Men om det skyldes stikker, teknik eller polioslag, ved jeg ikke - eller om det kan skyldes held...

 

Jeg spiller med hhv. 7a, 5a og Vater Super Jazz

Link til kommentar
Del på andre sites

Det har naturligvis meget at sige hvor hårdt man slår. En hard hitter som mig, der spiller metal med 5A, vil naturligvis flække flere bækkener end en der spiller jazz med whiskers.

 

se det er jo det jeg gerne vil undersøge..

 

det er jo den mavefornemmelse de fleste har, men er ikke sikker på det er hele sandheden

 

min tanke var at man kunne krydse de (efter ens egen erfaring) "skamfulde" bækken serier af, SAMTIDIGT med at man skriver stikstørrelse, stilart og trommeslager erfaring (i år).

 

min ville være:

 

henrikrathje, 5A-5B, rock, 32år

 

så har jeg lidt at lave statistik ud fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah ja okay, så er jeg med. Men det kan vel også hurtigt gå hen og blive lidt farligt at lave en liste der er pålidelig, i og med at nogen serier er mere populær end andre.

 

Så hvis 1000 har købt 'Mærke A' og kun 100 har købt 'Mærke B'. Af de 1000 af Mærke A er der 10 der svarer at de har fået flækket et bækken. Af de 100 af 'Mærke B' er der ligeledes 10 der svarer at de har fået flækket et bækken.

 

Og så er der det andet aspekt at efter denne liste vil både 'Mærke A' og 'Mærke B' miste omsætning, til trods for at 'Mærke A' yder bedre service, ved f.eks at erstatte bækkener der flækker.

 

En tredje ting er også at nogle bækken-serier bliver promoveret og oftest brugt i forskellige genre. Hvor mange Jazz trommeslagerer spiller på Zildjian Z3?

 

Ikke for at være negativ, jeg synes en sådan liste her vil være rigtig dejlig at have :) Og jeg synes da den skal føres ud i livet. Men Der er bare rigtig mange faktorer som kan give det forkerte syn på bækkener.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ah ja okay, så er jeg med. Men det kan vel også hurtigt gå hen og blive lidt farligt at lave en liste der er pålidelig, i og med at nogen serier er mere populær end andre.

 

Så hvis 1000 har købt 'Mærke A' og kun 100 har købt 'Mærke B'. Af de 1000 af Mærke A er der 10 der svarer at de har fået flækket et bækken. Af de 100 af 'Mærke B' er der ligeledes 10 der svarer at de har fået flækket et bækken.

 

Og så er der det andet aspekt at efter denne liste vil både 'Mærke A' og 'Mærke B' miste omsætning, til trods for at 'Mærke A' yder bedre service, ved f.eks at erstatte bækkener der flækker.

 

En tredje ting er også at nogle bækken-serier bliver promoveret og oftest brugt i forskellige genre. Hvor mange Jazz trommeslagerer spiller på Zildjian Z3?

 

Ikke for at være negativ, jeg synes en sådan liste her vil være rigtig dejlig at have :) Og jeg synes da den skal føres ud i livet. Men Der er bare rigtig mange faktorer som kan give det forkerte syn på bækkener.

 

enig

 

af samme grund vil jeg ikke drage nogen konklusion og kun skaffe statistisk materiale!

 

så kan man sortere efter popularitet, trommeslagers erfaring osv osv..

 

det er ikke noget jeg laver på 1 time..det tager tid.. synes bare det er interessant.

 

men ja, netop service fra fabrikken betyder meget.. Paiste og Zildjian har altid ydet god service f.eks. til mig.. og derfor er jeg ikke bange for at købe et nyt bækken.. problemet er ældre brugte bækkener.. dem bytter de kun meget sjældent. Og så er det jo interessant hvad andre mener om dem.

 

hvordan folk vil bruge dem vil jeg ikke blande mig i.. det er en helt igennem kedelig statistik som måske vil afsløre at tingene ikke er så enkle som vi tror?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu