Circles - Striving Vines (Drumcover)


Dooba

MGK-kvalitet?  

34 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind eller register dig som bruger for at stemme i denne afstemning.

Recommended Posts

Hej allesammen!

 

Jeg har lige fået købt lidt studiegrej ind (SM57, AKG D-112, Samson C02, Zoom R16, Cubase Pro 5, MacBook Pro) og ville lige indspille et trommecover. I den forbindelse ville det være fantastisk hvis jeg kunne få lidt konstruktive kommentarer, det er ikke tit jeg laver sådan noget, men hvis jeg kan forbedre mine færdigheder som trommeslager ville det klart være noget jeg ville gøre noget mere i! Kommentarerne må meget gerne være i kommentarfeltet på youtube, men ellers er det også fint nok herinde! På forhånd, tak!

 

http://www.youtube.com/watch?v=yfzzVO2KtfE

 

Enjoy! :-)

 

/Rasmus Nielsen

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt nummer! Og fedt spillet!

Jeg tror sagtens du ville kunne spille dette nummer sådan her til en mgk-prøve, med succes, men jeg tror også det ville ramme lige i hjertet, hvis du spillede med lidt mere variation. Put fx. nogle dobbeltslag ind i dine ghost-notes og i din storetromme (uden at overdrive, selvfølgelig), og lav nogle velovervejede hihat-lifts, så bliver det hurtigt mere interessant at høre på, og viser overskud på en lidt anden måde. Det var ihvertfald noget jeg gjorde til min prøve, som censorerne fremhævede.

 

Held og lykke! :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

her er Jens Bachs kommentarer til klippet, som blev skrevet til min mail af ham :tu:

 

Hej Rasmus!

 

Fed video, og rigtig godt spillet! Jeg synes du har luret en masse gode ting af, især de ghostnotes du spiller på lilletrommen, jeg spiller dem faktisk præsis på samme måde. Du har et godt touch på dit ridebækken, dejligt let og god klang.

 

En ting du måske skulle arbejde med, er din balance mellem hi-hat og lilletrommen. Det er hi-hatten der skal være det fremdrivende i beatet, og lilletrommen skal give den tilbagelænede og sloppy feelling. Du skal passe på med ikke at "nusse" hihatten for meget, spil mere på kanten og klem den ikke så hårdt sammen, så får du en bedre klang... Synes jeg ;)

 

Eller super fedt spillet Rasmus!

 

En trommeslager jeg har lytte rigtig meget til, og er min store inspirationskilde til især det jeg spiller i Circles er Levon Helm.

Du kan tjekker ham ud på dette link: http://www.youtube.com/watch?v=sMHyovwX7JM&feature=related Han synger også mega fedt :)

 

Hvis du har flere spørgsmål så bare fyr løs!

 

Mvh. Jens Bach

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Levon Helm er også en stor helt for mig, og han spiller virkelig musikalsk. En ting som imo er hans store svaghed er hans time - specielt live. Der sejler han rundt i tempo. Enkelte gange er det virkelig ligegyldigt, mens det andre gange er rigtig irriterende.

 

 

Jeg savner på ingen måde variation i dit spil. Det er lige præcis som jeg vil have det.

Ja, jeg ville faktisk også lave færre ghostslag på lilletrommen :argh:

Link til kommentar
Del på andre sites

Levon Helm er også en stor helt for mig, og han spiller virkelig musikalsk. En ting som imo er hans store svaghed er hans time - specielt live. Der sejler han rundt i tempo. Enkelte gange er det virkelig ligegyldigt, mens det andre gange er rigtig irriterende.

 

 

Jeg savner på ingen måde variation i dit spil. Det er lige præcis som jeg vil have det.

Ja, jeg ville faktisk også lave færre ghostslag på lilletrommen :argh:

Interessant mht ghostnotes :tu: men da det nu var det der rent faktisk fangede mig meget i groovet tror jeg at jeg vil holde mig til det, men igen det er jo en smagssag! Jeg har også fået meget blandede kommentarer mht mere/mindre variation, og jeg tror simpelthen det er noget man må fornemme sig frem til... Jeg følte ikke for at variere mere da jeg ikke følte nummeret lagde op til mere, men i en livesammenhæng kan det jo være anderledes! Ellers mange tak for kommentaren, cool du tog dig tid til at kigge forbi! :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 måneder senere...

jeg kan enormt godt lide den afslappet hed der er i dine feels.

du kæler generelt ret godt for den lilletromme (:

mmh til ghoost notes, er jeg lidt af en blandet mening.

Ville umiddelbart også opretholde dem (måske lige lifte lilletrommeslaget en enkelt gang i verset).

Men måske kunne du dæmpe dem mere, prøve at skabe en lidt støre kontrast i dine ghoost notes fra omkvæd og vers.

Jeg syntes nemlig de er helt perfekte i omkvædet, men lidt for markante i verset.

Måske kunne du slå slaget i sweetspot som du gør, men lave ghoosts i helt ude i kanten? altså kun i verset.

Glæder mig til at høre hvordan din prøve gik (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, du spiller supergodt!! :)

 

Men som NavyGator også sagde, så skal du prøve måske at variere dine ghostnotes mere.. Fx at lave dem svagere i verset og stærkere i omkvædet som theis1994 også skriver, da det gør musikken mere dynamisk - at du skiftevist spiller svagt og kraftigt ;-) Og hvis dine ghostnotes bliver svagere i verset, kan du lave noget rigtig fedt; nemlig at lave et double-ghostnote, som du spiller lidt kraftigere men også på velovervejede steder.. Det hørte jeg engang en trommeslager (kan sgu ikke lige huske hvem), som gjorde det, og det lød pissefedt!!! :)

 

Derudover kan du også godt åbne hihatten kort.. Og hvis du skal ligge dem velovervejet, skal du lytte meget til, om bassen eller sang laver evt. lifts, og hvis det er tilfældet så åben hihatten samtidigt.. Det kan de fleste bassister godt lide, og jeg er sikker på, at censorerne også lægger mærke til det! Men stadig er det også godt, hvis du åbner hihatten regelmæssigt i dit groove :-)

 

Og en sidste ting, som, jeg synes, er en total detalje, er, at du kan undgå at lave lifts, bækkener indgår op til vers. Det samme gælder inde i verset. Prøv at lave fills uden en bækken-slutning, altså ;-) Og så brug bækken i dit fill op til omkvædet :) Der er ikke mange, der gør dette, men jeg synes, det lyder specielt fedt, når trommeslagere spiller sådan her :)

 

Jeg håber, du kunne bruge nogle af mine ord :)

 

Vh Louie

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu