Pacific Pdp, Hjælp


TrommeTobias

Recommended Posts

I den prisklasse, kan det ofte betale sig at tjekke brugtmarkedet.

Det var ikke det du spurgte om råd til, men tjek fx

 

http://www.trommeslageren.dk/forum/index.php?showtopic=59754

 

Det er bare et eksempel på hvad der er bedre og billigere.

Brugte trommer er ikke som brugte biler. Et 20 år gammelt godt sæt, slår til enhver tid et nyt begynder.

 

 

 

Vh

Peder

Link til kommentar
Del på andre sites

I den prisklasse, kan det ofte betale sig at tjekke brugtmarkedet.

Det var ikke det du spurgte om råd til, men tjek fx

 

http://www.trommesla...showtopic=59754

 

Det er bare et eksempel på hvad der er bedre og billigere.

Brugte trommer er ikke som brugte biler. Et 20 år gammelt godt sæt, slår til enhver tid et nyt begynder.

 

 

 

Vh

Peder

 

Grunden til at jeg gerne vil høre om det her sæt er fordi, jeg kan skaffe et super biligt med bækkner og det hele. Har ikke såmange penge foritden til trommer men vil gerne have et ordeligt sæt.

Men ellers tak ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey forum.

 

jeg sad og kiggede lidt efter et nyt trommesæt da jeg fandt det her.

http://trommer.eskil...-fusion-nc.html

vil høre om nogle af jer kan anbefale det. Tammerne er lidt lille? håber i kan give mig god vejledning.

 

Hilsen Tobias. :)

 

 

Vil gerne have svar hurtigt da jeg gerne vil have sættet til tirsdag ;)

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes lige jeg vil indskyde at Eskildsen Aalborg har 2 PDP sæt på deres oprydningsliste til 3.995,- Eskildsen Århus har 1 stk. og Aage Odense har 1 stk. til samme pris. Så overvejer du det sæt er det altså billigt pt. Ellers er sættet som Henrik anbefaler bestemt også et godt bud.

Link til kommentar
Del på andre sites

ÅHH! ALT skal jo for pokker ikke forstås bogstaveligt. Henrik giver et bedre bud på et rocksæt. Jo, men kan også spille rock med 8, 10, 12 toms, og en 5 strenget banjo, i fast frømandskostume, men derfor behøver man jo ikke stille kritiske spørgsmål hvis folk foreslår et fedt rocktrommesæt, em les Paul og bar diller

Link til kommentar
Del på andre sites

...man kan spille ROCK på alle størrelser. Jeg havde et sæt med samme størrelse tammer og en 18" BD - som jeg brugte i mit tidligere band når vi spillede mindre job - og det var ROCK af den gode gamle skuffe.

 

Det Pacific-sæt du linker til, er måske ikke det "klassiske" rock sæt, men det er kun vilje og den rette stemning af tønderne, så kan du godt spille rock på dem.

 

Pacific havde (har) også en rock serie (805 tror jeg den hed) der havde de klassiske rockstørrelser, 13, 16, 18 - 24. Såvidt jeg husker var de ikke så dyre, og lød ganske fedt til prisen.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jojo.. Man kan også bruge en 14" BD

 

Men i øvelokalet kommet alt under 22 bare til kort hvis snakker rigtig Rock med 2 fræsende guitarer mm

Lad os nu være realistiske

 

Jeg tror bare trådstarter vil savne en 16" gulvtom

 

Men ja pdp 805 serien er rigtigt fed til rock

Link til kommentar
Del på andre sites

...man kan spille ROCK på alle størrelser. Jeg havde et sæt med samme størrelse tammer og en 18" BD - som jeg brugte i mit tidligere band når vi spillede mindre job - og det var ROCK af den gode gamle skuffe.

 

Det Pacific-sæt du linker til, er måske ikke det "klassiske" rock sæt, men det er kun vilje og den rette stemning af tønderne, så kan du godt spille rock på dem.

 

Pacific havde (har) også en rock serie (805 tror jeg den hed) der havde de klassiske rockstørrelser, 13, 16, 18 - 24. Såvidt jeg husker var de ikke så dyre, og lød ganske fedt til prisen.

 

så med det sæt vil jeg blive glad? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

så med det sæt vil jeg blive glad? :)

 

Hvad du bliver glad for, ved kun du - hvis jeg var dig ville jeg tage mindst et field trip ud og prøve sæt i forskellige størrelser og mærker... Det helt rigtige sæt til dig er derude et sted, det er bare om at finde det.

 

Hvis du gerne vil ramme så bredt som muligt indenfor rock og skal bruge sættet i øveren uden mics, er jeg enig med Henrik i, at 12,13,16gt og 22 bd, er gode alsidige størrelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu